Heb er gisteravond voor het eerst zo'n 45 minuten meegereden. Moet erbij vermelden dat ik al 2 jaar paardloos ben, en dus maar heel af en toe rij op een paard van vrienden. Dus mijn velletje en zitbeenknobbels zijn niet veel gewend.
Van doorrijden heb ik normaal geen last, maar wel altijd hele zere zitbeenknobbels. Alsof ze bont en blauw zijn, helemaal gekneusd, soms dagen lang daarna nog voelbaar en een gewone stoel doet dan al zeer. Mijn zadel is dan ook niet veel meer dan een houten boom met een velletje leer erover getrokken.
Maar nu, nada niks geen pijn. Heb heel comfortabel gezeten, voelde ook nog eens lekker warm aan in de vrieskou. Geen vervelende randen of naden, of plooien. Bleef goed op zijn plaats liggen. Je zit iets hoger in het zadel, maar niet storend. En dus helemaal geen pijn aan mijn zitbeenknobbels. Niks doorgereden. Heb toch express veel gejogd en doorgezeten. Dus het lijkt heel veelbelovend. Ben helaas dus niet in staat om het nu vaak/lang uit te proberen. Maar ik kan hem natuurlijk wel eens even aan iemand uitlenen die wel bijna dagelijks of langer rijdt.
Ben echter wel benieuwd hoe het gaat zijn op een langere buitenrit in de zomer. Of je dan toch niet te maken krijgt met broeierig en zweterig en daardoor doorrijden. Volgens de reclame van Cashel niet: it will not compact or bounce up like fleece seat savers nor retain heat the way heavy gel seat savers do.
Maar eerste indruk is dus zwaar okay.

(maar wel voor een stevige prijs
).