[WN] Is er genoeg animo voor veel Western fora ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Is er genoeg animo voor veel Western fora ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 11:47

Je hebt Bokt als grootste, Whoa/Prairie als uitgebreidste, Quarterhorses als nieuwste en nu ook op Fokt nog een (nu nog) zeer summier Western-gedeelte.

Wat voor nut hebben al die fora?

Waarom op het ene wel posten en op het andere niet.

Wat is het verschil in de fora en waarom kom je op de ene wel en op de andere niet.

vikki

Re: Is er genoeg animo voor veel Western fora ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:52

Tsja... ik kan geen concreet antwoord geven... maar als ik voor mezelf spreek dan is er eigenlijk knap weinig animo. Haha! Ik zou de tijd er uberhaupt niet eens voor hebben... en ik vind het zelf makkelijker om alles een beetje 'centraal' te houden.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:58

Ik zie alleen maar vooral dezelfde onderwerpen door dezelfde mensen op de fora terugkomen. Ik zit vooral op bokt en dat voldoet naar mijn idee prima.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:04

Ik ben van allemaal lid en kijk regelmatig op alle.

Wat mij opvalt is dat mensen meer lijken te vragen op de andere fora. Daar zie ik sommige dingen vragen waarvan ik denk... waarom vragen ze dat op bokt niet? Misschien omdat die andere over het algemeen kleinschaliger zijn?

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:06

Ik ben blij met Bokt Haha! en heb echt geen tijd om ook nog andere fora te bezoeken. Dus wat mij betreft ... Bokt!!! Hou het lekker centraal!!!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:14

jeddah schreef:
Wat mij opvalt is dat mensen meer lijken te vragen op de andere fora. Daar zie ik sommige dingen vragen waarvan ik denk... waarom vragen ze dat op bokt niet? Misschien omdat die andere over het algemeen kleinschaliger zijn?

Dat komt omdat je hier bij bokt veel meer kritiek krijgt dan dat er
wordt gezegt waarom die vraag word gesteld !
Natuurlijk is er ook goede kritiek waar je wat aan heb !
Met kritiek bedoel ik de antwoorden op de vragen.
Heel vaak lezen mensen niet goed en gaan ze iets zeggen wat eigenlijk
al wordt gezegt in de vorige berichten.
Misschien zijn er teveel antwoorden op een bericht waardoor ze eroverheen
lezen en dat gebeurt op die andere fora minder en misschien omdat ze kleiner zijn.

Ik vind dat mensen hier veel sneller "geen goede" dan "goede" kritiek plaatsen.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:20

Ook ik ben aangemeld op al deze fora, en bekijk ze dagelijks. Zeker nu het zo rustig (zeg maar doodsaai Boos! )is op m'n werk de laatste tijd ben ik er toch heel blij mee Schijnheilig Helemaal nu het de laatste tijd op bokt western wat rustiger is.
Op fokt heb ik me gister aangemeld maar moet zeggen (sorry voor de fokkers) dat ik er niet veel aan vind, geldt ook voor het westerngedeelte.
Heb wel een vaste volgorde trouwens: eerst boktwestern, daarna quarterhorses, dan prairie, en daarna de rest van bokt.
En ja, je ziet inderdaad veel dezelfde mensen, onderwerpen etc terug maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik stoor me er in elk geval niet aan.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:49

Bang voor de waarheid ben ik zeker niet anders zou ik hier
zeker geen berichten plaatsen !

Ik vind over het algemeen dat je geen domme vragen heb maar,
ik het dom vind om ze niet te stellen, daar zijn vragen voor.

Om even terug te komen op Fokt fora.
Dat is mijn fora ook niet maar, dat geld voor bokt.be ook.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:56

Ik weet het niet...

Ik ben op al die fora aangemeld, behalve dat fokt.nl ofzo iets? Wat ik ghoed bij mezelf merk, is dat ik eigenlijk allleen regelmatig op bokt kom. Waarom dat is, is omdat idd op de andere fora veel dezelfde vragen gesteld worden. En omdat het een stuk rustiger is... Als je een vraag stelt, moet je veel langer wachten dan op bokt...

