[WN] Hoe ver zjin jullie bereid te reizen voor een wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoever ben je bereid maximaal te reizen voor een wedstrijd

1 uur
10 (16%)
tussen de 1 en 2 uur
21 (35%)
tussen de 2 en 3 uur
10 (16%)
langer dan drie uur
4 (6%)
hangt af van....
14 (23%)
ik heb helemaal geen vervoer
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 59

Anya

Hoe ver zjin jullie bereid te reizen voor een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:02

En nog een poll...
Laatst bijgewerkt door Anya op 12-04-05 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:11

Als ik langer dan een uur moet rijden met de trailer begeven mijn zenuwen het, want ik vind rijden met paard op de kont doodeng en er gebeurd altijd wel iets (vrachtwagen met klapband op ons af, gevaarlijke inhalers, enz)
Het moet wel heel leuk zijn wil ik met trailer langer dan een uur onderweg willen gaan, maar we hebben niet altijd keuze. Veel leuke dingen zijn ver weg.

Hollybollie

Re: Hoe ver zjin jullie bereid te reizen voor een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:14

Hangt af van de wedstijd. Als het een leuke, goed georganiseerde wedstrijd is ben ik bereid om verder te reizen. Natuurlijk zou ik liever meer wedstrijden in het westen zien.

Groetjes,

Bianca

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:19

Mijn "max" voor een APHA show met meerdere jury's is 4-6 uur. Een APHA show met 1 jury 2 a 3 uur.
WRAN show ik (nog) niet, daar zou ik denk ik 1.5 uur max voor willen gaan, maar dit ook omdat ik in een gebied woon waarvan ik weet dat ik makkelijk binnen een straal van 1.5 uur een aantal wedstrijden zou kunnen rijden.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:24

leuke goeie wedstrijd 2-3 uur dat rij ik al naar oosterwolde als je eenmaal rijd maakt de tijd toch niet zo veel meer uit

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:26

Het zal wel een beetje extreem zijn, maar 5 mei beginnen wij aan een rit die 16 uur duurt als het mee zit. Natuurlijk zijn de diverse stops onder weg al geregeld, totaal twee stuks tot in Italië.
Dus wij zijn bereid, om best ver te reizen.

Groeten Peter

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:27

zijn de wedstrijden in nederland niet goed genoeg dat je zo ver moet of is alles hier al gewonnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:30

Ik wil tot anderhalf uur enkele reis.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:32

Tussen de 1 en 2 uur, maar dat geldt alleen voor wedstrijden waar ik niet zelf start. De combinatie van wedstrijden rijden en trailer rijden vraagt nog te veel inspanning. Ik hoop natuurlijk wel dat dit beter gaat worden, maar dan vindt ik 1-2 uur maar dan genoeg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:32

PeterV schreef:
Het zal wel een beetje extreem zijn, maar 5 mei beginnen wij aan een rit die 16 uur duurt als het mee zit. Natuurlijk zijn de diverse stops onder weg al geregeld, totaal twee stuks tot in Italië.
Dus wij zijn bereid, om best ver te reizen.

Groeten Peter

Peter je trekt het gemiddelde helemaal omver. Naar iets van 8 uur per deelnemer of zo Clown Vork

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:44

Hangt af van... waar en wat voor show het is, vroeger ben ik ook gewoon naar Duitsland geweest voor de halter en als de lokatie me aanstaat ga ik zo weer.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:45

Haha, wel goed genoeg, maar te koud. Nee hoor, Calemity_jane
Ik rij één van de geselecteerde ruiter daar naar toe, en mag als het even een beetje mee zit voor groom spelen.
Ik heb ook hangt er vanaf gestemd, deze rit maken wij in het kader van het kader team.

Dus Anya, je mag het ook weer schrappen hoor, want ik ben bang als alle vier geselecteerde ruiters aan deze poll mee gaan doen, dat het dan zijn doel voorbij schiet. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:01

Ik heb gekozen voor "tussen de 2 en 3 uur". Mocht het nou lekker gaan met de shows en er is een leuke die wat verder weg is, dan wil ik er ook wel over denken om langer te reizen. Maar dat is voorlopig nog lang niet aan de orde Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:02

Ik heb tussen 1 en 2 uur gezet. 1,5 is het maximum. En dan wil ik ook nog heel graag weten hoe laat ik er moet zijn... pff lastig he..dat soort deelnemers... Lachen

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:20

In principe tussen de 1 en 2 uur, maar voor iets bijzonders wil ik wel een keer een uitzondering maken. Zo dichtbij mogelijk is natuurlijk wel een pre Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:35

Want ik zat dus te bedenken... met dit soort gegevens hoef je alleen maar een spreidingsdiagram van de leden van diverse organisaties te maken (qua postcode), de gemiddelde reisafstand erbij te zetten en je weet op hoeveel deelnemers je maximaal kun rekenen. Waarbij dan kennelijk de zondag populairder is dan de zaterdag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:38

Nou, dat bedenk je heel goed denk ik Haha!
Maar dat zal wel weer geen maatstaaf zijn om dan daadwerkelijk ook zoveel deelnemers te hebben.

Ik ben eigenlijk zowieso wel benieuwd hoe de wedstrijdruiters verspreid zitten, is dat geen leuk ding om te onderzoeken?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:42

Ja precies...
Nee natuurlijk is het geen maatstaf voor het exacte aantal deelnemers. Maar als je pakweg 10 westernruiters in Limburg hebt zitten en men is gemiddeld bereid een uur te reizen, dan hoef je niet te rekenen op meer dan twintig deelnemers. Dus inderdaad die spreiding van westernruiters uitzoeken is ook wel een heel aardige.

