[WN] Heeft iemand ervaring met deze pads?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mathilde

Heeft iemand ervaring met deze pads?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 11:56

Ik was aan het neuzelen op internet en kwam bij de de Oregantrail uit. Daar zag ik iets waar ik al heeel lang naar opzoek was....een pad in een ff kleur, teal om precies te zijn Vingers aflikken
Het gaat dus om de Coolback pads. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn ze dik, dun, handig met schoonmaken, gaan ze schuiven onder je zadel etc?
Ik hobbel zelf nog steeds rond met een paar ouderwetse dikke wollen pads uit het jaar nul en wil ook wel eens "flitsend" voor de dag komen Bloos

crazycactus

Re: Heeft iemand ervaring met deze pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:29

Ze zijn heel makkelijk omdat je ze kan wassen. Ze zijn wel wat slapper dan een gewone pad, maar dat zie ik niet als een nadeel. sterker nog ik denk dat ze zich makkelijker aanpassen aan de rug dan als je een nieuwe pad van een ander merk hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:39

Ik ken een Bokker die heeft er een in precies die kleur Cool Clown

Persoonlijk vind ik ze iets aan de dunne kant en niet geschikt voor het soort zadels wat ik mee rijd.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:04

Mmm, dun klinkt niet goed. Op de foto zien ze er zo lekker dik uit. Zijn er eigenlijk nog andere merken die pads hebben in een egale kleur? Ik heb namelijk een schimmel merrie en bonte kleurtjes staan meestal niet zo bij haar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:18

Tuurlijk zijn er egaal gekleurde pads, kijk eens op ebay.com

Een andere optie is een egale blanket te gebruiken met een dikke vilten underliner. Van Mayatex heb je die ook in kunststof die makkelijk wasbaar zijn (en niet zo duur) en in zoveel kleurtjes (Jaarlijks nieuwe collectie).

Edit: hier heb je een teal Mayatex blanket

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:30

Dat gehannes met een blanket is aan mij niet besteed Haha! . Maar nu zag ik dat ze bij justwestern polypads hebben, ook in een kleur. En de iets dikkere uitvoering is 8cm.
Ik weet het, ik ben vervelend Bloos

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:34

Ik heb ze al 6 jaar en ik vind ze nog steeds niet dun hoor.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:42

Ik heb er ook ervaring mee en ze zijn toppie hoor.
Gewoon effe wassen in de wasmachine, in de droger en huppetee.
Ik heb echter een nieuw zadel aangeschaft wat groter is dan mijn andere zadel. Ik heb er dus eentje te koop! Een zwarte. Van de oregon Trail tack store.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:44

Mathilde schreef:
Mmm, dun klinkt niet goed. Op de foto zien ze er zo lekker dik uit.
Ze zien er wel lekker dik uit, maar dat komt omdat ze zo wollig zijn. Als je ze tussen duim en wijsvinger indrukt blijft er niet veel massa over. Een hoop lucht dus Clown

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:44

Ik hou persoonlijk niet zo van die hompige pads, die zijn loeistug en onbuigzaam.
Deze zijn heel soepel en als je zadel goed past, ligt het prima.
Ieder zijn smaak.

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:13

Ik heb een Polypad, een coolbackpad, een "gewone" pad en een neopreenpad. Je zou kunnen zeggen dat ik veel uitgeprobeerd heb Clown
De Polypad vind ik ideaal, hij is lekker dik, schuift niet en is comfortabel voor je paard.
De coolback vind ik niet zo fijn persoonlijk, hij schuift en is niet zo dik. Mijn zadel past goed dus hij zal voor Blaze zijn rug wel comfortabel zijn maar dat schuiven vind ik irritant. Dus vraag je mij een keus te maken dan zou ik kiezen voor de Polypad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:02

Ooh, er zijn diverse westernbokkers met zo'n pad hoor Haha! Dapperdier en nog wel een stel.

Ik heb er zelf een in de kleur navy, zal zo kijken of ik ergens nog een plaatje heb staan Haha! Ik vind 'm geweldig, je steekt 'm in de wasmachine, moet nog een uurtje aan de lijn in de wind en hij kan weer op 't paard. Geen week laten drogen zoals bij andere pads. Ik vind het zelf juist een voordeel dat ie zo flexibel is, dun vind ik hem niet. Maar je legt hem op de rug, en het zadel erop, en het is makkelijker goedleggen. Met de stuggere pads ben je wat langer bezig.

Vergeleken met een stug pad, beweegt hij idd ietsjes meer, maar minimaal, en niet om je zorgen over te maken...

Maar al met al, een van mijn beste aankopen, zeker voor lange ritten in de zomer.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:23

Hoi Mathilde,

Mijn nichtje heeft zo'n coolpadl, die ligt op haar Arabier. Ze is er zeer over te spreken en verschuift niet. Ze zijn er ook in vrij veel maten, das ook handig.

Als je die pad een keertje van dichtbij wil bekijken, dan zeg je het maar. Als het goed is heb jij binnenkort toch e.e.a. bij me af te leveren Haha! Knipoog

See u!

nancy

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 12:03

He Nancy!

Ik wil die pad wel eens van dichtbij bekijken hoor Haha! Als Moira naar Monty gaat moet ze er natuurlijk wel op haar paas best uitzien.
En wat betreft die spullen; I will provide Sigaar

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:24

wij hebben 9 van deze pads liggen.
ze bevallen ons goed, waar wij ze voornamelijk voor gebruiken is trainnigs paarden, je kan zo elk paard zijn eigen pad geven zonder dat je schimmel besmetting overbrengt op een ander paard.
gaat het paard weer terug naar de eigenaar wassen wij die pad weer en een volgend paard kan er weer onder.
maar wij hebben ook klanten die alleen met zo'n pad rijden en dan rijden ze er wedstrijden mee, buiten ritten, trainen, lessen enz. enz. dus als je zo'n pad koopt kan je vele kanten mee op

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:47

oke.. zal ik wel weer een hele domme vraag stellen, maar kan je deze pads alleen maar op ebay kopen? zo nee: waar dan allemaal wel? wat kost het en is het in de buurt, van mij dan Haha!

domme vragen domme antwoorden maar zoals men zo vaak zegt, domme vragen bestaan niet. Haha!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:09

klaske schreef:
oke.. zal ik wel weer een hele domme vraag stellen, maar kan je deze pads alleen maar op ebay kopen? zo nee: waar dan allemaal wel? wat kost het en is het in de buurt, van mij dan

domme vragen domme antwoorden maar zoals men zo vaak zegt, domme vragen bestaan niet.

Die coolback pads kan je krijgen bij http://www.oregontrail.nl/ en de polypads zijn o.a. verkrijgbaar bij www.justwestern.nl
En domme vragen bestaan niet Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:33

hey tnx... die sites had ik wel iets aan, nu alleen nog even sparen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:25

Ik heb mijn Coolback pad van de Oregontrail vandaan, super service, is bijna gelijk geleverd na bestellen. Just western heb ik ook voor ander spul goede ervaringen mee Lachen Het is idd even sparen voor de pads, maar sowieso zijn alle goede westernpads duur... deze zijn nog goedkoop vergeleken met het echte werk Knipoog