Een (proef) endurance-rit rijden. Waar kunnen we terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noukske

Een (proef) endurance-rit rijden. Waar kunnen we terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 13:48

Hallo bokkers,

Ik en een vriendin van mij vroegen ons af of we een keer konden deelnemen aan een endurance rit om te "proberen" .
We gaan dan met een D pony en een haf. Aangezien zij een superconditie hebben en het opzich wel iets voor ons is is het leuk om een keer te doen.

We weten alleen helemaal niet waar we terecht kunnen hiervoor en of dit überhaupt mogelijk is. We wonen in Limburg dus ik hoopte dat iemand ons wat informatie geven of eventueel een site etc.
Dank je wel

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Een (proef) endurance-rit rijden. Waar kunnen we terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:13

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:46

Je kunt bij alle Endurance wedstrijden in de Kennismakingsklasse starten. Dat is dan dezelfde afstand als de Klasse 1, alleen ligt het tempo tussen de 8 en 12 km/u i.p.v. de 9 en 13 km/u. Verder werd er vorig jaar in de Peelrand een recreatieve endurance rit gereden. En in Laag Soeren bestaat de mogelijkheid om onder begeleiding te rijden, alleen is die wedstrijd net afgelopen zondag (1 mei) geweest.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:09

Hoe duur is zo een dag-startkaart.
Die je dus aan moet vragen als je in de kennismakingsklasse mee wilt doen, dat kon ik namelijk niet op de site vinden.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:09

www.deronline.nl -> Wedstrijden -> Seizoen 2005
Als je bijvoorbeeld van de aankomende wedstrijd, Zelhem, op "vraagprogramma" klikt, krijg je ook het inschrijfgeld te zien.
Ga dan uit van kennismakingsklasse (27,00 dus)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:24

kijk eens op www.endurance-forum.nl
er word in juni een soort proef endurance gereden in austerliz (was alleen voor arabieren maar ik mocht ook mee doen met mij haf) het gaat net als een normale wedstrijd je hartslag enzo word ook gemeten dus misschien kunnen jullie daar nog aan mee doen? kost wel wat maar niet veel. Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:30

Sjonniej schreef:
Hoe duur is zo een dag-startkaart.
Die je dus aan moet vragen als je in de kennismakingsklasse mee wilt doen, dat kon ik namelijk niet op de site vinden.

Die dag-startkaart zit in de inschrijvingskosten bij in. Je hoeft er zelf ook niets voor te doen richting KNHS. Ik geloof dat het 2 euro of zo scheelt, in vergelijking met de 'gewone' klasse I.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:34

geeek schreef:
kijk eens op www.endurance-forum.nl
er word in juni een soort proef endurance gereden in austerliz (was alleen voor arabieren maar ik mocht ook mee doen met mij haf) het gaat net als een normale wedstrijd je hartslag enzo word ook gemeten dus misschien kunnen jullie daar nog aan mee doen? kost wel wat maar niet veel. Knipoog

Het endurance forum is alleen voor DER leden toegankelijk.

Er is inderdaad een oefendag in Austerlitz, op 29 mei voor zover ik weet. Is opgezet omdat er op het Arabierenforum veel interesse was, maar zeker niet alleen bedoeld voor Arabieren.
Ik ben daar aanwezig als één van de nep-DA's die de keuring doen, om te laten zien hoe dat in z'n werk gaat.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:40

zijn er eigenlijk wedstrijden in of vlakbij zeeland(bovenste eiland, dus onder rotterdam)
wil al 2 jaar meedoen aan endurance, maar volgens mij is het allemaal zo ver weg(ben geen ster in aardrijkskunde..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:38

Gezien het feit dat je uit Limburg komt zou je ook eens in België kunnen gaan kijken. Daar zijn ook diverse verenigingen en wedstrijden. Ook hier kan je in de wandeling (zonder startkaart) starten. Is gemiddeld de helft goedkoper dan in Nederland, zowel startgeld als licentie als lidmaatschap Lachen

http://www.eldra.be/Hoofdmenu.htm
www.vet2000.be
http://www.vlp.be/html/endurance.html

Boeflover, nee, er zou er een op Zeeuws-Vlaanderen georganiseerd worden, maar die is gecancelled. Kijk anders even op www.deronline.nl met de atlas ernaast, welke voor jou dichtbij is Lachen Is Katwijk niet te doen voor jou?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:29

Ibbel schreef:
Het endurance forum is alleen voor DER leden toegankelijk.

Er is inderdaad een oefendag in Austerlitz, op 29 mei voor zover ik weet. Is opgezet omdat er op het Arabierenforum veel interesse was, maar zeker niet alleen bedoeld voor Arabieren.
Ik ben daar aanwezig als één van de nep-DA's die de keuring doen, om te laten zien hoe dat in z'n werk gaat.

He dat wist ik niet... Zit daar ook weleens op namelijk. Zit er nog over na te denken of ik daarheen ga.. Zit altijd met vervoer....

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 14:46

Dank je wel allemaal! Ga meteen de sites uitchecken.