[WN] trail: vierkant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

trail: vierkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:22

Vandaag lagen er 2 balken in de bak, dus ik een beetje "trailen" Haha!
Voor de balk stoppen, voorbenen erover, 4 benen ertussen, alleen achterbenen erin....
Nu zie ik regelmatig zo'n vierkant, maar wat is de juiste afstand? (tis een haflinger) want dat kan ik nou net niet in die boeken vinden *heeft de smaak te pakken Knipoog *

Sandra_H

Re: trail: vierkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 05:48

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:06

Maximaal 2.10 ? Ik dacht altijd dat het maximaal 1.80 was of is het laatst veranderd met al die reglementswijzigingen?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:18

cornelie schreef:
Maximaal 2.10 ? Ik dacht altijd dat het maximaal 1.80 was of is het laatst veranderd met al die reglementswijzigingen?

Yep dacht ook 1.80 maar ik heb het voor de zekerheid nog ff nagekeken en het is nu 2.10 Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:01

Het is groter geworden... Wil helaas niet zeggen dat het groter wordt gelegd overigens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:31

Ik ben ze helaas nog niet groter tegengekomen dan 1.50 Haha!

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:39

hahaha ja Sonja je hebt helemaal gelijk vind ze eerder kleiner dan groter Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:45

Toch vind ik het niet helemaal eerlijk voor de grote paarden zoals Be'lana. Maar ja om een parcours om te bouwen naar de groote van het paard gaat denk ik te ver. Anders zouden ze dat bij het springen ook moeten gaan doen.... Bij behendigheid doen ze het overigens wel, maar ja dat lijkt me logisch, een jack russel springt nu eenmaal niet zo hoog als een duitse herder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 06:46

Nou ken ik ze lang niet allemaal, maar de jury's die ik gesproken heb waren allemaal heel vriendelijk en meedenkend. Volgens mij, als je met zo'n groot paard start, en je praat even met je groep mederuiters en vervolgens met de jury, zou je het best voor elkaar krijgen dat het eens wat groter gelegd werd dan 1.50 meter. OK, de maximale maat zal het niet worden, maar met 1.80 kom je met een groot paard toch ook een heel eind.
En verder is het dan een kwestie van trainen.
Ik blijf erbij dat het moet kunnen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:08

Dat kan ik beamen hoor. In 1.50 komt Lanna inderdaad echt niet rond. Maar dan kunnen we misschien een leuk rondje buitenom doen Lachen

Maar in 1.80 komt ze rond. Ik heb hard geoefend. Dus dat moet kunnen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:21

Mij zou het idd niet uitmaken of ze voor een groot paard het vierkant wat ruimer leggen. Ik vind dat iedereen zijn paard goed moet kunnen showen, en niet benadeelt worden omdat ze toevallig geen Qh of paint hebben van 1.55. Vind het juist leuk dat er zoveel verschillende rassen zijn. Ik kon vroeger ook altijd genieten van Ewout in de reining (hele grote groninger!!!!!) de vloer deinde als hij voorbij kwam, maar hij deed het allemaal wel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:42

haha die deinende grond. Ik zat een keer achter Johanna in de galop tijdens de pleasure. Lan liep best heel netjes en verzameld. Maar je hoort haar wel bonken. Johanna had het idee dat ik haar bovenop de kont zat, zo klonk het voor haar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:04

Voor haar maakte dat niet zo veel uit, maar Sagrand had daar andere ideeen over.... Kan erg naar uitpakken als je paard daar op reageert.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:06

inderdaad Sagrand heeft daar helaas hele andere ideen over ! Voor de mensen die Sagrand niet uit zijn vorige leven kennen; Sagrand heeft 3 jaar op de renbaan ( duindigt ) gekoerst. Hij is 23x gestart en is 14x bij de eerste 4 geeindigd. Tevens is Sagrand winnaar van de Futurity Cup.
Voorlopig zal ik Sagrand dan ook niet meer in de pleasure starten maar gaan wij ons toeleggen op trail, horsemanship, westernriding en versatile horse.

met vr.gr. johanna vellinga

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:08

Lan deed het niet express hoor Johanna. Maar inderdaad Sagrand heeft heel lollige ideeen af en toe Lachen Maar die onderdelen die je noemt gaan vast erg goed Lachen

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:35

Ach weet je Anya, Sagrand heeft er een hekel aan om door knappe dames ingehaald te worden !!! hij krijgt dan inderdaad hele lollige ideeen. Vandaar dat we voorlopig alleen nog maar individuele onderdelen starten !

met vr. gr. johanna vellinga

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 06:15

Dat heb je met renpaarden altijd, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch. Hij is getraind om zich niet in te laten halen. En het zal heel veel tijd en geduld vragen voordat dat er een beetje uit gaat. Maar ja er zijn nog zoveel andere onderdelen die je kunt starten. Mijn ruin heeft er ook zo'n handje van om altijd maar voorop te willen lopen, alleen gaat dat in een bak een beetje lastig, dus start ik hem ook niet in de pleasure. Want het joggen gaat goed, maar dan de lope....Dan gaat zijn hoofd omhoog en dan lijkt het meestal meer op een rengalop. Alhoewel het de laatste keer wel meeviel. Maar ik vind pleasure niet leuk dus maakt het mij toch niet uit.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:52

crazycactus schreef:
Anders zouden ze dat bij het springen ook moeten gaan doen.... Bij behendigheid doen ze het overigens wel, maar ja dat lijkt me logisch, een jack russel springt nu eenmaal niet zo hoog als een duitse herder

Springen bij de pony's wordt het ook gedaan hoor. Een A-tje en een E-pony in een B-parcours over dezelfde hindernis laten springen, zou ook onrechtvaardig zijn. Alleen wordt het daar ingedeeld in klassen, en rijd je dus nooit met je A-tje tegen een E. Alleen gaat dat in de westernsport niet op, omdat Anya dan waarschijnlijk op de meeste wedstrijden alleen zou moeten starten Knipoog Haha! .
Maar ik snap niet, dat er niet gewoon naar de maat van een paard gekeken wordt, bv. vanaf 1.60 een stukje groter leggen. Vind ik wel zo eerlijk. Is minder werk, dan een heel springparcours ombouwen. Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:06

Tuurlijk start ik niet alleen. Ik ben al hard aan het werven onder eigenaren met KWPN-ers die die dressuur eigenlijk al heel lang niet zo leuk meer vinden. Constans heeft inmiddels al twee KWPN-ers in de les, dus ze komen er aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:38

crazycactus schreef:
Dat heb je met renpaarden altijd

Ik heb een renfjord Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:47

Ik dacht dat je daar nu juist een arabier voor had Sonja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 06:56

Die gaat alleen hard bij en na het opstijgen Haha! maar daarna heeft hij het meestal veeel te druk met om zich heen koekeloeren Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:38

oh ik snap het. Hij is eigenlijk een boot: hij zigzagt door de bak. Laveren heet dat toch?