[WN] Vraag voor de American Appaloosa personen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Vraag voor de American Appaloosa personen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 12:05

Is er bij de american appaloosa ook zoiets als een B register stamboek?
Mijn appie is namelijk 75 % amerikaan en 25 % kwpn.
Ik heb al een email naar het stamboek gestuurd alleen niks terug gekregen.
Zou het op zich leuk vinden als ze ook in het american appaoosa stamboek kwam te staan al was het maar een hulp of b register boek.

Wie weet er meer van dit stamboek??

Asciugamano

Re: Vraag voor de American Appaloosa personen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:11

Niet dat ik weet.
Je kunt het natuurlijk bij het Nederlandse Appaloosa Stamboek proberen. (N.A.S.)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 12:22

Ze heeft al een NAS papier.. maar zou het leuk vinden om er een amerikaans papier bij te hebben.
Neem aan dat bepaalde kruisingen daar toch ook wel in een apart boek opneembaar zijn.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:01

Op de americaanse app. site, staan precies de rasvoorwaarden en ook welke kruizingen toegestaan zijn om een echte americaanse appaloosa te fokken.

Uit mijn hoofd zijn er 5 mogelijkheden:
Am. appy x Am. Appy
Am. appy x Am. Quarter
Am. appy x Volbloed Arabier
Am. appy x Newyork Draver
Am. appy x Throurogh bred. (weet ik niet zeker)

En veulen uit bovenstaande kruizingen zal een americaans appy papiertje kunnen krijgen. Ongeacht de kleur.

KWPN komt zeker niet voor in het rijtje!

En B-registratie kennen ze niet in de vorm zoals wij dat kennen.

Voor effen gekleurde paarden uit de laatste 4 kruizingen, geldt wel een beperking voor deelname aan shows speciaal uitgeschreven voor am.app. Ook dat is terug te vinden op de site en staat volgens mij ook op de nederlandse americaanse appy site.

Groetjes,
Nancy

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:35

Een ApHC papier is tegenwoordig niet meer bij een dergelijk paard te krijgen, met uitzondering van ruinen en gesteriliseerde merries die kunnen in sommige gevallen wel geregistreerd worden. Een andere optie is registreren als Appaloosa sporthorse http://www.appaloosasporthorse.com/

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:25

Hee sorro hoe is het met Zippy, is ze nog een beetje ondeugend? Hahahaha zit dan in het bloed. Maar als je een ApHC papier erbij wilt zou je haar moeten stereliseren, en dat is een papier gedonder. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan en daar is het wel bij gelukt maar het kost heel veel tijd.
Haha! Groetjes Tea

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:12

eek.. nou dan maar geen papiertje!

Het gaat super met haar! lekker cool in het koppie en weinig problemen mee, behalve dat ze wat eigenwijs is met pa en ma als zij haar buiten zetten. Maar dat kan natuurlijk ook komen door dat ze dondersgoed voelt dat die niks met paarden hebben.

Gaat nu prima met de andere, af en toe nog eens een knauw of een dreigtrap maar betrap ze ook wel eens stiekem aan het kroelen of samen met bonzai lekker tegen elkaar aan liggend in de stal.

Ze begint ook wat meer los te komen en lekker te spelen met de andere en dan voorname met bonzai die op zijn beurt dan ook weer lekker mee doet.

Verder is het een toppertje, zodra er een mens in de buurt is is mevrouw zwaan kleef aan en ik denk dat ze het liefste zelfs s` avond mee naar binnen ging lekker op de bank tv kijken Tong uitsteken

Afbeelding
Saampjes op stal
Afbeelding
Een van de meest up to date foto`s die er redelijk uitziet