[WN] Voor hoeveel kopen op ebay?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith

Voor hoeveel kopen op ebay?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 17:13

Voor hoeveel euro kun je iets kopen op ebay zonder dat je er extra invoerrechten of belasting hoeft te betalen om het nederland binnen te krijgen? ik dacht dat weten jullie hier vast wel..

DubbelFun

Re: Voor hoeveel kopen op ebay?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:06

Officieel is het bedrag vrij laag. Ik dacht Euro 30/35. Maar in de praktijk schiet er wel eens het nodige tussendoor, zeker als het pakje niet zo groot is.

Het heeft iig niets te maken met de staat: nieuw of 2e hands en of het een kado (gift) is. Het gaat om de waarde die het vertegenwoordigd en die verplicht op de verzendsticker moet staan.

Natuurlijk kun je daar wat mee sjoemelen, maar als ze het alsnog openen en het is beduidend meer waard dan ben je de sigaar en betaal je toch het door hun geschatte bedrag.
2e nadeel hiervan is dat als het eventueel zoekraakt en je hebt een verzendverzekering afgesloten dat je dan ook het mindere bedrag krijgt uitgekeerd.

Fuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:00

ik zou oppassen en zelf ergens na gaan vragen want dalijk word je erin geluisd en dan ben je wel dik genaait!! dan heb je alleen maar meer koste! Bloos

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:44

Ik heb al meerdere dingen via ebay gekocht. Maar het duurste wat ik gekocht heb was $12,50 dus ik heb daar geen invoerrechten over betaald. Tot nu toe is het iedere keer goed gegaan, maar informeer altijd naar de verzendkosten voordat je bied. Bij shirts en dergelijke varieren de kosten van $7,50 tot $13. Maar dan moeten ze het wel via het postkantoor (priority shipping) doen, want ik heb van iemand een mooi wollen jasje gekocht en die wilde dat met ups versturen, dat zou $ 53 gaan kosten. Daar trap ik natuurlijk niet in. Gelukkig is ze naar het postkantoor gegaan en nu is het jasje voor $13 verzonden. Heb ik toch mooi een showjasje voor maar $23!!!

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:01

Weten jullie toevallig of een pad ook via priority shipping verzonden kan worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:16

Als je op deze site kijkt zie je bij elke vorm van verzending de maximale maten staan (een inch " is 2,54 cm)
http://ircalc.usps.gov/

Een pad kan idd via Priority en kost ong $20 afhankelijk van het gewicht van de pad.

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:08

Bedankt voor de link OK dan!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:34