[WN] Rocking R

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin1979

Rocking R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 09:39

Hoi,

Heeft een van jullie wel eens van het zadelmerk Rocking R gehoord? Of ervaring hiermee? Ik zit te denken om een zadel van dat merk te kopen, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van jullie! Fijn zadel? Fijn voor paard/ruiter? Goede kwaliteit?

Pigino

Re: Rocking R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:03

ja ik heb een rocking r!!
het zit als een huis maar ik heb het zadel nu ongeveer een half jaar en ik vind het leer wel wat stug(vooral als je je beugels langer of korter moet maken) maar dat kan nieuwigheid zijn!
ik ben er dik tevreden mee ik zou er zo weer een kopen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:23

Ik heb er ook 1. Ontzettend fijn zadel; close contact en met gelzitting. Helaas is gebleken dat hij niet (meer) op mijn paard past, dus ik heb een ander zadel moeten kopen. Een beetje met pijn in mijn hart, want ik vind het nog steeds een mooi en fijn zadel. Iemand interesse Knipoog ??

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:57

Mijn stalgenoot heeft er een gekocht. Leuk zadel dat zeker, maar de prijs vond ik nogal erg hoog. Het leer vind ik vrij dun en toen hij eraan zat sprongen er ook spontaan barstjes in. Als de prijs een flink stuk lager was geweest had ik de verhouding beter gevonden.

Karin1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:21

Wat is de "gemiddelde prijs" eigenlijk voor een nieuw zadel en een tweedehands zadel van dat merk?

Als ik het goed begrijp ligt de kwaliteit dus een beetje in het midden; tussen de goedkopere zadels en de bekendere merken als crates en billy cook?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:23

Ik weet niet hoe oud deze Rocking R saddles zijn en misschien zijn er ook wel diverse zadels met de zelfde merknaam, maar op deze site kun je lezen dat Rocking R niet meer bestaat en verder gegaan is onder de naam Timberline Saddle CO.

De Rocking R firma die ik kende deed ook aan flexibele panelen zoals de Ortho-Flex en als ik naar een van hun zadels kijk De Continental doen ze dat nog steeds.

Edit: op Ebay staan idd nu ook zadels van het merk Rocking R, dus de naam zal wel bij een ander merk horen.

Snozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:57

Ik heb ook een zadel van Rocking R, een barrelracer vanwege de korte rug van mijn pony.
Ik moet zeggen dat ik het echt een super zadel vind.
Ik heb hiervoor een endurancezadel gehad, maar rij mijn wedstrijden 10 keer liever op dit zadel, het zit heerlijk.
Ik heb het in april vorig jaar gekocht bij xxxx en omdat zij toen net met dit merk gingen werken heb ik er niet veel voor betaald.

edit Anya: naam winkel verwijderd. Info vragen kan via PB.
Laatst bijgewerkt door Anya op 07-03-05 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:55

Volgens mij kreeg ik afgelopen zaterdag een kaartje in de bus dat je op de open dag van Eurohorse een waardebon van 250 euries kon winnen, welke te besteden was voor aankoop van een Rocking R zadel!
Dus als je er toch een wilt bestellen: toch maar even naar Eurohorse bellen voor zo'n kaartje.

ps: schrijf dit effe uit m'n hoofd, heb het kaartje niet bij de hand, dus excuses als het niet helemaal klopt...

aline2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:47

Inderdaad Euro-horse verloot op zondag 20 maart allerlei leuke dingen zoals laarzen showblankets en ook een waarde bon als hoofd prijs van 250,- Euro korting op een zadel van Rocking R. Op het kaartje staat dat het een koopzondag is de tijden zijn van 12.00 tot 17.00 uur
Als je er meer over wilt weten moet je naar de site gaan van euro-horse, hier staan ook de voorwaarden op.

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:56

Ik heb zelf ook een Rocking R westernzadel.

Echt super kwaliteit. Mooi leer, drie lagen dik en mooi afgewerkt. Zit heerlijk, alleen gebruik ik hem niet zo veel. Toen ik hem kocht was hij 2850 gulden (alleen het zadel dus).

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:08

Om precies te zijn is dit het model zadel dat ik heb:

Afbeelding

Ik was meteen verliefd op de kleur Vingers aflikken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:37

Dat is een stevig uitziend werkzadel. Is het een rough-out leer ?? Erg besmettelijk Knipoog

Die lichte kleur is helaas meestal ook van korte duur, als ik zie hoe mijn light-oil BM in een half jaar al donkerder is geworden Verdrietig

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:00

Ja, de kleur is ook besmettelijk, maar omdat ik er niet zo vaak mee rij is hij nog mooi.

Volgens mij is hij van dat rough-out leer ja, dat is toch dat ruwachtige leer? In ieder geval is het geen glad leer. Maar als ik hem iedere dag zou gebruiken wordt het vanzelf glad leer.

Ik wist dat het een besmettelijke kleur is, maar ik kon hem niet laten liggen (was er meteen weg van) Haha! .