[WN] Doc Bar x Skipper W

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WTLFJ

Doc Bar x Skipper W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 10:03

Ik zou graag jullie mening willen vragen over mijn merrie.
Het is een dubbel Doc Bar gefokte merrie.
Nou zou ik hem graag willen laten dekken door de palomino hengst Skipa Fonda Bay. Deze hengst is Skipper W gefokt. Zeer mooi gebouwd en zeer cool, net als mijn merrie.
Ik heb geen ervaring met deze kruizing dus vandaar mijn vraag of er iemand is die deze ervaring wel hebt.
Het probleem is dat ik weinig tot geen hengsten kan vinden waar geen Doc Bar in zit en ik ben bang dat als ik weer een Doc Bar hengst neem ik toch een beetje de inteeltkant op ga.

crazycactus

Re: Doc Bar x Skipper W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:23

Volgens mij is dit op papier best een goede combi. Doc Bar paarden zijn er in alle vormen en maten, dus is het meer de vraag of de paarden qua bouw bij elkaar passen. Over het algemeen zijn Skipper W's vrij zware paarden (zie topic over de wieskamp lijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:27

Overwegend ZWARE paarden? Ik vind de hengst van WTLFJ juist zo'n schitterend dier vanwege het sierlijke, slanke dat die hengst heeft! Prachtig beest met overigens ook nog eens een superkarakter!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:30

Je mist net het stukje "Over het algemeen" Sonja... Knipoog .

Doc Bar en Skipper W zijn beide paarden die erg veel in de pedigrees van Quarters en Paints voorkomen. Ik zou graag willen weten over hoeveel generaties terug je het hebt voordat ik zou besluiten of het echt eng is een hengst met Doc Bar te gebruiken in de pedigree, en dan ook zou ik graag willen weten op hoeveel generaties het in de hengst zit.

Ook vraag ik me af wat er nog meer inzit, de hele pedigree telt, niet alleen de Doc Bar of de Skipper W.

DJQuarter