Ik bedoel er dan een zoals deze:

Die beentjes precies horizontaal, evenveel ruimte tussen de benen.
Waar moet je precies gaan staan? Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar mij lukt het niet...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gewoon zorgen dat je er goed voorstaat. Ik snap geloof ik niet helemaal waar je moeite mee hebt
Laat eens een foto van jou zien dan

Sammy_Jo schreef:Deze was mij aardig gelukt alleen, zijn benen staan niet correct helaas !
XoNo schreef:Voorbeeld:
Foto door Mijme gemaakt
Niet om de foto af te kraken, want ik ben er heel blij mee, maargoed, dit is dus mijn paard in de halter. Had Mijme iets meer naar links gegaan en iets door zijn knieën gezakt, dan had je dus een foto gekregen zoals de eerste die jij geplaatst hebt. Dan is de afstand tussen de 4 benen evengroot en lijkt het paard nog wat groter.
Mijn paard heeft niet zulke mooie rechte beentjes als het paard op de eerste foto, maar het gaat om het idee. Sommige paarden zijn voor ook wat smaller dan achter, waardoor de voorbenen wat meer naar elkaar toe staan.
Sammy_Jo schreef:Nee, helemaal goed is de foto niet maar, ik stond er wel versteld
van dat dit me toch redelijk lukte !
Aangezien meneer niet echt stil wilde staan toen !
), zou ik als ik jou was gewoon flink veel oefenen met het fotograferen van een standfoto. Neem eventueel een notitieboekje mee wanneer je deze foto's maakt en noteer wat je iedere keer doet. Maak een foto staand, eentje een beetje door je knieën en eentje op je hurken. Ga recht voor het paard 'staan', een meter naar rechts, twee meter naar rechts etc. en kijk wat voor resultaat je krijgt. Als je het resultaat bekijkt van deze foto's, dan kan je nakijken op wat voor afstand je van je paard was verwijderd toen je de beste foto maakte, je kunt zien wat je houding was en op wat voor positie je stond ten opzichte van je paard. gera schreef:Boldly, het is voornamelijk een kwestie van 'feeling' en oefenen. Als je een digitale camera hebt (analoog is een net wat duurdere grap hierin), zou ik als ik jou was gewoon flink veel oefenen met het fotograferen van een standfoto. Neem eventueel een notitieboekje mee wanneer je deze foto's maakt en noteer wat je iedere keer doet. Maak een foto staand, eentje een beetje door je knieën en eentje op je hurken. Ga recht voor het paard 'staan', een meter naar rechts, twee meter naar rechts etc. en kijk wat voor resultaat je krijgt. Als je het resultaat bekijkt van deze foto's, dan kan je nakijken op wat voor afstand je van je paard was verwijderd toen je de beste foto maakte, je kunt zien wat je houding was en op wat voor positie je stond ten opzichte van je paard.
Steaming schreef:Die eerste foto komt het paard ook mooi uit omdat er met een grote diafragma opening is geschoten zodat je weinig scherptediepte hebt en de achtergrond niet stoort.
Steaming schreef:Of voor een echt mooie foto een keer een fotograaf inhuren, want ja ieder z'n vak.

emmelske schreef:en het lijkt door de witte aftekeningen op het voorbeen links net of staat die scheef naar buiten