Vraag me af of dat wel eens gedaan is. Moet niet zo moeilijk zijn met de postcode bestanden op een flopje Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:53

Ach, ik heb vorig jaar 8 uur enkele reis gereden voor 2x 3 minuten Halteren... De ene dag heen, volgende dag terug, ruim 1000 kilometer in twee dagen... Maar dat was dan wel een 3judge show en een uitzondering omdat ik het begin van het showseizoen gemist had en dus een extra showtje wilde lopen.
Normaal gesproken hield ik tot nu toe (alleen Halter showend dus) zo'n 3 á 4 uur maximaal aan (vanuit het midden van het land), maar dat waren dan wel double judge shows. Ja, Dot heeft al heel wat trailerkilometers gemaakt in d'r jonge leventje...

Als ik straks ook 'onder 't zadel' kan showen ben ik overigens wel bereid om verder te rijden als het een leuke show betreft. Luxemburg is een leuke show waar ik wel langer voor in de auto wil zitten en ook een paar Duitse shows die wat verder weg zijn (zoals die tripple judge show van vorig jaar) vind ik dan wel de moeite waard.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:21

Voor mij hangt het sterk af wat voor een wedstrijd is. Als het gaat om "kleine" Wran / Dawra wedstrijden dan wil ik niet meer dan een uur rijzen.

Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik met een arabische volbloed hengst voor het verrichtingsonderzoek western van het Duitse Arab. Volbl. stamboek helemaal naar Kreuth ben gereden. Toch wel een rit van ongeveer 12 uur !

met vr. gr. johanna vellinga

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:56

Hangt geheel af van de show. Zo zijn we laatst ook naar Bremen gegaan, wat ruim 3,5 uur rijden was. Ik heb ook weleens 7 uur naar een wedstrijd gereden. Double pointed AQHA show in Duitsland was dat. Voor een WRAN wedstrijd zou ik dat niet doen, omdat die ook veel dichterbij gehouden worden. Voor een WRAN show rijd ik maximaal 2 uur.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:33

Hangt van de show af, Luxembourg rijden we 8 uur over, maar da's een meerdagen- show op een leuke lokatie en we maken daar een mini- vakantie van. Dld heeft ook 3 of meer-judge shows e.d waar ik langer voor rijden wil. Alle APHA-wedstrijden in Nld vind ik prima aan te rijden, mits er voldoende deelnemers zijn en het liever niet in het westen des lands is, ik ben allergisch voor steden en drukte. Ik ben wel selectief met de wedstrijden, dus het is elke keer echt weer een uitje. Het is een behoorlijk geregel om het thuisfront voor meerdere dagen te verlaten, Tong uitsteken . Hopelijk binnenkort eens rijdende onderdelen nadat ik jarenlang alleen maar gehalterd heb. Ik vind dat nú al spannend, terwijl er nog geen wedstrijd gepland staat, Clown .

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:25

dat ligt er maar net aan waar de wedstrijd wordt gehouden.
hoe de lokatie is, of er ook stallen zijn en vooral veilige stallen voor hengsten zodat ze niet naast een hengstige shetlander komen te staan Boos! omdat ze er geen rekening mee gehouden hebben dat je een merrie niet naast een hengst kan zetten en dus dan maar moet uitwijken naar een stal van een pension klant waar uitgerekend een shetland merrie staat die ter plekke hengstig wordt Cool .

of je er ook na de wedstrijd nog wat kan eten als je nog een rit van 2 tot 3 uur voor de boeg hebt en men niet om 17.00 de kantine al dicht gooit met de mededeling ja wij staan hier ook al vanaf 9 uur vanmorgen ( een NK wedstrijd)

kijk op dit soort van lokatie's zie je mij niet gauw meer terug.
( maar misschien ben ik een zeikerd Ach gut )

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:40

Bij mij hangt het van de show af.

Om eerlijk te zeggen heb ik er een hekel aan om met mijn paard(en) te reizen. Toch had ik 2 jaar geleden besloten van het zuiden uit naar Marienheem te gaan voor het NK omdat het het jaar daar voor zo goed ging. Een NK is toch wel de moeite waard om een eindje verder te reizen.

De laatste paar jaar heb je mij nergen meer zien rijden omdat ik het gewoon niet zoek om al dat spul mee te sjouwen en nog een paard mee te nemen.
En negen van de 10 keer ga ik voor niks. Is trouwens ook mijn eigen schuld. Clown

Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik maar weinig hulp hoef te verwachten van mijn moeder als ze voor mij rijd omdat zij namelijk reuma heeft en daardoor niet in staat is mij te helpen. En ik daarmee geen andere mensen wil lastig vallen.

Ook ben ik zelf een zenuwpees en maak ik dus met iedereen ruzie op de wedstrijd. Zelf met mijn paard die het dus laat afweten op het moment van de waarheid. Huilen

Nu rijd ik een ander paard. Namelijk de zoon van de merrie die het altijd liet afwezen en hij heeft een veel cooler karakter dan zijn moeder. Wat ik tot nu toe met hem gereden heb is allemaal goed gegaan. Ben dus wel weer van plan wedstrijden te gaan rijden. En 3 uur rijden naar Marienheem om dit keer wel goed voor de dag te komen op het NK heb ik er dan wel voor over.
De rest van de wedstrijden wil ik toch wel een beetje in de buurt rijden.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:20

Ik heb ook maar even gestemd op deze poll. Knipoog En wel op 1-2 uur. Dat vindt ik persoonlijk nog acceptabel en goed vol te houden voor zowel paard (in hobbelige trailer) en mijzelf als chauffeur. Bloos