[WN] Western met Arabisch volbloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJames

Western met Arabisch volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 22:15

Zijn er ook mensen die met een Arabisch volbloed western rijden? Pling

Kaunos

Re: Western met Arabisch volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:14

Jazeker, ikzelf en op bokt zijn er nog een aantal anderen. Er is zelfs een speciale vereniging voor westernrijden met arabieren. Kijk maar eens op www.dawra.nl. Daar kun je een hoop info vinden over wat de vereniging allemaal doet.
Zelf heb ik afgelopen november voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd van de DAWRA. Was erg leuk en leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:08

Onze AV is nu vier en die ben ik aan het aanrijden. Zal ik gaan starten bij de DAWRA en de WRAN als 'ie daar aan toe is.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:12

Goed ik beken, ik rij ook western met een arabische volbloed:

MIB Sandokan Ibn Abadan , 2003 NK WRAN Nederl. Kamp. jr. trail
Arabah Barak 3x High Point reining ( Wran / Dawra )
Sinds een jaar breng ik Sagrand uit in de westernsport, 1 van de beste renpaarden van Nederland. Met hem start ik in de pleasure, trail, horsemanship, showmanship en in de toekomst staat de westernriding op het menu.
In het voorjaar krijg ik van een klant uit Duitsland nog een 3 jarige hengst van Mirkhan in training !

met vr. gr. johanna vellinga

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:27

ik zelf rij ook met een arabische volbloed ruin. ik train hem voor pleasure en reining. heb een aantal bawr wedstrijden gebold maar dit jaar ga ik voor de nrha en de nsba belgium gaan en wat serieuze starten. en hopend op goede resultaten hij doet super goed naar men zin thuis dus nu op show ook nog en we zijn vertrokken oléé lol.

het kan gewoon met elk ras gewoon doen, volhouden tijd nemen en je nooit laten overhalen dat alléén quarters alles knn das de boodschap. geloof in jezelf en je paard en je zal er wel geraken.

VEEL SUCCES MET JE PAARDJE

GO AND RIDE THE GREATEST PRIDE,BUT DON'T JUST RIDE BUT SLIDE!!!!!!!! Haha! Knipoog

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:36

Op de stal waar ik les rij hebben ze 3 Arabisch Volbloeds staan. Een daarvan rij ik ook regelmatig in de les. Ik moest voorheen weinig hebben van arabieren omdat ik bang was voor hun temperament, maar ik ben nu helemaal verkocht! Haha!

patriciavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:15

We mogen ons trots voelen met onze arabiertjes hoor Knipoog. Er wordt geschat dat ze waarschijnlijk één van de dichtst bij de natuur staande gedomesticeerde paarden zijn (jaja, wat een zin, we doen weer intellectueel vandaag Knipoog ). En een arabier kan alles even goed als wat voor dier dan ook hoor! Wowie, en ze krijgen er nog lekkere spieren (lees: een lekker kontje Haha!) van ook hoor Knipoog.

Patricia

yvonco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:23

Tuurlijk western rijden met een arabier!!!!!!

Waarom niet het is juist heel mooi vind ik een arabier onder een western zadel. Haha!
Ik rij ook western met mijn arabier hij is nu bijna vier en ga dit jaar een paar
wedstrijdjes starten. Pling
In de plessure en horsemanship.
Het zijn juist paarden ervoor en gelukkig komen er steeds meer arabieren in de westernsport. Pling Pling

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:32

Ik zelf niet, maar ik ken er wel een paar Knipoog
Er zijn immers ook speciale arabierenwedstrijden he? Dus er zullen wel veel mensen met een Arabier rijden.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:01

Ja zeker, bij mij op stal staat ook iemand met een arabier en die heeft het ook erg naar haar zin met westernrijden .

MissJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 07:48

Goed om te horen allemaal!
Ik was gewoon nieuwschierig, ben erg blij met mijn arabje. Tja en dat western, we hebben nog wat lesjes nodig maar het begint al aardig te komen.
Ben ook al lid van de DAWRA.
Helemaal goed dat western op een Arabier!!!!

