[WN] Probleem met pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Probleem met pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 11:21

snap het niet.
Ik heb 2 pads, beide van continental.
De ene heeft een soort fleece bovenkant, de ander van dat ruwe spul.
Beide zijn terug gesneden bij de schoft (dit kreeg ik als advies omdat haar manen er anders aan gaan)
Ze zijn beide even dik.
Alleen met de fleece ligt mijn zadel prima, en met de ruwe ben ik altijd een poos aan het tobben eer het goed ligt (zadel is helemaal ingemeten, dus daar ligt het niet aan)

De ruwe is wel iets korten, maar niet echt noemenswaardig.
Waar kan dit nou aan liggen?

DubbelFun

Re: Probleem met pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:28

Als het binnenwerk 'massiever' is kan dat een reden zijn waarom de pad niet meteen lekker ligt onder je zadel.
Zeker met de 'standaard' vierkante lappen zul je dat eerder hebben. Reden waarom ik voor pads ben met een gecontourde rug. Prettiger voor het paard en makkelijker met zadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:35

Is het mogelijk dat de ene pad nieuwer is dan de ander? Of is die niet-fleece veel stijver dan de wel-fleece? Ik heb zelf ook diverse materialen pads, en degene die nog splinternieuw is, daar ben ik ook lang mee aan het prutsen. Mij is beloofd dat na wat meer gebruik hij vanzelf soepeler wordt en beter gaat liggen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:36

De ruwe is idd nieuwer, die heb ik een half jaartje geleden nieuw gekocht. Die andere heb ik van mijn toenmalige inst gekregen, en was toen al gebruikt.
Er zitten verder geen kaartjes aan ofzo, dus kan ook niet kijken wat voor binnenwerk erin zit