Verder zijn het idd ook meer dezelfde mensne... Wat mij wel lijkt, is dat het onderling gezelliger is, maar dat weet ik niet, omdat ik eigenlijk alleen op bokt post, en soms op theranch, wat nu geloof ik quarterhorses is geworden!

Verder is het wel een leuke gedachte om het op te richten, omdat hier op bokt altijd het gezeik is van minderwaardig, of juist weer het gezeik over de zogenaamde voorrechten...

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:04

Hier nog zo een die op alle forums is aangemeld , behalve fokt (had ik nog niet van gehoord). Ik vind het helemaal niet verkeerd dat er meerdere fora zijn op de een voel je je nu eenmaal beter thuis dan op de ander.
Bovendien vind ik niet dat elk forum hetzelfde is .
Bokt is een algemener forum met maar een klein deel western en ik vind dat ik nogal moet zoeken om te vinden wat voor mij intressant is .
Bovendien vind ik dat er af en toe nogal ongenuanceerd negatief commentaar geleverd word, je kan iedereen in zijn waarde laten , in principe is geeneen vraag dom , maar word gesteld omdat je dat niet weet
en daar graag een antwoord op wilt hebben .
Prairie vind ik vaak nogal kinderachtig en veel gericht op beginnende westernruiters ,bovendien worden andere forums daar behoorlijk afgekraakt.
Quarterhorses vind ik een goed overzichtelijk en profesioneler forum waar iedereen ongeacht of ie beginner of gevorderd normaal antwoord krijgt , wat goed overzichtelijk is zodat je makkelijker vind wat je zoekt , bovendien is de sfeer erg prettig.

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:21

Tja al die fora's beetje het verhaal van : ' zie door het bos de bomen niet meer ofzoiets.

Ben wel aangemeld op verschilllende fora's en lees ook zo af en toe wel op de verschillende fora, maar plaats toch eigenlijk alleen op bokt. Heb het idee dat dezelfde mensen die de verschillende fora's bezoeken bokt zeker niet overslaan.

OK dan!
Brigitta

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:39

Ik kom zelf eigenlijk ook alleen op Bokt en op het MSN westernrijden forum (omdat ik daar veel mensen van ken). Het is dat de zoekfunctie niet werkt, maar ik gebruik Bokt ook vaak als ik iets wil weten. De andere fora vergeet ik zelfs vaak Bloos! .

Fokt.nl (vind 'm wel leuk gevonden) kende ik ook nog niet. Is misschien wel interessant, omdat ik fokken machtig interessant vind.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:34

Ik ben bij alle vier aangemeld, maar het is niet zo dat ik overal ook post. Bokt is voor mij een grote informatiebron, hier wordt eigenlijk alles wel besproken wat voor mij interessant kan zijn. Fokt kan ik nauwelijks een echt westerndeel noemen, al staat er nu een hele interessante megasamenvatting over quarters en alles eromheen, van cassidy geloof ik Lachen
En die andere twee ben ik aangemeld, maar ik kom er nauwelijks. whoa vond ik leuk, maar de laatste tijd eigenlijk steeds minder interessant, en quarterhorses wordt steeds groter en leuker juist vind ik.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:17

ik kom altijd op bokt whoa/prairie en ook op quarterhorses die ik persoonlijk het leukste vind.
Andere forums als bokt hebben alles overzichtelijker op een bepaald onderwerp en je krijgt inderdaad niet zo snel kritiek. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:25

Ik ben overal aangemeld. Ik lees alles bij. Ik ben internetverslaafd Bloos Haha!

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:43

Ik ben eigenlijk alleen op Bokt. Ken Whoa wel, andere twee kende ik niet eens. Zal er eens even gaan lezen. Welke URL heeft quarterhorses?

