[WN] alluminium of 'gewone' beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CCTexanAngel

alluminium of 'gewone' beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 23:30

Omdat ik nieuwe beugels nodig heb en ik eigenlijk alluminium wil hebben... Wil ik toch even vragen of er misschien ook nadelen aan zitten. (Je krijgt er wel een stiller been van of zo...?) Wat vinden jullie prettiger?

smax

Re: alluminium of 'gewone' beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:49

Ik heb net een paar alluminimum beugels gekocht, en er vandaag voor het eerst mee gereden, ik vind ze wel lekker, wel ietsje zwaarder als de andere maar niet verkeerd.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:52

ook ik vind alluminium lekkerder rijdne , veel zwaarder en kan eigenlijk geen nadelen opnoemen.
als je ze koopt met een bewerkte kant en je heb nog wel eens ruzie met een fence ofzo kan je ze ook anderssom doen en dna beschadigen ze niet en kan je op d eshow weer de mooie kant naar buiten doen maar dit gaat niet op voor die beugels die "gevormdt" zijn!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 07:41

sil schreef:
ook ik vind alluminium lekkerder rijdne , veel zwaarder en kan eigenlijk geen nadelen opnoemen.

Ik wel.... Die zwaardere beugels kunnen tegen je scheenbeen aanklonken als je met je zadel loopt. Goed voor stevige blauwe plekken als je niet oplet Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:30

Haha! Heb ik ook al mogen ervaren, maar kwa rijden geen problemen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:18

Even ter verduidelijking Haha!
@Smax: jouw beugels zijn geen aluminium, maar een RVS legering, daarom zijn ze zwaar.
Beugels van echt aluminium zijn juist heel licht, zoals de modellen van Podium die door Endurance-ruiters gebruikt worden.

Voordeel van zwaardere beugels: ze blijven stiller hangen en mocht je ze kwijtraken dan is terugvinden makkelijker
Nadeel: je kunt idd stevig je schenen er aan stoten Cool

Voordeel metalen beugels, je zult nooit last hebben van loslatende bouten, want het is in één geheel gegoten.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:15

Ik heb ook alu beugels en vond juist dat ze minder zwaar zijn dan mijn gewone beugels
voor de rest zitten ze heerlijk met rijden

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:13

Ik heb op mijn zadel ook metalen beugels, ze hangen mooi stil, zorgen voor een wat stiller been inderdaad. Verder vind ik het gewoon een mooi gezicht Haha! Ze kunnen inderdaad voor wat blauwe plekken op je schenen zorgen als je er mee loopt, maar dat leer je na een paar keer ook wel af Knipoog
Het enige nadeel vind ik dat ze een soort van metaal-kleurige vlekken op je boots kunnen achterlaten. Maar misschien maak ik ze gewoon niet vaak genoeg schoon Tong uitsteken

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:44

Ik heb op allebei mijn zadels ook aluminium beugels. Ik vind het steviger rijden en ik had op het begin met mijn jonge paard last van dat ze tegen de bakwand aankwam, omdat ze nog niet zo goed haar evenwicht had. Dan beschadigde mijn beugels en dat vond ik zonde. Daarom had ik ze eigenlijk gekocht. Het enige nadeel vind ik ook van Xono noemt die metaalkleurige vlekken op mijn boots.
Groetjes Danielle

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:01

Anya schreef:
sil schreef:

Ik wel.... Die zwaardere beugels kunnen tegen je scheenbeen aanklonken als je met je zadel loopt. Goed voor stevige blauwe plekken als je niet oplet Haha!

en als je niet op je paard zit vliegen de beugels ook steeds tegen je paard aan, met longeren bijv.

maar ik wil ook metalen beugels lijkt ook veel mooier

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:19

Met longeren met zadel op heb ik geen last van metalen beugels die alle kanten op gaan hoor Lachen Ook niet met gewoon lederen beugels overigens.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:19

Bloos sugarmiss heeft gelijk, okay alluminimum kleur dan Knipoog is eigenlijk ook logisch want metaal is zwaarder, maar in ieder geval bevalt het me tot nu toe wel, ben benieuwd na een uur les....

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:33

rij met metale gevormde beugels
ik vind ze een stuk prettiger rijden Ja
ja en tegen je knie aankrijgen is zeker niet fijn AU! Haha!