[WN] Westernponyclub?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Halloway

Westernponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:00

Ik was laatst bij Riecky en zij vertelde mij dat ze vaker ponyclubs en scholen over de vloer krijgt, zij geeft deze groepen een rondleiding vertelt over de westernsport en laat ook wat van haar rijdkunst zien.

Meestal gaan de kids zwaar onder de indruk en met allerlei spannende iedeen weer naar huis.
Nu het probleem, waar moeten deze kids naar toe, ik weet geen een westernponyclub, is dat geen gigantisch gat in de markt??

Als er hier mensen zijn die iets met een van de vele ponyclubs hebben of op een stal staan met hun paard waar een ponyclub gevestigd is, geef de leiding een hint!!!
Hoe meer hoe beter.

Want wat Riecky doet is een goede zaak, alleen moeten er nog ponyclubs komen die hier op inhaken.
De jeugd bepaalt de toekomst van het ons allen zo belangrijke en geliefde westernriding.

Greetz Ron

Jos

Re: Westernponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:46

heb ik gedaan Haha!
was echt heel leuk
we hadden een "ruiterclub Beets"
daar reden dresssuur ruitertjes en western ruitertjes door elkaar.de onderlinge wedstrijdjes ook
dressuur ruiters die een trail parcours reden Cool
de jongste ruiter was 4 jaar.
echt heel schattig op haar mini shetje
roel reed toen op calamity jane.

is nog in het programma Pony Express geweest.
working cow(hangbuikzwijn)horse Clown

ik ben toen gestopt met de pony lessen met manege ponys.
na 20 jaar, werd het wel erg intensief en was ik het zat Bloos
daarna zijn we verder gegaan met eigen paarden en ponys.
de kinderen rijden nog steeds, maar de jongste is inmiddels 14jaar.

ik denk wel dat er vraag naar is
kinderen met een eigen pony kunnen nog steeds bij ons terecht.
en als er een pony club in de buurt is die westernles voor kinderen wil organiseren , mischien..............wie weet............ik blijf het leuk vinden om kinderen les te geven.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:18

Toevallig zat ik gisteravond in ht WRAN blad te lezen en las het artikel van Karin van Bekkum over de jeugd haar investeringen hierin.
Dat in Zweden dat veel meer leeft, etc.
Dat het in Nederland eigenlijk weinig jeugd start, etc.

Toen zat ik ook te denken dat dat wel logisch is.
Als je als jeugdruitertje western wilt rijden moet je wel van fanatieke huize komen om hier iets mee te doen.
Als je een eigen pony hebt en het geluk hebt dat je op een westernstal staat is het wel makkelijker.
Maar de kinderen met een eigen pony op een niet-westernstal of die hun pony thuis hebben staan is weinig mogelijk.
Dan moet je al fanatieke (en financieel bemiddelde) oudes hebben die stad en land met jou willen afsjouwen om lessen te volgen en wedstrijden te rijden.

Neem nu de ponyclub bij mij om de hoek; Zaanse ruiters. Die beschikken over twee binnenbakken en mooie facaliteiten. Prima voor de engelse ruiters en alle kinderen hier in de buurt lessen ook daar met hun pony.
Maar ik ken al twee mensen hier in de buurt die eigenlijk liever willen dat hun dochter western zou gaan rijden.
Alleen een gezellig clubverband en dito wedstrijden zijn er niet dus kiezen ze maar voor engels.

Een gemiste kans en ik vind het enorm jammer dat daar niks mee gedaan kan worden.
Dus de laatste zin van Karin is wel treffend: "de jeugd heeft de toekomst" maar als daar niet over nagedacht gaat worden, ben ik bang dat er te weinig aanwas van jeugdruiters een groot probleem zal blijven....

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:28

ik denk ook dat het komt omdat er moeilijk instructie te vinden is.
het is vaak te duur. en niet elke prof zit te wachten op een groep kinderen.

maar er zijn misschien wel weer amateur ruiters die dit leuk vinden om te doen.
maar dat moeten dan wel weer amateurs zijn die zelf alleen bij de WRAN starten.

dit maakt de groep lesgevers weer kleiner. en dus ook weer moelijker om iets op te starten voor een vereniging.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:43

Ik heb 2 westernshetjes, en die worden gereden door 3 meisjes van 10. Mooi gezicht die kleine meiden. 2 jaar terug reed een ander meisje mijn oudste shet (22) in de onderlinge wedstrij bij ons in de trail en de barrelrace. Het hek was wat lastig ook al is roosje 1.10, maar de jogover was geen probleem hihi. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:18

Tja, dat zijn inderdaad van die hartstikke leuke dingen die sommige Amateurs onder ons best wel op zouden willen pakken denk ik, maar waarvoor dan gevreesd wordt om de A-status te verliezen of om daar gezeur over te krijgen.
IETS zegt me dat dit een onderwerp voor de ALV op de 12e wordt.... Haha!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:56

Dan zou de grootste deel western ruiters lid kunnen worden omdat we bijna allemaal op pony's rijden Clown