[WN] Blevin Buckles voor stijgbeugelriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

indra2001

Blevin Buckles voor stijgbeugelriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 00:04

HEt schuifje van mijn buckles is kapot, nogal link om er mee te gaan rijden, het springt ineens open (lasnaad kapot?) Weet iemand hoe ik aan buckles kan komen? alle shops op bokt heb ik al bekeken maar dat zijn andere buckles. In Amerika kan je alleen een schuifje bestellen maar ik ben bang dat het niet past (kan het niet even uitproberen natuurlijk!). Het is een Simco zadel.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

DubbelFun

Re: Blevin Buckles voor stijgbeugelriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 08:09

Als je de maat opneemt kun je kijken of het de juiste is, maar Sablou kan je er ook vast wel aan helpen.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:41

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:49

Ik denk dat de TS dan iets meer krijgt als de bedoeling is Haha! en dan wordt het nog aardig prijzig.

@Strangertje: kun je die opengegane naad niet laten lassen ergrns ??

Heb je trouwens een leren beschermhulsje over dat metaal zitten ?? Die kun je ook gebruiken als 'op zijn plaats houder', maar liefst wel tijdelijk, want heel strak zitten ze meestal niet.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 23:00

Bedankt allemaal..heb al contact met tandyleather en met eurohorse..en ik zal sablou ook even pbén..er is niets kapot aan de naad of zo, alleen het schuifje is kapot ..of los (zonder lederhuls, gewoon metaal) en ik weet niet of ik zo maar een huls/schuif kan kopen (die heb ik al gevonden in de vs bij buytack.com) omdat ik niet weet of alle hulzen gelijk zijn. Ik heb een blevin buckle met 2 pinnen boven elkaar (er zitten dus maar enkele gaten in de fenderriemen)..zelfs bij tandyleather weet ik niet of de stukken zouden passen..Zou een leren huls kunnen helpen en waar kan ik die los kopen??
Thanks...Lachen i'm on the right track now Haha!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 23:16

Lassen is een goed idee, eigenlijk...maar nu ik er zo mee bezig ben realiseer ik me ineens hoe moeilijk het is om goede onderdelen te krijgen voor als er eens iets kapot gaat..nooit zo over nagedacht (is ook een goed zadel, er ging nooit eerder wat kapot!!).

Waar kan ik die lederen hulsjes halen????????? of moet ik zelf knutselen??

Groetjes
Natalie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:06

Meestal is het een kompleet setje: buckle, metalen hulsje en leertje Als ze bij jouw zadel er niet bijzitten heb je pech. Los kopen zal idd moeilijk worden. Maar zo te horen heb je al adresjes genoeg Haha!

Natuurlijk is het handig om wat onderdelen op voorraad te hebben, maar je weet van te voren nooit wat je precies nodig hebt. Dus kun je beter wachten tot je het echt nodig hebt en het dan bestellen of je zadel ter reparatie wegbrengen naar iemand die het wel op voorraad heeft.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 21:25

Heb hem al gevonden, via Eurohorse en Arthurs Western Store..bedankt mensen..ik heb nu genoeg reserves voor als er weer een kapot gaat..
Wat mij betreft mag er een slotje op:-)