[WN] De ideale halterfoto...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

De ideale halterfoto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:55

Hoe maak je die nou precies?

Ik bedoel er dan een zoals deze:

Afbeelding

Die beentjes precies horizontaal, evenveel ruimte tussen de benen.

Waar moet je precies gaan staan? Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar mij lukt het niet...

XoNo

Re: De ideale halterfoto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:58

Als je paard goed vierkant staat (dus de benen er recht onder en evenveel ruimte tussen de voorbenen en de achterbenen), dan is het niet zo moeilijk om een dergelijke foto te maken hoor Lachen Gewoon zorgen dat je er goed voorstaat. Ik snap geloof ik niet helemaal waar je moeite mee hebt Tong uitsteken Laat eens een foto van jou zien dan Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:21

Haha, ik ben ook niet zo'n goede fotograaf.. Maar ik vind het ech niet makkelijk.

Die foto als voorbeeld is de vader van Bold, hier Bold met mijn (eigenlijk mijn vader) probeersel..:

Afbeelding

Mijn probleem is ook altijd dat die voorkant zo overdreven wordt en er van de achterkant niks meer overblijft..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:24

Het probleem hier is dat je de foto van te dichtbij maakt, waardoor de voorgrond enorm groot wordt. Als je van 100 meter kunt inzoomen, zie je dat niet meer. Daarbij moet je de foto van onderen maken en niet van boven. Als je de foto van boven maakt, lijkt het paard kleiner en kijk je op de rug. Maak je de foto van onderen, dan oogt het paard een stuk groter, wat je zeker bij een halterfoto graag ziet.

Dus foto van verder af maken en van een lager punt maken Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:26

Ok! Dus ik moet maar een enorme lens aanschaffen! Cheese! Haha!

Nou, ik ga het eens proberen!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:27

Dat komt omdat je een groothoeklens gebruikt voor een foto die eigenlijk met een behoorlijke telelens gemaakt moet worden, Boldly. Zoom je camera dus zo ver mogelijk in wanneer je deze foto gaat maken, ga op een flinke afstand van het paard staan en ga lichtelijk door je knieën.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:27

Deze was mij aardig gelukt alleen, zijn benen staan niet correct helaas !

Afbeelding

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:29

Kijk! Een tip van een goede fotograaf!

Ik wil het echt zo graag kunnen! Zijn er geen cursussen voor?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:29

Voorbeeld:

Afbeelding
Foto door Mijme gemaakt Lachen

Niet om de foto af te kraken, want ik ben er heel blij mee, maargoed, dit is dus mijn paard in de halter. Had Mijme iets meer naar links gegaan en iets door zijn knieën gezakt, dan had je dus een foto gekregen zoals de eerste die jij geplaatst hebt. Dan is de afstand tussen de 4 benen evengroot en lijkt het paard nog wat groter.

Mijn paard heeft niet zulke mooie rechte beentjes als het paard op de eerste foto, maar het gaat om het idee. Sommige paarden zijn voor ook wat smaller dan achter, waardoor de voorbenen wat meer naar elkaar toe staan.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:32

Sammy_Jo schreef:
Deze was mij aardig gelukt alleen, zijn benen staan niet correct helaas !

De benen staan niet zoals ik bedoel in een horizontale lijn en de afstand is ook verschillend.. Het is echt niet makkelijk!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:35

XoNo schreef:
Voorbeeld:

Foto door Mijme gemaakt Lachen

Niet om de foto af te kraken, want ik ben er heel blij mee, maargoed, dit is dus mijn paard in de halter. Had Mijme iets meer naar links gegaan en iets door zijn knieën gezakt, dan had je dus een foto gekregen zoals de eerste die jij geplaatst hebt. Dan is de afstand tussen de 4 benen evengroot en lijkt het paard nog wat groter.

Mijn paard heeft niet zulke mooie rechte beentjes als het paard op de eerste foto, maar het gaat om het idee. Sommige paarden zijn voor ook wat smaller dan achter, waardoor de voorbenen wat meer naar elkaar toe staan.

Ja, dit is er bijna een! Als ik m gemaakt had, zou ik er zeker tevreden over zijn! Maar als die ideale toch eens zou lukken!

Als ik Bold vierkant zet gaat ze alleen altijd als wijdbeensreporter staan.. Daar moet ik dus ook aan werken. Als ik klik, gaat ze vierkant staan, maar niet mooi met haar benen onder haar lichaam..

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:35

Nee, helemaal goed is de foto niet maar, ik stond er wel versteld
van dat dit me toch redelijk lukte !

Aangezien meneer niet echt stil wilde staan toen !

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:38

Sammy_Jo schreef:
Nee, helemaal goed is de foto niet maar, ik stond er wel versteld
van dat dit me toch redelijk lukte !

Aangezien meneer niet echt stil wilde staan toen !

