Hallo, ik ben een niet-western ruiter (ook niet echt in een ander hokje onder te brengen dan recreatieruiter). Ik ben wel geinteresseerd in trail-rijden. Bij de Merensen doen we onderling iets wat erop lijkt (een mini-trec). En ik vind dit soort gehoorzaamheids en behendigheidsonderdelen altijd erg leuk. Ik mag met mijn huidige uitrusting niet deelnemen aan een western-wedstrijd, anders zou ik dat eens proberen. Ik heb mede daarom het idee gevat om zelf (onder de naam van de NVVR) een soort trail-clinic te organiseren.
Nu wil ik graag weten welke onderdelen naast de verplichte (een hek, wat geopend en gesloten moet worden, balken waar het paard over moet stappen zonder deze aan te raken, een houten brug waar het paard over heen moet lopen zonder verzet, het achterwaarts gaan volgens een bepaald patroon). Via de zoek-functie kwam ik niet echt verder, hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.
En wordt eigenlijk op alle western-wedstrijden ook trail gereden? Dan kan ik eens gaan kijken hoe dat echt in zijn werk gaat. Weet iemand een wedstrijd of evenement bij mij in de buurt (Deventer e.o.)?