Zoek endurance-wedstrijd omgeving Maastricht. Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Zoek endurance-wedstrijd omgeving Maastricht. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:41

Ik zou graag deze zomer voor de eerste keer aan een endurance-wedstrijd meedoen. Een korte rit dus. Wat ik zoek is een rit waar de sfeer, de organisatie en de omgeving gewoon erg lekker zijn, want ik ga niet om te winnen, maar om ervan te genieten Cool

Zelf woon ik in Duitsland (Aken), maar de wedstrijden hier in Duitsland die in aanmerking zouden kunnen komen, vallen helaas allemaal op een ongunstig tijdstip.

Maar misschien is er in de driehoek Aken - Maastricht - Eindhoven wel iets te vinden? Belgisch Limburg zou eventueel ook in aanmerking kunnen komen.

Wie-o-wie helpt me voort? Clown

Karin

Re: Zoek endurance-wedstrijd omgeving Maastricht. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:11

Op de Nederlandse endurancekalender staan vrijwel geen wedstrijden in Limburg. Eentje in Noord-Limburg, bij het KNHS-centrum Wanroij. Deze is in oktober. In de jaren '90 was er ook eentje in Brunssum, maar deze wordt niet meer georganiseerd.

Wellicht heb je iets aan de Belgische kalender: http://www.eldra.be/downloads/kalender% ... urance.doc

Ik ken meer mensen uit Limburg die (bijna) niet in NL rijden, maar wel (bijna) al hun wedstrijden in Belgie. En het schijnt dat de sfeer op Belgische wedstrijden nog gemoedelijker is dan op Nederlandse wedstrijden, dus dat zit wel goed! Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 21:21

OK, dankjewel, dan zal ik eens bij de belgskes kijken Vork

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:33

Ik weet dat er in de zomer in Brunssum wel een endurance rit wordt gereden. Waarschijnlijk is dit dan een "onderlinge rit". Tenminste dat heeft de eigenaar van mijn bijrijdpaard me verteld. Ik wil namelijk ook een heel graag zo'n rit rijden en hij zou me daarvoor opgeven.
Ik zal het hem vandeweek wel even vragen en dan laat ik het je wel weten.

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig waar je je paard hebt staan. Ik woon namelijk in dezelfde omgeving als jij alleen dan aan de Nederlandse kant.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 10:08

@Mikkie: heb je een PB'tje gestuurd...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:09

De ATR houden ook regelmatig langeafstandsritten, maar dan niet in wedstrijdverband: http://atr.ruitertoerisme.org/ (kijk ook even onder ATR-Turbo).

Die rit in Brunssum is iig geen officiële endurancewedstrijd, staat niet op de kalender van de KNHS Endurancevereniging. Ik ben wel benieuwd waar, wanneer en door wie deze wordt georganiseerd. Lachen