[WN] Ervaring met Cashel Tush Cushion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

K@rin

Ervaring met Cashel Tush Cushion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:14

Hi, zoals beloofd zou ik hier op Bokt melden hoe mijn ervaring is met de Cashel Tush Cushion, western uitvoering LONG, die ik in de USA besteld had voor $39,95 plus verzendkosten. Zie www.cashelcompany.com

Heb er gisteravond voor het eerst zo'n 45 minuten meegereden. Moet erbij vermelden dat ik al 2 jaar paardloos ben, en dus maar heel af en toe rij op een paard van vrienden. Dus mijn velletje en zitbeenknobbels zijn niet veel gewend.

Van doorrijden heb ik normaal geen last, maar wel altijd hele zere zitbeenknobbels. Alsof ze bont en blauw zijn, helemaal gekneusd, soms dagen lang daarna nog voelbaar en een gewone stoel doet dan al zeer. Mijn zadel is dan ook niet veel meer dan een houten boom met een velletje leer erover getrokken.

Maar nu, nada niks geen pijn. Heb heel comfortabel gezeten, voelde ook nog eens lekker warm aan in de vrieskou. Geen vervelende randen of naden, of plooien. Bleef goed op zijn plaats liggen. Je zit iets hoger in het zadel, maar niet storend. En dus helemaal geen pijn aan mijn zitbeenknobbels. Niks doorgereden. Heb toch express veel gejogd en doorgezeten. Dus het lijkt heel veelbelovend. Ben helaas dus niet in staat om het nu vaak/lang uit te proberen. Maar ik kan hem natuurlijk wel eens even aan iemand uitlenen die wel bijna dagelijks of langer rijdt.

Ben echter wel benieuwd hoe het gaat zijn op een langere buitenrit in de zomer. Of je dan toch niet te maken krijgt met broeierig en zweterig en daardoor doorrijden. Volgens de reclame van Cashel niet: it will not compact or bounce up like fleece seat savers nor retain heat the way heavy gel seat savers do.

Maar eerste indruk is dus zwaar okay. Knipoog

K@rin

Re: Ervaring met Cashel Tush Cushion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:29

[img]Afbeelding[/img]

Dit is het kussentje op mijn zadel. Achter een nylon band, netjes gedraaid uitgevoerd, zodat het onder iedere zijde van de cantle vlak door naar achteren te leggen is. Vastmaken door het gespje en aantrekken. Voor een sterk elastisch "shock cord" die je onder de gullet door doet en dan voorlangs om de knop (zo vaak als nodig).
Zitting is niet special glad of stroef. Zelfde als mijn suede glad gereden zitting van het zadel.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:31

klinkt hééél goed, k@rin! ben natuurlijk wel benieuwd wat het geeft op een échte lange rit.
zit dat er nog niet in voor de volgende weken?

ondertussen is t@anj@ cashel-importeur geworden, dus zo meteen slaan ze je met tush cushions om de oren Haha! (maar wel voor een stevige prijs Verdrietig ).
viewtopic.php?f=69&t=367957

als je nog een keer een mega-rit hebt gemaakt, laat maar weten Knipoog !

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:35

O, dat is ook wel iets voor mij.
Aangezien ik ook niet erg vaak rij en dan ook best wel
last van mijn zitvlak krijg ! Rolleyes

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:44

Sammy_Jo schreef:
O, dat is ook wel iets voor mij.
Aangezien ik ook niet erg vaak rij en dan ook best wel
last van mijn zitvlak krijg ! Rolleyes

heeft niet echt veel met de frequentie van rijden te maken hoor - eigenlijk wel het tegendeel : als je er (zoals ik) gevoelig voor bent, moet je het echt niet proberen om standaard meer als één keer in de week op pad te gaan Verdrietig .

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:24

Helaas, lange rit zit er voor mij voorlopig niet in. Probeer wel testrijders te vinden onder mijn vriendinnen. Die zitten ook wel graag een keer zacht, ondanks dat ze niet die zitbeenknobbel-problemen hebben zoals ik en bijv. ingeo