[WN] 2e wedstrijd: blauw lintje! maar blij??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

2e wedstrijd: blauw lintje! maar blij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:07

Ik heb afgelopen weekend mijn tweede wedstrijdje gereden en met de pleasure ben ik eerste geworden, ik ben helemaal blij en gelukkig ermee, want ik weet dat ik er echt mijn best voor heb gedaan en ik heb gereden zoals ik me had voorgenomen te rijden,helemaal kicken om een ere-rondje te mogen gelopperen, mijn dag helemaal goed...

het was een onderlinge manege-wedstrijd, beginners-rubriek, en bij het uitdelen van de lintjes was de eerste opmerking van de jury in de trant van: bij pleasure moet het er ontspannen uitzien en de enige die niet heeft zitten rukken en plukken aan haar pony was.... ik dus

Op dat moment wist ik al dat ik eerste was, ik had nl niet echt fouten gemaakt (jaja, ik had echt op zitten letten Haha! ). Begrijp me goed, ik ben echt trots op mijn eerste plaats, het was pas mijn 2e wedstrijdje en het voelde echt als een beloning voor hard werken, maar toch

Iedereen weet toch wat de pleasure inhoudt? Je weet toch dat je niet aan je teugels mag klooien (als de jury kijkt... Bloos ). Mijn pony liep niet met haar hoofd laag en ontspannen, de houding liet veel te wensen over, de overgangen waren weliswaar pluk-loos maar niet allemaal zoals het hoort.... ik ben tenslotte een beginnende manege-ruiter!

Ik heb gewonnen omdat de rest er een potje van maakte (afgezien van de scholende ruiters, die waren hun paard gewoon aan het opvoeden!), om even lekker kort door de bocht te gaan, hebben jullie dat weleens meegemaakt?

Klaasje

Re: 2e wedstrijd: blauw lintje! maar blij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:25

gefeliciteerd!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:48

Niet zeuren...... je heb super gereden en eerlijk gewonnen ( Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!)
lekker trots zijn en er van genieten hoor en niet te veel over na denken

ze worden vanzelf moeilijker om te winnen die blauwe lintjes

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:55

vigel1 schreef:
Niet zeuren...... je heb super gereden en eerlijk gewonnen ( Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!)
lekker trots zijn en er van genieten hoor en niet te veel over na denken

ze worden vanzelf moeilijker om te winnen die blauwe lintjes

Helemaal mee eens Knipoog

Je hebt laten zien wat ze in de pleasure willen zien en dat je nou toevallig de enige was.... nou én? Clown
Ga zo door, zou ik zeggen, dat de rest als een idioot door de bak scheurt, terwijl ze hun pony in de mond trekken, daar kun jij toch niks aan doen? Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:00

Des te meer reden om trots te zijn! Gefeliciteerd! Haha!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:13

Citaat:
Ga zo door, zou ik zeggen, dat de rest als een idioot door de bak scheurt, terwijl ze hun pony in de mond trekken, daar kun jij toch niks aan doen? Knipoog

uhmmmmmmmmmm ik ben zelf 4e geworden en heb echt niet heel erg gescheurd en in zijn mond getrokken hoor ( ben super trots op mijn 4e plek)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=15&t=380096

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:36

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!!! En je hebt het echt verdient, je was gewoon de beste!!

Maar wat heb je dat toch weer mooi verwoord! Ik had precies hetzelfde gevoel!! Maar dan bij de Horsemanship.

Een beetje dubbel is dat hè?! Hardstikke blij met een lintje, maar eigenlijk heb je het idee dat het niet helemaal verdient is omdat het niet helemaal ging zoals het "hoort" maar doordat dit keer toevallig iedereen om je heen zat te "klooien", je een lintje in de wacht hebt gesleept...

En Vigel, jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd, super hoor!!
We mogen best trots op onszelf wezen, toch?!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 06:52

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik ben ook wel eens eerste geworden omdat de rest nóg slechter reed. Clown
Dat voelt tóch wel een beetje anders dan wanneer je wint omdat je echt wel goed was Haha!

Maar toch heb je die eerste plaats verdient. Zo werkt het systeem nu eenmaal. Er moet er eentje de minst slechte zijn, om het zo maar even te zeggen Knipoog En dat was jij op dat moment!
Gefeliciteerd!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 07:25

Gek he

hoe iedereen dan die westrijd op zijn eigen manier heeft beleefd
ik ben 4e geworden in de pleasure en laatste in de Horseanship
daar in tegen ben ik super trots op onze prestatie Lachen en vooral op Billy
Die in een korte tijd zo is gegroeid en echt mega braaf is geweest

en ach we zijn allemaal nog zo beginnend we rijden nog niet perfect komt heus allemaal wel hoor. voor dat je het weet rij je de Wran C wedstrijden ook en kan je de wc niet meer in vanwege de lintjes Knipoog

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 08:24

allereerst even mijn excuses, ik heb niet helemaal duidelijk weten te maken wat ik bedoel...

