[WN] keuze: WRAN of AQHA show.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keuze: WRAN of AQHA show.

WRAN
11 (28%)
AQHA
27 (71%)

Totaal aantal stemmen: 38

Halloway

keuze: WRAN of AQHA show.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:55

Stel:
In hetzelfde weekend is een WRAN- en een AQHA (Double-judged)show op verschillende locaties.
Afstand tot de beide shows,zal voor de meesten mensen ongeveer gelijk zijn.Beide shows zijn 2-daagse shows, met alle classes.
Je showt met een quarter,voor welke show zou je kiezen?
Graag met motivatie!

[edit Rom]op verzoek een poll[/edit]
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 22-02-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Re: keuze: WRAN of AQHA show.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:05

Waarom maak je er geen Poll van Ja

Als ik wedstrijden zou rijden zou ik voor de AQHA-show gaan.
Die punten vind ik belangrijker.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:30

Ik zou voor de WRAN show gaan, want ik ben niet lid van de AQHA.

De meeste shows bij ons in het noorden zijn WRAN shows en daarom ben ik lid van de WRAN. De AQHA shows zijn veel meer in het zuiden.
En 1 vereniging vind ik genoeg.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:35

hetzelfde hier.
ik zou ,zonder twyfel kiezen voor de AQHA-show, zelfs als dat een stukje verder reizen was.
waarom:1 voor de punten.
2 er zyn minder AQHA-shows (hier in ned),dus als er eentje is...
3de jurering (double pionted,en ook eens ander bloed....)
4 entree meestal gratis Clown

overgins wil ik wel even kwyt dat je het niet voor de sfeer hoeft te doen,want dan kun je (myn mening),beter aan een wran -show meedoen. Knipoog

met peppy -san ben ik het niet eens ,wat die een vereniging betreft.
je moet je niet "blind staren" op alleen een wran.(ik hou niet van het alleen recht van een monopolie).

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:37

ik denk voor de AQHA, vorig jaar waren er niet zoveel, dus degene die er dit jaar georganiseerd worden vind ik dat Roel moet rijden, anders is het voor de organisatie ook niet leuk.

en dan kunnen de andere rassen lekker op de WRAN wedstrijd starten zonder last te hebben van de quarters Pling Haha! Clown Knipoog
dus alleen vanuit dat sociale oogpunt moet je wel naar de AQHA wdstrijd gaan. Haha!

ga ik lekkr met mijn WWK'er naar die andere WRAN wedstrijd
*o/*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:40

Ik zou ook nog naar mijn portemonnee kijken Haha!
Over het algemeen is een puntenshow toch wat prijziger dan een wran wedstrijd.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:42

ik zie dat er in april ook een AQHA wedstrijd word gehouden in Oosterwolde?

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:42

halloway zeg:als je een quarter hebt.
lykt me dat je dan echt kiest voor de AQHA-show.
wat de portomennee betreft; ik zou wat minder vaak naar een wran -show gaan.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:12

Even voor de duidelijkheid: als hij er komt is het een AQHA show dus geen NQHA show.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:15

Wat is het verschil ??

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:23

Ik zou denk ik voor de AQHA gaan, omdat er al zoveel WRAN wedstrijden zijn en ook voor de punten.

@ Sugarmiss: AQHA = Amerikaans NQHA = Nederlands?

Verward

Haha!

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:41

Sugarmiss schreef:
Wat is het verschil ??

Je hoeft geen lid te zijn van de NQHA.
Ook de organisatie zal in andere handen zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:54

Ik zou voor de dichtstbijzijnde kiezen. Gewoon omdat ik er niet van houd mijn paarden half Nederland door te zeulen.

(verder heb ik natuurlijk geen keuze met een niet-quarter, maar als... dan toch degene die dichter bij is).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:12

Ik zou voor de AQHA kiezen. Afgezien van het feit dat ik het niet zo heb op de WRAN, als je bij de AQHA wint kun je punten krijgen die op naam van je paard komen te staan. De punten bij de WRAN zijn in mijn ogen niet relevant.

Verder moet ik zeggen dat het niveau ruiter op de rassenshow doorgaans wat beter is...Lips are sealed

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:14

AQQHA show.

Heb Quarters, ben life time lid van de AQHA en ApCH, woon in het buitenland.
In Nederland zou ik dus, ook als het verder rijden is, voor de AQHA show gaan. Niet alleen vanwege de te verdienen punten. Verder rijden is geen probleem. Hier moet je ook dikwijls veel verder rijden om überhaupt naar een show te gaan.

Maar heb dan verder ook geen last van gedoe, wel of niet lid moeten zijn van de een of andere NL organisatie, wel of niet of veel betalen voor speciaal verplicht gestelde startnummers, gechipte paarden moeten hebben daar DNA typing door de AQHA zoals al eerder beschreven niet erkend wordt.

Het is niet mijn bedoeling discussie te voeren over het startnummerverhaal en lid zijn van de WRAN en zodoende ook van De WFN, daar ik geen lid ben en er dus steeds expliciet wordt vermeld dat zulke personen geen recht van spreken hebben.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:40

Ok, ik lees dan even APHA i.p.v. AQHA, maar het idee is het zelfde...
Ik kies ten alle tijden, ookal is de WRAN show naast de deur en de APHA show in Duitsland (binnen een voor mij acceptabele afstand), voor de APHA show.
Simpel omdat ik maar een beperkt aantal shows per jaar kan rijden en ik dus moet kiezen en ik de 'officiële' punten waardevoller vind dan die van de WRAN. Ik geef dan liever m'n geld uit aan 5 APHA shows, dan dat ik voor dat zelfde geld 10 WRAN shows rijdt.
Én ze hebben geen Halter bij de WRAN... Knipoog (en nee, showmanship is weer een onderdeel dat ik níet doe...)
WRAN rijd ik al een aantal jaar niet meer en áls ik ze nog weer ga rijden zal het puur en alleen als oefenwedstrijdje zijn (waarschijnlijk een klein D of C showtje buiten mededinging ofzo).

