[WN] Het 100ste pad-topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Het 100ste pad-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:51

Omdat de zoekfunctie echt niet werkt en ik het niet meer terug kan vinden;

Ik ben nog steeds opzoek naar een goede pad....wie wil zijn ervaringen Bloos nogmaals Bloos hier opschrijven......

Signe

Re: Het 100ste pad-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:00

Toklat Coolback:

machine wasbaar, 'dun' en flexibel. In roundskirt en recht verkrijgbaar. Niet te gek duur. mooie effen kleurtjes.

Makkelijk in gebruik en onderhoud, ook voor de hoge schoften korte ruggen enz onder ons. Neemt zweet goed op, laat ook zweet op de rug zitten bij extreem warm weer en paard houdt dus een coole rug.

te koop bij oregon trail tack

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:06

medi - pad
-wasbaar ,
-bont aan de onderkant
-nubuck leer aan de bovenkant, in allelei kleurtjes
-goed en mooi afgewerkt
-opvulbaar. ook met losse stukken die goed blijven zitten d.m.v. klittenband

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:15

Voorlopig zweer ik bij m'n Equitex.
Nu heb ik niet veel andere soorten uitgeprobeerd maar ik heb er ook geen behoefte aan omdat deze goed bevalt... Het enige waarvoor ik em zo zou vervangen, áls ik het geld had, is een andere Equitex, een anatomisch gevormde, want dat is het enige wat ik jammer vind van degene die ik nu heb... die is recht (maar goed, een gegeven paard kijk je niet in de bek, toch?).

Voor Dot ga ik straks wel een tijdelijk een Korrector Airpad gebruiken, een pad met zelf vulbare luchtkussens. Kan zijn dat die zo goed bevalt dat ik die blijvend ga gebruiken, maar vooralsnog houd ik het bij m'n Equitex.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:16

Ik rijd al jaren met een doodgewone neopreen pad Lachen Werkt prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:40

Ik ben een voorstander van pads met een gecontourde rug en indien mogelijk ook een teruggesneden schoft, gewoon omdat dit voor het paard wel zo lekker ligt.

Een paarderug is niet vierkant, dus waarom een vierkante lap op je paard leggen.

Verder vind ik het belangrijk dat je een pad makkelijk kunt schoonmaken, dus een onderzijde van:
-een afwasbaar materiaal
-verwijderbare inlages zodat de pad in de wasmachine kan
-een goede underliner (Dixie) gebruiken.

Merken zeggen mij niet zoveel, door de bekende namen kosten ze vaak meer dan het artikel waard is.

Ik heb nu een pad met gel-inlages, een swaybackpad van Big Horn en een naamloze wollige met losse inlages voor de Bob Marshall
Voor de Ortho-Flex heb ik de bijbehorende OF-pad, maar gebruik ik ook de gelpad wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:51

Toklat Coolback pad, de reden is door Dapperdier uitstekend uitgelegd. Lichtgewicht, eenvoudig schoon te maken (gewoon in wasmachine en zo droog) en fijn materiaal en kleur.

Pad van de zadelmarkt, op zich wel mooi stug en stevige kwaliteit. Het is echter een rotkreng om hem schoon te krijgen. Vermoedelijk door het nep-fleece. Ik raad hem je iig niet aan! Bij mij ligt ie ook nog enkel ter reserve hier.

Veder heb ik nog een aantal pads gekregen.

Eentje komt van Euro-horse vandaan. Mooi stug, mooi dik, en ook goede kwaliteit. Verder heb ik er nog drie liggen, maar daar weet ik het merk niet uit mijn hoofd van. Zal het proberen te onthouden en morgen te posten Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:54

Als ik goed tel 6 pads Ziek , hoeveel paarden heb je Clown

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:58

eigenlijk heeft maay 3 pads van mij gehad omdat ik gestopt ben met paardrijden..
mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar een stevig stug pad i.p.v. de b.v. toklat fleece pads.. die zijn te slap naar mijn idee en schuiven daardoor sneller...

en een uitsparing vond ik ook wel fijn omdat de schoft dan wat vrijer ligt en dat volgens mij voor het paard prettiger is en de manen bespaard blijven..

ik heb altijd veel pads gehad (zo'n 8 in mn hoogtij) kan dr niet teveel hebben denk ik dan maar (had ook altijd wel iets van een willekeurige pagina van divoza hahaha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:59

Ik had ze eerst alle 6 voor 1 paard... Nu heb ik er een paard bij wat m'n westernzadel ook past Haha! Maar ik had eerst die zadelmarkt, maar is daarna nooit meer gebruikt, toen heel lang die blauwe. Toen op bokt een "show"pad in de kleur van de Amerikaanse Flag gekocht voor de leuk. En sinds een paar maanden heb ik dus 3 pads erbij gekregen... Bloos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:02

Ach je hebt zo wel mooi vergelijkingsmateriaal voorhanden Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:04

Ja ik ga met Francis mee. Ik ben happy met equitex. Verder heb ik een neopreen pad dat ook wel werkt. Die dikke fleece pads zijn aan mij niet besteed. Lan krijgt er bultjes van (van die harde ontstoken talgkliertjes).

De equitex is antibacterieel. De neopreen kun je afspoelen met betadine.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:15

En helemaal vergeten wat vooral 's zomers in gebruik:
Dixie Midnight No-Sweat vent pad

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:16

Ik heb op de Equitana in wat Equitexen staan knijpen, maar ik vond ze aan de dunne kant. Of zijn ze er in verschillende diktes ??

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:26

Ik heb nu een Polypad (bij Cornelie vandaan). Een heerlijke pad, in verschillende diktes verkrijgbaar. Hij is lekker licht, niet zweterig en schuift niet. OK dan!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:37

de dressuur en springdekjes van equitex niet volgens mij. De westernpads komen wel in verschillende diktes.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:42

Sugarmiss schreef:
Ik heb op de Equitana in wat Equitexen staan knijpen, maar ik vond ze aan de dunne kant. Of zijn ze er in verschillende diktes ??

In m'n post staat de link naar de westernpads. Ze zijn in 2, 3 en 4 cm. dikte verkrijgbaar, ik heb de 4 cm en die is echt dik zat. Er zijn trouwens ook twee 'build-up'versies. Eén die 4cm van voor en 2cm van achter is en één die voor 3cm en achter 2cm is.

Kobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:57

Ik zweer bij de roperpad van profesional choice. Binnenkant is van neopreen, super pasvorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:37

Maukb schreef:
Ik heb nu een Polypad (bij Cornelie vandaan). Een heerlijke pad, in verschillende diktes verkrijgbaar. Hij is lekker licht, niet zweterig en schuift niet. OK dan!

Hoe dik is hij normaal, en hoe dik als het zadel erop ligt? Voor mijn gevoel is ie zo dun...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 12:58