Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Saar4 schreef:Wat ziet men nou graag in de bouw van een westernpaard? Of is dit een te algemene vraag en is dit per discipline weer verschillend?
Een westernpaard waarmee hunter gereden wordt is bijvoorbeeld qua bouw niet te vergelijken met een westernpaard waarmee geshowd wordt in de halter...
Anya schreef:Zou heteh SM... gelukkig heb je meer verstand van quarters..
(ik ben een pleasuretype
)
Voor de pleasure worden liever lichtvoetige, slowlegged (langzame beweging) en flatneed (zo min mogelijk knieactie) gezien. In de reining maakt dat minder uit. 
Je bent zelf ook niet zo groot Cassidy 
. Qua beweging is het al helemaal niet met elkaar te vergelijken! De KWPN-ers swingen met grote passen en opgeheven hoofd door de paddock; die van mij schuifelen met hun hoofd laag langs de railing (tenzij ons nieuwe buurjongetje met zijn speelgoedauto door de tuin aan het racen is
)
Lui ding
XoNo schreef:Die van mij schuifelt niet eens, die staat de hele dag stil in zijn paddockLui ding
Bij ons komen de paarden van 's morgens tot eind van de middag buiten...zou het ze gaan vervelen? Verwende mormeltjes

Citaat:maar een volwassen paard hoort op schoft en heupgewricht even hoog te zijn. Is dit niet zo dan zal de kans op oneven slijtage duidelijk verhoogd aanwezig zijn.
deze aanname is een veel gemaakte vergissing.

). XoNo schreef:Misschien dat de hoeveelheid aan uren buiten ook een rol speelt inderdaadBij ons komen de paarden van 's morgens tot eind van de middag buiten...zou het ze gaan vervelen? Verwende mormeltjes

Dus hou het even van me tegoed

Dit is niet met paint gedaan maar gewoon in Power Point