Enneh Dirkje... De APHA shows zijn weer wél heel erg gezellig! Knipoog One big happy family!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 05:32

Ik lees ook even "Paint" en zou absoluut voor de rassenshow gaan. Eigenlijk vanwege alle redenen die hierboven genoemd zijn, incl. de gezelligheid Haha! .

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:12

Voor mij is de keuze niet zo moeilijk, ik zou met Sagrand ( AV ) voor WRAN wedstrijden kiezen bij mij in de buurt omdat ik daar voor punten kan rijden t.b.v het prestatie predikaat van het AVS. Met Ima Bay Brio ( QH ) zou ik voor AQHA wedstrijden kiezen om te proberen punten te behalen in de open klasse. ( pl.tr.hu.ha. )

gr. johanna vellinga

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:00

AQHA show, want:
- een beter (te verwachten) nivo en professionaliteit.
- geen gedoe met startnummers
- mogelijkheid tot het halen van punten
- AQHA show zijn schaarser

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:31

Ik ga voor de AQHA show daar schiet ik meer mee op.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:52

Wran Show.

Vanwege het feit, dat deze ook door niet QPA bezocht kunnen worden.
Op basis van het start nummer registratie, het makkelijk inschrijven is.
De onderdelen vaker op het paard dan naast het paard, afgewerkt worden.
En natuurlijk omdat het de vereniging is, waar een groep sportbeoefenaars kunnen aangeven, dat zij op deze wedstrijden hun paard scholen komen.
Dit verteld mijn wat over het niveau van de door deze vereniging georganiseerde shows, dat juist deze groep, die natuurlijk het op niveau rijden en professionaliteit wensen, zich komen meten, of deze al klaar zijn, voor de shows op niveau, om het zomaar te zeggen.
Toch altijd weer leuk om te zien, dat de in sommige hen ogen de niet relevante punten die er te halen zijn bij deze vereniging, met een brede glimlach in ontvangst genomen worden.
Dit is een beetje mijn gevoel bij deze topic, dat als ik zou moeten gaan kiezen. Maar helaas is dit niet bij ons van toepassing, omdat wij ver van tevoren al weten, hoe wat en waar wij starten willen.

Groetjes Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:58

klaasjuhhh schreef:
Ik zou denk ik voor de AQHA gaan, omdat er al zoveel WRAN wedstrijden zijn en ook voor de punten.

@ Sugarmiss: AQHA = Amerikaans NQHA = Nederlands?

Verward

Haha!
Ik weet wat het verschil is tussen de Aqha en de NQHA, maar in dacht dat een Quarter-show alleen maar door de Nqha georganiseerd mag worden middels approval uit Amerika.

Maar als dit ook buiten de Nqha om mag en je krijgt toch de behaalde punten op je conto bijgeschreven, heb ik daar geen moeite mee Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:24

Ik vervang ook even AQHA met APHA Knipoog en zou nu voor een APHA show kiezen, juist omdat er ook Halter is en In Hand Trail zodat er ook nog wat te doen is voor mensen met 1 en 2 jarige paarden. Ik vind het jammer dat de WRAN geen In Hand Trail oid uitschrijft waarmee het ook mensen met jongere paarden naar de show toe zou kunnen trekken om hun paardjes rustig te laten wennen aan het van huis zijn.
Ook om de gezellige sfeer die er is ga ik graag naar een APHA show, maar ik moet zeggen dat dat op menig WRAN show ook te vinden is.

In de toekomst, wanneer Senna onder het zadel is, is ook een WRAN show aantrekkelijk omdat je met een Paint (ook met een breedingstock) met WRAN shows ook punten kan halen die bij de APHA officieel geregistreerd worden onder PAC punten.

Ik vind het leuk om te showen, en zie het als een bonus als mijn paard ook officiele punten krijgt, gewoon omdat je daardoor echt een doel hebt om naar toe te werken en je behalve je linten ook op die manier erkenning krijgt.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:01

Ik heb gekozen voor de wran show,maarja dat is nood gedwongen omdat ik niet in het bezit ben van een quarter Cool

Wat ik wel een beetje(veel) absurd vind is dat de niet QPA ruiters als gemiddeld slechte ruiters worden betiteld?????

Maarja het is inderdaad waar dat het nivo van de gemiddelde halter erg hoog is Cool

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:03

Ik zou zeker voor een AQHA show gaan.

De meeste zijn voor mij dichterbij als de WRAN. Aangezien er 1 in Liesel is en de rest ongeveer in Belgie zijn die voor mij dichterbij.
De meeste WRAN shows zijn toch in het noorden.
En natuurlijk de punten. Bij de WRAN zijn de punten minder belangrijk voor mij. Ook vind ik dat het niveau hoger is en ik vind het leuker om me te meten met met andere quarters. En niet te vergeten de haltershows. Dat vind ik best wel leuk om aan deel te nemen.

En jammer genoeg zijn er maar zo weinig in Nederland. En daarom vind ik het ook belangrijk om er naar toe te gaan. De mensen laten zien dat er best wel wat meer rassen shows georganiseerd mogen worden. Dus ook APHA shows en zo.
( wat klinkt dat eigenlijk discrimenerend rassenshow)