Vigel1 heeft me terecht een verbale chop onder mijn zitvlak gegeven (AUW)

wat ik dus niet bedoelde is dat iedereen er een waanzinnige puinhoop van heeft gemaakt (Maris, je hebt echt super gereden, billy je was megabraaf, en de rest die ik dus niet bedoelde... ook excuses), maar er reden mensen mee waarvan ik zeker weet dat ze beter kunnen, waarvan ik 100% zeker ben dat ze boven mij hadden moeten eindigen...
Ik vraag me af, als zij gereden hadden zoals ik weet dat ze kunnen rijden was ik lager ge-eindigd, ik was dan waarschijnlijk net zo trots geweest op mijn rijden (want ik heb idd echt mijn best erop gedaan) maar misschien wat meer tevreden.

Ik weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, het is een beginners-rubriek, genoeg mensen hebben echt hun stinkende best gedaan en naar beste kunnen gereden, maar een paar ook niet (in mijn ogen).
Ik ben blij, trots, op dat moment was ik de beste, dus mijn prijs is verdient en ik ben er erg blij mee, en misschien moet ik gewoon niet zeuren en ervan genieten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 08:48

Een wedstrijd is altijd een momentopname. Soms in je voordeel, soms in je nadeel. En voor de anderen geldt dat precies hetzelfde. Degene die eerste geplaatst wordt, heeft het op DAT moment gewoon het beste gedaan. En soms het minst slecht. Maar in dat geval had de jury je dat vast wel gezegd hoor Knipoog
Geniet dus maar lekker van je blauwe lintje; volgens mij had je 'm gewoon dubbel en dwars verdient! En andere prijswinnaars ook gefeliciteerd!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:44

Ik ben trots op je meisje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

goed gezegd

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:11

Je hebt 'concurrenten' gehad die je hebt verslagen. De overige deelnemers hebben de mogelijkheid gehad om hun best te doen en beter te rijden dan het geval was. Blijkbaar is dat niet gebeurd om welke reden dan ook. Dus heb je terecht gewonnen. Daar mag je trots op zijn.
Dit is een stuk beter dan winnen omdat er simpelweg geen of weinig deelname is, want dat lijkt me pas echt een domper. Winnen omdat je de enige bent (of een van de twee of drie deelnemers), daar zou ik niet blij mee zijn Haha! (tenzij je gewoonweg goed super gereden, dat kan ook een reden zijn om trots te zijn).

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:08

Citaat:
Je hebt 'concurrenten' gehad die je hebt verslagen. De overige deelnemers hebben de mogelijkheid gehad om hun best te doen en beter te rijden dan het geval was. Blijkbaar is dat niet gebeurd om welke reden dan ook. Dus heb je terecht gewonnen. Daar mag je trots op zijn.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Wees nu gewoon lekker trots op jezelf en op je paardje!

Ik ben ook super tevreden met mijn 3e plekkie en vooral hardstikke trots op Fantasy omdat hij me er weer een stukje vertrouwen bij heeft gegeven.

Alleen over de Horsemanship had ik in eerste instantie niet zo'n heel prettig gevoel omdat ik naar mijn zin niet een erg netjes "proefje" had gereden. Maar omdat niemand dit "proefje" correct uitvoerde, en het pleasure gedeelte weer wel netjes ging, ik toch nog op de 4e plek terecht kwam.
In mijn ogen dus een beetje een "geluks-lintje" omdat ik het niet corrcect had gereden, maar eigenlijk is het wel zoals iedereen hier al zegt...

Er kan er maar 1 de beste, en er kan er maar 1 de "slechtste" wezen. Dus eigenlijk is elke lintje of elke plaats een verdient plekje (en als je er je best voor hebt gedaan is elke plaats een plaats om trots op te wezen, ook al is dat dan misschien een keertje de laatste plaats, toch?!)

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:01

ooi
niet zo piepen jij Lachen
jij rijd keurig *alsk keek naar mezelf*
k was al blij dat die in de pleasure rustig liep, buiten de galop om want dat was een ramp!
Volgende wedstrijd ben je waarschijnlijk weer heeeeeeeel erg trots *en terecht!*
We hopen gewoon dat de paarden niet allemaal meer zo fris zijn als afgelopen zondag *of het lag aan mij, dat zal best wel weer*
En dan gaan we gewoon verder met de lintjes en hopen dat we weer klein beetje hoog eindige, en zo niet... jammer dan Lachen ben maar een beginnertje en moet maar eerst wat ervaring opdoen voor k mezelf verplicht in de prijzen te vallen Tong uitsteken *om hetzo maar te noemen*
Volgende wedstrijd gewoon weer meerijden!