Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Dit soort vooroordelen kunnen wel minder worden als je demo's geeft op bijv. grote evenementen. Wordt volgens mij al gedaan, maar dan ook met goede uitleg erbij wat het western rijden nou is.
Brendageene schreef:Ik denk dat het al begint als kinderen willen leren paardrijden. Dan ga je naar een manege en leer je bijn altijd engels rijden.
Volgens mij is in Nederland bijna niemand meteen met western begonnen, maar op latere leeftijd (inmiddels ouder en wijzer geworden
) is overgestapt.
) ik denk dat er dan nog meer zullen gaan denken van das leuk en dat kan ik met mijn eigen paard. PeppySan schreef:Andersom is het voor beginnende maneges bijna een onmogelijke opgave om een westernmanege op te starten omdat er nou eenmaal veel meer engelse ruiters zijn die gemakkelijker een hele groep vullen dan een hele groep western ruiters.
PeppySan schreef:Ik geef incidenteel privelessen op mijn eigen paard zodat mensen kunnen voelen hoe het is en ze de basis van het westernrijden onder de knie kunnen krijgen. uiteindelijk zullen ze wel zelf een paard moeten kopen, maar dan hebben ze iig een idee waarmee ze beginnen.
Misschien is het mogelijk om meerdere mensen te bewegen zo privelesjes te geven met hun eigen western gereden paard (mits dat er geschikt voor is natuurlijk) zodat potentiële westernruiters toch het westernrijden kunnen proberen zonder gelijk een eigen paard te hoeven kopen.
En dan zijn we weer terug bij het amateur en lesgeefverhaal. Want de amateurs die dit wel zouden willen doen, mogen het niet van de WRAN.
ook de lasten: voortaan alleen nog maar Open starten, voor z´n rekening nemen. Is dat nou echt zó vreselijk? Op de regionale wedstrijden zijn de deelnemers in Amateur en Open klasses negen van de tien keer toch al dezelfden met 1 of 2 erbij...
Citaat:Als je de westernsport net zo toegankelijk wil maken als de engelse sport, dan begint dat met manegelessen.
Een manege met goede western gereden paarden en pony's waar iedere ruiter op kan beginnen zodat je niet eerst een eigen paard hoeft te kopen om western te kunnen leren rijden.
Citaat:Demo's geven heeft niet zoveel zin, want potentiële klanten kunnen nergens terecht! Dan hebben ze gezien hoe leuk het is, maar er les in krijgen zonder een eigen paard te bezitten is erg moeilijk of je moet bereid zijn een flink stuk in de auto te rijden.
Citaat:Een goede westerndemo wordt gereden door mensen die weten waar ze mee bezig zijn, correcte westernkleding dragen en nog belangrijker is een goed verhaal erbij.

XoNo schreef:Waarschijnlijk heb je helemaal niets aan mijn post, maar misschien is het leuk wat mensen op te trommelen die wel een demo willen geven en vervolgens wat evenementen aanschrijven ofzo
Citaat:Dat zou dus weer oplosbaar zijn met die paarden van amateurs. Maar die zijn ook niet gek. Als je drie keer een beginner op je paard zet, ben je daarna wel even bezig om je paard weer lekker te laten lopen....
Citaat:Hoe moeilijk zou het zijn om een manegepaard bij te scholen?
shadow0 schreef:Sonja, stel dat het wel zo is![]()
Heb jij ideeen hoe het aan te pakken? Waarom is western eigenlijk zoveel duurder?