Jessidi James (Sidi Brahim)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:14

Ik heb een western arabje... helaas rijden we niet omdat ze momenteel met een been in het verband al 3 weken op stalrust staat...maar ze is volledig western getrained en haar eerste eigenaar heeft reining wedstrijden met haar gereden en dat ging hartstikke leuk.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:26

Doei! ik rijd ook western met arabjes. Mijn eigen bijna volbloed arab is nu 3 geworden en deze zomer begin ik met mn instructrise met het inrijden van hem, spannend Cool

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:39

Hé Miss James, leuk om nog een lid van de DAWRA tegen te komen op Bokt! De vereniging groeit goed Haha! Leuk hoor. Nou dan spreekt het voor zich he dat ik ook western rij met een Arab.Hoop je te zien op een wedstrijd of clinic.

Gr. Irm

MissJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:12

ja leuk. Ga je naar de wedstrijd in Bunschoten van Chris Knol?
Paardje op avatar jou paard? Ziet er goed uit!
gr

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:01

Ik leer ook Westernrijden, omdat mijn Arabje ook altijd Western bereden is. Ik heb haar nu 1,5 maand en heb nu 3 Westernlessen gehad. Is behoorlijk wennen, maar wel errug leuk...2 weken geleden was hier op de manege een Westernwedstrijd, toen had ik iets van dat wil ik ook.. Mijn Arabje kan het nu ik nog.. Haha!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:26

dat is waar dat ze van het western trainen mooie spiermassa en een steviger en mooier kontje krijgen.

Sublimo wordt nu 8 en nu staat hij acht prachtig heeft mooie spieren op zijn achterhand van die slidings stops en de training en mooie spieren vooraan van te spinnen.

voor foto's kijk maar naar het topic men arabier op zijn show's onder die rode showpad en mijn showzadel en showhoofdstel zit men arabje onder lolz,

nu zijn manen nog wat langer en zijn staart nog wat voller en ben enorm tevreden geeft meer als je galopeerd lolz Bloos Haha! en men speciaal showbit en men romals komen bijna aan olééé kan er helemaal voor gaan Haha! }> Cool

cowgirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:53

hey

ik rij ook western op een arabier en dat is echt super leuk
en het gaat ook erg goed met ons

en 9 april kom ik ook naar bunschoten voor die oefenwedstrijd lijkt me erg leuk en leerzaam

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:47

he hallo allemaal,

Dat is gezellig hier, een topic naar mijn hart. Haha!

Uiteraard ben ik ook zo'n western freak rijdende op een arabiertje!!

Ook ik zal 9 april aanwezig zijn!! En dan op naar de wedstrijd te Sint Oedenrode (Noord-Brabant) 4 juni a.s.! Waar wederom paarden met minimaal 50% Arabisch bloed kunnen starten in de speciale mixklasse.

En let op: 4 juni kunnen we tevens leuk shoppen: Wat dachten jullie van
2 spijkerbroeken van het bekende USA merk voor 60 Euro! (B-keuze). ca. 7 verschillende kleuren. Vingers aflikken
Ook Evenlien Velthuis zal aanwezig zijn. En verder nog iemand waar je spulletjes kan kopen om je paard ultimate te groomen. Knipoog

Groetjes en tot ziens!

Nancy Groenenboom.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:03

Waar zijn jullie allemaal??? Verders geen arabieren rijders meer op bokt??

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:33

Echt wel, ik doe ook een poging westernrijden met mijn arabiertje.
Vind reining supergaaf dus daar trainen we ook voor.
Mijn vriendin rijdt sinds kort ook western op de arabier van de staleigenaresse. Echt super!

Vaybian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:18

Jawel!!!
Ook ik rijd western met een Arabier. Pling
Hartstikke leuk en ook dit jaar zijn we weer van de party
tijdens de DAWRA-wedstrijden!!!
Groetjes