[WN] pad inkorten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniza

pad inkorten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 11:43

In mijn enthousiasme heb ik een dure pad gekocht. Een met een uitsparing op het schoft. Op het wedstrijd terrein aangekomen bleek deze veel te lang te zijn. De pad stak over de heupen van het paard heen. Zo van: pad waar ga je met het paard naar toe!
Nu denk ik erover om er een stuk aan de achterkant af te halen.
Vraag: heeft iemand hier ervaring mee, en waar zou je dit het beste kunnen laten doen.
groeten,
Moniza

O, ja gelukkig had ik ook mijn oude vieze, niet kleurende pad als reserve in de auto gestopt. Die kwam dus prima van pas. Waaruit blijkt dat je eerst alles thuis uit moet proberen.

iniak

Re: pad inkorten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:27

ja, die fout heb ik ook 'ns gemaakt; mooie zo goed als nieuwe pad via EA gekocht. Eenmaal op stal aangekomen bleek dat ding veel te lang. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de tips....... Tegenwoordig weet ik precies hoeveel de lengte max mag zijn.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:43

Ligt hij bij jullie dan wel ver genoeg naar voren...? Niet vervelend bedoelt hoor. Knipoog

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 14:30

DJQuarter schreef:
Ligt hij bij jullie dan wel ver genoeg naar voren...? Niet vervelend bedoelt hoor. Knipoog

Omdat het een pad is met een uitsparing voor het schoft, kan die niet verder naar voren. Dus met andere woorden leg ik het pad goed aan de voorkant dan is de achterkant veel te lang. Nu ik het pad op mijn oude pad heb gelegd, blijkt hij inderdaad ook veel langer te zijn. Mijn oude pad is bijna vierkant. Dus blijft de vraag is deze pad in te korten?
groeten,
Moniza

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:37

Van wat voor materiaal is de bovenkant (wol, kunststof), wat materiaal zit er aan de onderkant. En wat voor vulling zit erin ??

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 15:13

Ik ga even kijken naar de boven en onderkant. De vulling zal moeilijk worden want dan moet ik hem openmaken. Ik kom vanavond met deze informatie terug.
groet, Moniza

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:27

Ik wil m eventueel wel ruilen...ik heb nog wat pads liggen die te kort zijn voor mijn zadel...'n zwarte coolback (was-droogbaar wol) en een blauw/wit navajo motief pad..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:36

moniza schreef:
De vulling zal moeilijk worden want dan moet ik hem openmaken.
En wat denk je dat iemand doet die hem gaat inkorten Clown

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 21:09

Een week later dan de bedoeling was (het tornmesje was zoek) heb ik het pad aan de achterkant open gemaakt. Eerlijk gezegd viel mij de inhoud iet wat tegen. 3 dunne laagjes vilt. Maar het inkorten is daarmee dus geen probleem. Ondanks dat het een pad is met een uitsparing op het schoft kan er aan de achterkant minimaal 10 cm. af.
De vraag is of de naaimachine dit trekt of dat het handwerk gaat worden. Maar voor dit moment dus: no return.
Dank jullie allemaal voor de reacties,
Moniza

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:15

Een normale naaimachine kan zoiets niet. Maar al je het vilt een 2 cm korter knipt dan de buitenkant, kun je zelf of met de hand of met een machine de boven- en onderkant weer aan elkaar stikken.