De verhoudingen kloppen wel ja! Het is niet zo, zoals op die foto van Bold, dat dat hoofd zo ontzettend naar voren komt.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:38

Boldly, het is voornamelijk een kwestie van 'feeling' en oefenen. Als je een digitale camera hebt (analoog is een net wat duurdere grap hierin Knipoog), zou ik als ik jou was gewoon flink veel oefenen met het fotograferen van een standfoto. Neem eventueel een notitieboekje mee wanneer je deze foto's maakt en noteer wat je iedere keer doet. Maak een foto staand, eentje een beetje door je knieën en eentje op je hurken. Ga recht voor het paard 'staan', een meter naar rechts, twee meter naar rechts etc. en kijk wat voor resultaat je krijgt. Als je het resultaat bekijkt van deze foto's, dan kan je nakijken op wat voor afstand je van je paard was verwijderd toen je de beste foto maakte, je kunt zien wat je houding was en op wat voor positie je stond ten opzichte van je paard.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:40

gera schreef:
Boldly, het is voornamelijk een kwestie van 'feeling' en oefenen. Als je een digitale camera hebt (analoog is een net wat duurdere grap hierin Knipoog), zou ik als ik jou was gewoon flink veel oefenen met het fotograferen van een standfoto. Neem eventueel een notitieboekje mee wanneer je deze foto's maakt en noteer wat je iedere keer doet. Maak een foto staand, eentje een beetje door je knieën en eentje op je hurken. Ga recht voor het paard 'staan', een meter naar rechts, twee meter naar rechts etc. en kijk wat voor resultaat je krijgt. Als je het resultaat bekijkt van deze foto's, dan kan je nakijken op wat voor afstand je van je paard was verwijderd toen je de beste foto maakte, je kunt zien wat je houding was en op wat voor positie je stond ten opzichte van je paard.

Ja, dat zijn idd goede tips! Als het morgen eens redelijk weer is én Bold heeft zin om een tijdje te staan poseren, dan ga ik dat eens proberen!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:45

Die eerste foto komt het paard ook mooi uit omdat er met een grote diafragma opening is geschoten zodat je weinig scherptediepte hebt en de achtergrond niet stoort. Op die foto van Xono staat alles redelijkscherp en is niet veel beter dan het gemiddelde vakantie kiekje.
Er zijn wel een aantal korte online fotocursusjes te vinden met google. En er is vast wel iemand van wie je een keer een beetje redelijke camara kunt lenen.
Of voor een echt mooie foto een keer een fotograaf inhuren, want ja ieder z'n vak.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:53

Steaming schreef:
Die eerste foto komt het paard ook mooi uit omdat er met een grote diafragma opening is geschoten zodat je weinig scherptediepte hebt en de achtergrond niet stoort.

Diafragma?

Steaming schreef:
Of voor een echt mooie foto een keer een fotograaf inhuren, want ja ieder z'n vak.

En dat is ook zeker zo en dat doe ik ook! Maar zelf mooie huis-tuin- en keuken foto's kunnen maken is ook niet verkeerd!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:56

Ik vind de scherptediepte op de eerste foto ook niet echt mooi, had veel onscherper gekund, waardoor het paard nog meer naar voren komt.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:07

Deze scherptediepte dan mooier?

Afbeelding

Hetzelfde paard, alleen klopt hier de afstand tussen de benen niet.. Zo blijft er ook altijd wel wat! Haha!

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:08

Moeilijk he paarden fotograferen , zeker met een digi , zelf met mijn spiegelreflex kan het gebeuren dat ik een heel filmpje vol schiet en er niets tussen zit waarvan ik zeg die is goed .
Ik vind texas er wel goed opstaan , vooral omdat ie niet stil wilde staan .
Afbeelding
Hier dan een poging van mij , magic little star .

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:08

en het lijkt door de witte aftekeningen op het voorbeen links net of staat die scheef naar buiten Clown

die eerste foto bedoel ik dan

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 21:09

emmelske schreef:
en het lijkt door de witte aftekeningen op het voorbeen links net of staat die scheef naar buiten Clown

Ja idd! Rare Paints ook he! Je moet overal rekening mee houden!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:21

Met m'n digi kan ik geen redelijke foto maken maar is wel handig om leuke kiekjes te maken voor op de computer. Lekker kwantiteit, en m'n spiegelreflex ligt ergens met een rolletje er in, wat ver over datum is Haha!
Met dat ouwe ding kon je lekker alles handmatig instellen nog zo'n echte oostblok camara.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:26

Diafragma?

Afbeelding

dat is dat ding wat je daar ziet in de lens, die je wijder en nauwer kunt zetten, als hij wijder opstaat krijg je minder scherptediepte.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:24

op je hurken gaan zitten en niet te dichtbij,dat helpt!