[WN] Voor de mensen die niet zovaak buiten WN kijken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Voor de mensen die niet zovaak buiten WN kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:25

viewtopic.php?f=11&t=396171&hilit=

Ik ben hier zo blij mee. Lanna is mishandeld geweest enige jaren geleden dus (hoogstwaarschijnlijk) deze beul. Ze stond met bloedende steekwonden en een gebroken kaakbot in de wei. Zij heeft het gelukkig gehaald. Veel andere paarden niet.

Eens vragen wat Lan zo in gedachten heeft... flinke mep met de slidingijzers zal het minste zijn. Maar misschien kunnen we ook vierendelen wel weer invoeren voor deze speciale keer.

Spikers

Re: Voor de mensen die niet zovaak buiten WN kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:27

Ik hoop echt voor iedere paardenbezitter dat dit hem is.
Ze kunnen hem ook loslaten op een door Bokt georganiseerde meeting...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:28

Kan me voorstellen dat je hier blij mee bent, maar vierendelen is nog te zacht voor die man. Gewoon zijn kaak breken en een mes in zijn reet. Koekje van eigen deeg heet dat...Lips are sealed

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:29

Helemaal mee eens! Maar ik ben allang blij dat ik mijn paarden weer zonder angst buiten kan zetten. En er zitten ook wat westernruiters in Twente. En ik weet hoe diep dat bange gevoel hier in de buurt inmiddels zit. Vandaar ook maar even een berichtje op WN.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:32

Zou het er echt alleen maar eentje zijn? Er zijn in Duitsland ook de nodige slachtoffers gevallen, ook een eindje bij Enschede vandaan...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:36

Lanna stond in toen Duitsland, net over de grens. Volgens de wijkagent die ik jaren geleden eens sprak is dit wel dezelfde. Zelfde patroon en type van steekwonden, zelfde type paard dat hij uitzocht (makkelijk benaderbaar door mensen), waarschijnlijk gedrogeerd, meestal langs de weg staand. En in een bepaalde straal om Enschede/Hengelo heen. Maar theoretisch kunnen er meer zijn, dat klopt. Aan de andere kant: vanaf 2000 ontstond opeens een golf van mishandelingen door de regio. En voordien veel minder en waren het van die dingen als staart afknippen e.d.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:20

jeetje anya wist niet dat lanna er destoijds ook bij zat, wat vreselijk
ik vind het heerlijk dat die kerel gepakt is, misschien kunnen we hem samen met wat voetbalsupporters loslaten in een stadion, hij in ajaxpakkie met fanatieke feyenoordsupporters ofzo? soort van gladiator? }.

Marl1tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:40

susan schreef:
jeetje anya wist niet dat lanna er destoijds ook bij zat, wat vreselijk
ik vind het heerlijk dat die kerel gepakt is, misschien kunnen we hem samen met wat voetbalsupporters loslaten in een stadion, hij in ajaxpakkie met fanatieke feyenoordsupporters ofzo? soort van gladiator? }.

Lijkt me een prima idee... Knipoog Ben benieuwd wat er dan nog van hem over is, aan de andere kant staat het idee van Cassidy me ook wel aan... Bloos

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:13

Wat een heerlijk idee zeg.
Ik had ook altijd moeite om mijn paarden in de zomer 24/7 in de wei te laten lopen, alleen maar om zo'n gek die in de buurt rondloopt Stoom uit je oren .

Zal ze dit jaar met een geruster hart buiten zetten (hoop ik). De angst zit er wel goed in. Je moet er niet aan denken, het idee ......

Hopelijk wordt ie flink gestraft.

Marjan

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:45

Marl1tje schreef:
Lijkt me een prima idee... Knipoog Ben benieuwd wat er dan nog van hem over is, aan de andere kant staat het idee van Cassidy me ook wel aan... Bloos

Je kunt het ene doen en het andere niet laten... Knipoog Gewoon een heel rijtje straffen afhandelen Lijst , voor elk mishandelde paard een straf Whoosh! ...wat er dan nog van over is voeren we aan de haaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 06:49

Heerlijk, dan kunnen de beesten tenminste weer met een gerust hart naar buiten deze zomer.
Ik ben alleen bang dat hij er met een geldboete vanaf zal komen, want dat gebeurt meestal in Nederland voor dierenmishandeling Huilen

Van de geopperde straffen lijkt uitleveren aan een Boktmeeting me de beste Whoosh!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 06:51

de naam staat in de telegraaf genoemd Son. Ik denk niet dat hij binnen Enschede e.o. nog veel stappen zonder iemand achter zich aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 06:58

Met volledige NAAM in de krant? Zeer ongebruikelijk, maar TERECHT!!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:35

Door hem te straffen zoals jullie voorstellen zijn we net zo erg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 08:38

Lijkt me niet Rom. Er is nog steeds geen wet op bedenken wat je iemand aan zou willen doen. Die straffen zijn er voor het daadwerkelijk uitvoeren ervan. Dit is gewoon uiting geven aan woede, afschuw en opluchting dat hij gepakt is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:52

Lijkt mij wel Anya.

Ik heb het ook niet over de wetgeving by the way Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:19

hmm misschien zie jij het zo rom, maar het is best prettig om te bedenken wat je met zo'n idioot die vreselijk veel angst en pijn veroorzaakt heeft te gaan doen, misschien net zo erg in ons hoofd alleen maken wij niet de stap om het daadwerkelijk uitte voeren Knipoog

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:40

Gelukkig is ie in ieder geval gepakt nu. Ben alleen wel bang dat ie zoals al eerder gezegd met een geldboete ervan af komt.
Mocht dat zo zijn dan zou dat toch een flink falen van het rechtssysteem zijn imo.

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:50

susan schreef:
maar het is best prettig om te bedenken wat je met zo'n idioot die vreselijk veel angst en pijn veroorzaakt heeft te gaan doen

Ik vind dat dus niet prettig Knipoog

Maar ik begrijp best dat anderen dat wel prettig vinden Lachen

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:14

DunnitsMystery schreef:
Gelukkig is ie in ieder geval gepakt nu. Ben alleen wel bang dat ie zoals al eerder gezegd met een geldboete ervan af komt.
Mocht dat zo zijn dan zou dat toch een flink falen van het rechtssysteem zijn imo.

Ellende is dat dieren als voorwerpen worden gezien, dus had hij net zo goed lantarenpalen om kunnen rijden ofzo Hamer Hamer Hamer , (maar hopelijk is dat inmiddels veranderd).

=^.,.^=

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:02

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er zulke mensen bestaan......
Wat een verknipte geest moet je zijn om hier plezier uit te halen... Verdrietig
Anya schreef:
Maar ik ben allang blij dat ik mijn paarden weer zonder angst buiten kan zetten.

Sinds bij ons in het dorp toen twee paarden dood in de stal zijn aangetroffen, heb ik ook nooit meer echt rust gehad.
Nu gaat de hele boel volledig op slot maar nu het lekker weer is vind ik het sneu voor de paarden dat ze 's nachts nietlekker in de frisse lucht staan. Ach gut

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:32

Ik ben erg blij dat ze die imbiciel eindelijk gepakt hebben. Wat mij betreft gaat hij voor zijn leven de gevangenis in met alleen water en brood en nooit geen contact meer met de buiten wereld, want dat verdiend hij niet, maar ik ben bang dat het bij een geldboete blijft. Ook al is zijn voorarrest verlengd. De maximum straf is geloof ik 4 jaar die hij kan krijgen. Dat is 96 jaar te weinig.