[WN] Ik heb voor het eerst western gereden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Ik heb voor het eerst western gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:27

hallo allemaal....
ik heb van het weekend voor het eerst western gereden, ik rij al 8 jaar dressuur maar wilde wel eens ''voelen'' hoe dat is met western rijden!
het was heel erg leuk, wel erg wennen was egt met me ''lange'' teugels bang dat ik de bocht niet door zou komen maar begon wel te wennen!
ik vond het erg leuk en wil het zeker nog wel eens vaker doen!
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Laura

Anoniem

Re: Ik heb voor het eerst western gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:00

Kan je nagaan als je echt western gaat rijden, en dus de teugels niet lang hebt voor je een fijne mate van verzameling te pakken hebt Haha!
Leuk dat je 't leuk vond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:18

Leuk is het he? Ik ben zelf laatst helemaal overgestapt na 11 jaar dressuur te hebben gereden. Het is echt anders, ook heb ik nog steeds moeite om mijn handen ver uit mekaar te houden. Vanavond ga ik maar eens een bordje met 'handen uit mekaar' tussen de oren van het paard plaatsen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:04

Ach Miss_Montana, op een gegeven moment moeten ze toch weer naar elkaar toe omdat je naar het rijden op 1 hand over wilt stappen Haha!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:34

das ook lastig...ga je eerst oefenen met je handen uit elkaar en daarna moeten ze weer naar elkaar toe Bloos
gr laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:48

Sonja schreef:
Ach Miss_Montana, op een gegeven moment moeten ze toch weer naar elkaar toe omdat je naar het rijden op 1 hand over wilt stappen Haha!

Ohw Hahahaha dus eigenlijk ben ik een klein ietsie pietsie beetje goed bezig! Lijkt me wel stoer om uiteindlijk met 1 hand te rijden zeg. Het ziet er allemaal zo soepeltjes uit dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:49

Sonja schreef:

Psst stil nou, je verwart haar alleen maar Haha!

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:52

ik ben zelf ook na 12 jaar engels overgestapt naar de western.
doe het nu iets langer als een jaar maar had deze overstap al veeeeeeeeeeeeel eerder moeten maken Haha!
vind het zelf echt helemaal top om te doen Lachen maar moet nog steeds een hele hoop uit het engels afleren.. dat is wel vervelend..
maar we komen er wel Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:16

Yep...ik ben ook na 10.5 jaar engels, western erbij gaan doen...das denk ik nog moeilijker...ik rijd nog steeds engels maar nu ook western en dan moet ik leren 'omschakelen' ...en ik heb nogal veel engelse 'tikjes'....gheghe....moet ik ook nog afleren... pfff....Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:47

Cassidy schreef:
Sonja schreef:

Psst stil nou, je verwart haar alleen maar Haha!

Whahahahahaha!!! Haha!

@ Aphrodite: Ja dat omschakelen is idd irritant! Op mijn vz-pony rijd ik nog engels (op die beroerde zadels Tong uitsteken) Hahahaha! Iedereen zei ook al tegen mij van; dat duurt minstens een jaar voordat je die handen steeds uit elkaar blijft houden. En het sturen doe je veel breder dan bij engels rijden enzo! Daar moet ik echt nog aan wennen Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:00

Leuk, ik kan het weten. Ik ben ook een beetje overgestapt naar Western. Moeilijk zeg pfft! (heb 5,5 jaar engels gereden Lachen )

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:03

hahah ik heb gelukkig een leuke verzorgpony die engels gereden word...en die blijf ik lekker rijden! maar zo afentoe western rijden wil ik wel blijven doen vooral voor je eigen ''rust'' me verzorgpony is nog al een schrikker (oftewel ik ren gewoon weg want dat vind ik leuk) en daarom vind ik het zelf wel moeilijk om in me hand te ontspannen maar met westernrijden leer ik het tog een beetje!

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:13

Leuk zeg, ik ga binnenkort ws ook voor het eerst western rijden. er is hier een nieuwe(had er iig nog nooit van gehoord en ze maken nu heel veel reclame) westernstal en daar is het zaterdag introductie. Helaas pindakaas moet ik dan werken dus ben nog bezig een andere afspraak te maken.

Het lijkt me echt heel gaaf. Ik rijd nog maar 2 jaar (alles bij elkaar met veel tussenpauzes Knipoog ) dus hopelijk moet ik niet teveel afleren dan Lachen .

Ga je er nog mee door of was het alleen om een keer te proberen?

Miem

Jaa ik ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:36

Vanmiddag na mijn werk gelijk toch maar even doorgereden naar die stal en ze waren nog bezig met de introductie-ochtend.

Dus even kort gekletst, vraagt ze: wil je er even op rijden? Jaaa wat een vraag, natuurlijk! Hahaha, ik rijd normaal op IJslanders, en nu dus op een quarter en die zijn gelukkig niet zo enorm hoog maar toch wel een stukje groter Lachen .

Ik vond het erg leuk, ik heb ongeveer een kwartiertje ofzo gereden, voelde me net een beginneling, met die vreemde teugels uit twee delen enzo Lachen het rijden met losse teugen vond ik geweldig, de paarden waren ook erg braaf (ze hebben er 4 voor les en we waren met zijn tweetjes in de bak). Ze reageerden echt super op die teugel tegen de nek zeg, en met een been erbij maakte ie gewoon een haakse bocht, echt heel grappig Clown .
Het remmen vond ik ook echt apart, ging wel maar weer erg wennen en we mochten een stukje draven.

Al met al erg leuk en ik ga volgende week als ik oppas heb zeker rijden!Misschien volgen er nog foto's!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:22

ik heb eigenlijk mijn hele leven een beetje engels gereden, vanaf mijn 4e ongeveer. en nu 2 jaar western en toen heb ik ook mijn paard ingereden, allebei zo groen als gras. voordeel is dat ik alles met haar kan, nadeel is dat ik de enige ben die dat kan, want ze loopt dus een mengeling van beide. er heeft wel eens een andere (nederlands kampioene) op gezeten en die wist er wel raad mee, maar die rijdt denk ik toch liever op dr eigen paardjes waar de knopjes wel op de goede plaats zitten.
ik heb het engels nog een dik jaar gemist, tot ik weer een keer engels ging rijden en toen was het over.. ik wist weer waar ik vanaf gestapt was en mis het nu helemaal niet meer.. ik kan het iedereen aanraden, maar ook weer niet, want dan wordt het te druk.