Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(
), dus het zou kunnen dat jouw paardje er wat meer hulp bij nodig heeft dan je zelf bij het stoppen geeft, het kan ook zijn dat de bodem van je bak niet goed genoeg is, dan kan ook een goede quarter niet (altijd) mooi "sliden", enne, wat voor ijzers heeft je paardje, heeft hij/zij uberhaupt ijzers? Heb je les van een goede westernruiter voor bij het stoppen? De bodem moet trouwens ideaal gezien een relatief harde basis hebben (wel zand natuurlijk) met daarop een dun laagje "los" zand als ik me niet vergis...Sonja???? Als je dit leest??? Maar eigenlijk zijn er maar weinig rijdbakken hier geschikt om mooie sliding stops te maken...in Amerika beter he...logisch natuurlijk...en wat voor ras is je paardje? En hoe sterk is zijn/haar achterhand? Rijd je al lang western? (Als je uberhaupt western rijdt...
hihihi...sorry, ken je niet he, daarom al die vragen...
hoop dat je het niet erg vind...en dat je wat aan mijn antwoorden/opmerkingen hebt, lol! Oh, en misschien kan je nog even vertellen met welke hulpen je precies de stop in gaat zeg maar...
Doeiii!

we hebben een bodem van zand met aan de ene kant een laag van snippers en aan de andere kant een laag van zand. Het gekken is dat hij op de snippers het gemakkelijkste stopt. Met de regen van de afgelopen tijd staat de bak wel behoorlijk blank.
hij heeft inderdaad een zwakke achterhand, hij sloft ook heel erg. Ik weet niet hoe dit komt maar ik ben er wel erg op aan het trainen om het goed te krijgen.
hij heeft gewonen ijzers onder.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben met mijn hulppen. Diep gaan zitten en ho zeggen. Zo nodig maak je een ophouding.
ik rij nu ongeveer 3 jaar western en 7 jaar dressuur in totaal dus 10 jaar van mijn leven op de rug van een paard doorgebracht.
Ik heb een hele goede instructrise waar ik nu door de mond en klauw zeer niet heen kan.
Ik heb een halfinger van 5 jaar