[WN] airride pad PC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

airride pad PC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 22:23

Omdat de zoekfunctie toch niet werkt maar even deze vraag;

Kun je de airride pad van PC wassen??

Asciugamano

Re: airride pad PC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:08

In de wasmachine heb ik nooit geprobeerd maar in het ligbad, met Biotex een dagje laten weken is me tot nu toe wel goed bevallen. Alleen duurt het zo lang voor die dingen weer droog zijn! Boos!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:38

Kan je voor zoiets eigenlijk ook bij de stomerij terecht?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:24

cornelie schreef:
Kan je voor zoiets eigenlijk ook bij de stomerij terecht?

Stomerij denk ik niet, die zijn niet zo happig op 'paardenspul', maar zou een dekenwasbedrijf geen optie zijn? Ik weet niet of die ook wasmethodes hebben voor spul dat 'voorzichtig' behandeld moet worden...
Hier in Putten zit er een, 'k zal es bellen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:00

Ik heb even voor je geïnformeerd Vera...

In princiepe is het zo dat op elke deken, pad of wat dan ook, een wasvoorschrift hoort te zitten. Dat is wettelijk verplicht. Heb je geen wasvoorschrift dan wassen ze in Putten alleen op 'eigen risico'.
Wel is het zo dat dat soort spul waar vuil en zweet in kan gaan zitten in princiepe gewassen moet kunnen worden. Als een kern daar niet tegen kan zou er een afneembare hoes omheen moeten zitten.
Vraag blijft dus, hoe kwetsbaar dat 'bubbeltjesplastic' is wat in die pad zit.

Ze wassen in Putten zowiezo nooit boven de 40 graden en hebben voor delicaat spul een speciaal 'wolwasprogramma' waarbij de machine ook minder vol geladen wordt. Dat zou ze voor de Air ride pad dus ook adviseren. De vertegenwoordiger van de wasmachines die daar toevallig net zat toen ik belde adviseerde het zelfde.

Ik zou dus als ik jou was eerst proberen te achterhalen of er wasvoorschriften bij de pad zaten/zitten, des noods PC mailen met die vraag.
Hogedrukreiniger/tuinslang is natuurlijk altijd een optie, maar inderdaad... duurt een eeuwigheid voordat de boel droog is, helemaal als je't niet buiten in het zonnetje kunt hangen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:41

Hee Francis, bedankt voor je moeite!
Ik zal PC een mailtje sturen, kijken wat ze zeggen.

Ze verkopen wel een soort pad die je onder je airride kunt leggen om deze schoon te houden. Maar persoonlijk ben ik neit zo happig op verschillende lagen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:49

vera schreef:
Ze verkopen wel een soort pad die je onder je airride kunt leggen om deze schoon te houden. Maar persoonlijk ben ik neit zo happig op verschillende lagen....
Waarom niet ??
Ik gebruik 's zomers altijd mijn Dixie onder mijn gewone pad JUIST om ze schoon te houden. Kan niet anders zeggen dat het perfect werkt en het voor het paard niets uit lijkt te maken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:17

Vera schreef:
Hee Francis, bedankt voor je moeite!

Geen moeite... heb Rick ziek thuis, dus vandaag toch niet veel bijzonders te doen...

Ik heb er geen ervaring mee, maar ook ik zou niet zo happig zijn op meerdere lagen onder het zadel, vooral als het om iets duns gaat... lijkt me dat je alleen maar meer kans hebt op vouwen en rimpels... zal ook wel aan het soort materiaal liggen, maar mijn voorkeur zou er ook niet naar uit gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:22

Maar voor onder showblankets gebruikt je toch altijd al een 'underliner' meestal van vilt.
Iets wat je tegenwoordig steeds vaker in de shops ook ziet liggen zijn die 'dekjes' van doorgestikt dun materiaal juist bedoeld om je pad schoon te houden.
Of is dat dan weer een 'gadget' wat in de praktijk niet werkt ??

Mijn Dixie is weliswaar niet dik, maar vormt zich door de warmte helemaal naar het paard en ligt dus zonder om te krullen of met rimpels. Iets waar ik bij bovenstaande dunne dekjes idd ook mijn bedenkingen bij heb.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:34

De vilten underliner voor onder een showblaket is dik en zal dus niet snel rimpelen maar zo'n dun 'lapje' wel en zou ik dus niet gebruiken.
Bij twee lagen zal de onderste laag het belangrijkst zijn en iets duns over iets diks zal dus niet zo'n probleem geven, maar zo'n dun dingetje onder een dikke pad zal volgens mij snel gaan rimpelen...
Die dixie zal dan stug/dik genoeg zijn om niet te gaan rimpelen denk ik...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:52

Wat ze bij PC verkopen lijkt wel heel veel op een Dixie dus misschien werkt dat inderdaad wel.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:18

Ik gebruik ook liever geen onderlaagje maar dat is meer omdat ik vaak een pad heb die juist bedoeld is om zo op de rug te leggen. Bv equitex e.d.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:22

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:32

Je link werkt niet, ik neem aan dat je de Extra Sensory Pad bedoelt?

Afbeelding

Extra Sensory Pad

1/2" memory foam middle layer molds to the shape of the horse and then bounces back. New Zealand wool. Made in U.S.A.

namara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:36

je kunt de pad reinigen met de hoge druk spuit dan spuit je alleen de binnenkant schoon zonder de buitenkant nat te maken staat volgens mij ook in de beschrijving

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:43

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:29

Van die onderste is de foamlaag te dun om veel nut te hebben.

Ik heb in mijn zelfgemaakte pad memory-foam met een dikte van 2 cm. Na een ritje is deze pad zo plat als een dubbeltje; er blijft aan dikte 4 mm over.

De werking die dan overblijft van de andere materialen is natuurlijk schokdempend genoeg, maar is eigenlijk niet meer dan 'standaard'.