[WN] peesbeschermers wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

peesbeschermers wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 12:42

Voor de wedstrijden heb ik witte professionals choice peesbeschermers gekocht. Volgens het wasvoorschrift moet je deze op de hand wassen. Dat heb ik nu gedaan, maar helemaal schoon worden ze niet.

Men zegt dat ze gewoon op lage temperatuur in de wasmachine kunnen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Blijven ze dan gewoon goed in vorm en blijft het klittenband werken?

Anoniem

Re: peesbeschermers wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:26

Nachtje in een emmer met Biotex en een flinke schep Vanish Oxy Action, dat werkt als een tierelier!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:38

Tja ,ik geef je natuurlijk geen "gaat goed"-garantie Haha! Clown ,maar ik gooi hier alles in de wasmachine.
De peesbeschermers: even de klitteband dichtmaken en niet te strak oprollen,dat er nog lekker veel water doorheen kan.Op 30 graden ,niet heter,eventueel kort programma.
Als je bang bent dat er teveel schuurt en slijt ,dan gooi er wat meer was bij dat de trommel wat voller is ,wel wit he,staat zo L*llig ,roze beenbeschermers!! Clown

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:52

jessiejanes schreef:
Als je bang bent dat er teveel schuurt en slijt ,dan gooi er wat meer was bij dat de trommel wat voller is ,wel wit he,staat zo L*llig ,roze beenbeschermers!! Clown

Heel l*llig, vooral bij een hengst Clown Hij zou zich doodschamen.... Bloos

Bedankt voor jullie tips! Die emmer met Vanish is ook een goed idee.....
Ik vind het namelijk wel eng om ze in de wasmachine te doen, maar dan worden ze natuurlijk wel het schoonst......

Hoe lang duurt het voor ze helemaal droog zijn? Ik ga zondag naar Liessel namelijk.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:18

met de wasmachine en prff. choice beschermers wassen heb ik geen ervaring, maar als je ze met de hand wast dan zijn ze vrij snel droog hoor!

Ik hang ze altijd naast de ketel (blijft s nachts ook warm) dan zijn ze vaak na een lange nacht wel droog. Het duurt denk ik niet meer dan 24 uur voor ze echt droog zijn hoor!
* moet je ze wel bij iets warms (kachel oid) leggen , maar niet erop, is denk ik weer te heet*

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:40

Ik maak ze schoon met lauw warm water met waspa, zacht inwrijven

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:49

Hier nog één..... ik gooi alles in de wasmachine dus ook de peesbeschermers
op 30 graden gaat bij mij prima

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:28

Ik doe ze altijd in een waszak, klittenband om de peesbeschermers heen doen en wassen op 40 graden met een ph neutraal wasmiddel.
werk goed en ik doe ze ook nog een keer in de droger.
dit doe ik al 2 jaar om de 4 á 5 maanden en ze zijn nog als nieuw.

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:15

Ja,hoor, gewoon in de wasmachine doen!
Ik doe er zelf een wasbolletje met groene zeep bij, dit om de kleur te behouden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:55

alles wat niet van leer is en wat past gaat hier ook op 30 graden de wasmachine in (halsters, touwen, borstels, beschermers, pads (beetje proppen) dekens...
Gebruik dan alleen geen wasverzachter en gewoon het color vloeibare wasmiddel van de aldi

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 07:14

Iedereen bedankt! Ik heb ze gisteravond in de wasmachine gedaan en ze zijn weer als nieuw...... OK dan!