[WN] Voorschriften halter kleding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Voorschriften halter kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:54

Zijn er voorschriften vwb je kleding als je een paard in de halter showt? In mijn geval heb ik het over APHA shows, maar ik denk dat dat niet veel afwijkt van AQHA regels.

In het rule book van de APHA online staat er niks over Verward .

Wat ik mij mn afvraag is of ik mijn heerlijke schoenen-met-ritsje mag dragen ipv western boots. Ze zitten zo veel lekkerder en IMO zien ze er keurig uit.

En moet je een colletje aan? Of mag het in de zomer ook iets "bloter"? En hoe bloot is "bloot"?

Wie weet hoe het zit?

Francis

Re: Voorschriften halter kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:00

Je moet in ieder geval iets 'geslotens' aan... blouse met kraag (bovenste knoopje dicht) of slinky (colletje). Blazer of kort jasje er overheen mag, moet niet (liever langere blazer dan kort 'rij'jasje).
Qua schoenen mag je ook 'lacers', dat zijn van die 'jodphur'laarsjes met veters. Als jouw 'rits' laarsjes daarop lijken kan dat ook (je ziet alleen je voet, dus wat er onder je broekspijp zit doet er niet toe.
Echt regels zijn er niet, (behalve dan die hoed en dat 'hoog gesloten collar') meer zaken als 'done' en 'not-done'...
Als je er netjes en verzorgd uit ziet is het al snel goed, jij wordt niet beoordeeld, je paard wel (maar je kunt je paard met goede kleding wel complimenteren. Niet té opzichtig, je wilt dat je paard de aandacht krijgt, niet dat mooie jasje van je, maar dat jasje mag wél net genoeg aandacht vragen dat de judge je er snel uit pikt.)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 23:04

De rits zit bovenop de schoen, zeg maar. Ik heb nogal hoge wreven, dus dat zit voor mij gewoon erg lekker. Je ziet een deel van de rits dus wel onder de broek uit "piepen". Ik vind het zelf niet storend, maar ik weet dus niet of het "done" is op wedstrijden ...

Weet jij of er in het rule book ueberhaupt iets staat over kleding? Ik heb zelfs niets kunnen vinden over een hoed, terwijl ik toch zeker weet dat die verplicht is!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 23:05

Over dat "bloot" vraag ik het omdat ik bij Hobby Horse behoorlijk blote dingen zag ... lijkt mij idd niet "gepast" maar HH is toch wel toonaangevend vwb showkleding ... ik vraag me af wat de juries daar nou werkelijk van vinden.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:34

@mac: daar ben ik ook heel benieuwd naar. Een paar jaar geleden had je van die blouses met "doorkijkgaten". Die mochten niet meer gedragen worden omdat het de jury zou "verleiden" ..... Nu zie ik toch een open kraag met dan wel een soort sjawl met een hanger, maar geen hooggesloten iets.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:36

Zijn die 'blote' blousejes niet voor de pleasure driving? Ik hoorde dat wie het laagste (en grootste) decolleté heeft, die wint Haha! .. Met de halter wordt dat niet echt gewaardeerd..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:57

Nee want an pouls heeft ook een paar van die bloesjes.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:58

Boldly schreef:
Met de halter wordt dat niet echt gewaardeerd..

Of wel, als je net bezig bent een voetje op te tillen Clown