Denk dat het toch veel van heztzelfde is. Wordt er soms op Bokt al een beetje leesblind van, zo lang zijn die topics, gaat zoveel tijd inzitten. Misschien dat die andere fora, vanwege de kleinere deelname, wat doelmatiger zijn, meer to the point. Dus antwoord op een vraag zonder 23 blz negatief of off-topic uitwaaiend geklets. Want dat vind ik hier op Bokt wel jammer. En elkaar een beetje meer in zijn/haar waarde laten mocht hier ook wel.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:57

Fokt.nl? Ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk, ik heb net eens gekeken. Is het niet zomaar een slap aftreksel van bokt? Ik weet niet hoor, maar de naam fokt.....iets doet me denken aan bokt....
Daarbij ben ik van 3 van de 4 genoemde fora lid en ik kijk elke dag even. Het is bij mij ook een soort van gewenning. Ik zit 's avonds vaak achter de computer en dan ga ik alles even langs. Ben ik een uurtje mee bezig en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 17:01

Majo schreef:
Fokt.nl? Ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk, ik heb net eens gekeken. Is het niet zomaar een slap aftreksel van bokt?.

Cool Vast geen reguliere FA-bezoeker Cool

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:13

K@rin schreef:
Welke URL heeft quarterhorses?

Klik maar op mijn onderschrift dan kom je er ook.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:59

Jester schreef:
Ik ben blij met Bokt Haha! en heb echt geen tijd om ook nog andere fora te bezoeken. Dus wat mij betreft ... Bokt!!! Hou het lekker centraal!!!

Maar, toch wordt je wel lid bij Quarterhorses ? Verward

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:49

Sammy_Jo schreef:
Jester schreef:

Maar, toch wordt je wel lid bij Quarterhorses ? Verward

Hallo hé, nou zeg je wel wat zeg!! Jeetje... Ik ben ook lid van prairie whoa en quarterhorses... Ik kom hier ook het meest. Kost het geld ofzo voor jullie als er iemand registreerd?! Koe

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:51

joquarter schreef:
Hier nog zo een die op alle forums is aangemeld , behalve fokt (had ik nog niet van gehoord). Ik vind het helemaal niet verkeerd dat er meerdere fora zijn op de een voel je je nu eenmaal beter thuis dan op de ander.
Bovendien vind ik niet dat elk forum hetzelfde is .
Bokt is een algemener forum met maar een klein deel western en ik vind dat ik nogal moet zoeken om te vinden wat voor mij intressant is .
Bovendien vind ik dat er af en toe nogal ongenuanceerd negatief commentaar geleverd word, je kan iedereen in zijn waarde laten , in principe is geeneen vraag dom , maar word gesteld omdat je dat niet weet
en daar graag een antwoord op wilt hebben .
Prairie vind ik vaak nogal kinderachtig en veel gericht op beginnende westernruiters ,bovendien worden andere forums daar behoorlijk afgekraakt.
Quarterhorses vind ik een goed overzichtelijk en profesioneler forum waar iedereen ongeacht of ie beginner of gevorderd normaal antwoord krijgt , wat goed overzichtelijk is zodat je makkelijker vind wat je zoekt , bovendien is de sfeer erg prettig.

Ik heb dezelfde mening! (of is het nou gewoon een feit ? ) En ook ik ben op Fokt.nl te vinden.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:57

DJQuarter schreef:
Hallo hé, nou zeg je wel wat zeg!! Jeetje... Ik ben ook lid van prairie whoa en quarterhorses... Ik kom hier ook het meest. Kost het geld ofzo voor jullie als er iemand registreerd?! Koe

Dit was niet bedoelt als kat hoor.
Vond het wel grappig dat er dit gezegt wordt en vervolgens
neemt diegene toch de tijd om bij Quarterhorses zich aan te melden
en te posten ! (Goed bedoelt hoor !)

En dit bedoel ik met de soort reacties !

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:17

oh okee Bloos maar zo kwam het op mij over... En vervolgens krijg je rare situaties op shows Haha! }> ... Zo draait het uiteindelijk weer uit op een dressuur sfeertje... Whoosh! wel erg ver gezocht natuurlijk maar uiteindelijk...

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:03

Hee dj dat doe je ons toch niet aan he!!! Ons vergelijken met dressuurmutsen en springfiguren dat kan niet hoor als serieuze westernrijders . Gewoon ff serieus wezen . Elk forum heeft zijn eigen kwaliteiten en iedereen pakt dat ervan waar ie wat aan heeft , dus katten doen we ergens anders. Denk even aan de westernway of live !!