[WN] fotos van DONKERE Qh dekhengsten in nederland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

fotos van DONKERE Qh dekhengsten in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 11:53

Hoi,
we willen Rosa nog wel een keertje laten dekken, maar dan nu mischien door een donkere quarterhorse dekhengst. Ik kan alleen geen informatie en fotos vinden. Kunnen jullie hier plaatsen en als dat niet mag Pb'en?
Groetjes

Cassidy

Re: fotos van DONKERE Qh dekhengsten in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:01

Hoe donker is donker? Zwart, bruin? Er zijn een heleboel donkere Quarter Horse Hengsten in Nederland die ook ter dekking staan, maar ik betwijfel of ze hun dekgeld gaan verlagen voor dekking van een Haflinger. Wordt een duur veulen zo....Lips are sealed

Ik weet een hengst die zwart is. Het is Pinocchio Pie van Chantal Logies

Afbeelding

http://home.planet.nl/~logchies/

Of hij beschikbaar is voor Haflingers moet je even met de eigenaresse bespreken.

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:30

Dit is Broadaniac Jac (broadway BH x Hollywood bay flame)

Afbeelding

Donker genoeg? Haha!

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:21

Je kunt ook kijken of je aan de hengstenspecial van 2005 kan komen daar staan zowat alle quarter dekhengsten uit Nederland in met foto's.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 21:08

thx Cassidy: Het andere veulen dat ook half haflingerveulen was,is voor 2000€ op een half jaar verkocht Knipoog
waarom zouden ze hun dekgeld moeten verlagen voor een haflinger speciaal?? Verward
Waarom zouden ze niet willen dattie een haflinger dekt? Verward

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:22

2000 euro voor een halve haflinger Slapen
krijg je voor een hele haflinger niet eens.
En ook niet elk vol quarter veulen brengt dat op.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:38

Steaming schreef:

Nou ja, zo gaan we niet met elkaar om hè hier op WN...?! }>

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:47

DJQuarter schreef:
Nou ja, zo gaan we niet met elkaar om hè hier op WN...?! }>

Ach, je kunt het ook zien als een compliment Haha! Als zelf niet elke volle quarter 2000 opbrengt en een halve haflinger wel, dan moet het een verdomd leuk paardje zijn Ja

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 21:52

Steaming schreef:

Ik heb hier zooo'n ongelovelijke hekel aan!!! Wat een ontzettende Bullshit! Voor rosa hebben we echt niet minder betaald! Waarom worden Haflingers toch altijd gezien als goedkope domme paarden! Ik rijd toevallig ook Western op Rosa hoor! Ik ben toch ook welkom in dit forum! Waarom word er dan zo gereageerd. Manga is een geweldig paard en je ziet het helemaal niet dat ze een HALVE quarter is! Jeejjz......
Steaming schreef:
nou deze blijkbaar wel! En wat maakt de prijs uit! Ik vraag hier alleen maar om foto's van donkere Quarterhorses en dan gaan jullie zo zeiken! Mijn zaak toch als ik een halve haflinger wil?En manga is een geweldig mooi en lief veulen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:55

Ik denk dat er vooral wordt bedoeld dat je voor een dekking veel geld betaalt, en het vergeleken met een hele quarter weinig oplevert omdat ie niet bij het stamboek kan worden ingeschreven. Wij waren afgelopen keer met de dekking en dierenarts kosten ruim 1500,- kwijt, voor 2000,- ging dat veulen echt niet weg Knipoog

als je op zoek bent naar een boek vol quarterhengsten zou je toch de hengstenspecial moeten bestellen of bij iemand moeten lenen denk ik, dat is toch het volledigst Lachen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 21:57

Yessy schreef:
Ik denk dat er vooral wordt bedoeld dat je voor een dekking veel geld betaalt, en het vergeleken met een hele quarter weinig oplevert omdat ie niet bij het stamboek kan worden ingeschreven. Wij waren afgelopen keer met de dekking en dierenarts kosten ruim 1500,- kwijt, voor 2000,- ging dat veulen echt niet weg Knipoog

als je op zoek bent naar een boek vol quarterhengsten zou je toch de hengstenspecial moeten bestellen of bij iemand moeten lenen denk ik, dat is toch het volledigst Lachen

meneer was een handelaar, die ging echt niet de VA erbij halen hoor. Knipoog Haha! en de hengst was van hem zelf Tong uitsteken We hebben Manga trouwens wel in het halfquarterstamboek ingeschreven;)
thx Yessy, ga ik proberen

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:57

Hallo punkies heb niks verkeerds over haflingers gezegd, heb zaterdag nog een halve dag doorgebracht op een haflingerwedstrijd en heb helemaal niets tegen haflingers. Maar jij doet voorkomen of een kruising een hoop geld waard is wat lang niet altijd het geval is en zet zelf dat bedrag hier neer en voordat nu iedereen de dollarteken in de ogen krijgt heb ik daar maar even op gereageerd. En lang niet elke hengstenhouder gooit z'n hengst op elk willekeurig paard of het nu binnen of buiten het ras is. Maar bij sommigen kun je wel terecht en soms ook nog wel voor gereduceerd tarief, omdat ze er minder kosten en papierwerk van hebben.
En verder de waarde van het paard is maar net wat iemand er voor over heeft en als de koper en de verkoper er tevreden mee zijn is dat goed.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:55

Hoi Punkies,

Zoek je speciaal naar een donkere QH ? of mag het ook een gitzwarte Arabische Volbloed hengst zijn met 7 witte haren op zijn voorhoofd; Arabah Barak. Arabah Barak heeft zeer goed gepresteerd in de westernsport:

Wran 2000 High point reining open
Dawra 2001 high point reining open
Wran 2002 High point reining amateur
AVS 2004 prestatie predikaat " western "

Over enkele weken worden zijn eerste veulens vewacht!
Ik heb Anya gevraagt of zijn een paar foto's wil plaatsen van hem, ik ben nl een beetje blond als het over computers gaat

met vr.gr. johanna vellinga

ps. haflingers worden toch ook wel eens aplenquarters genoemd !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:26

Punkies, waar ik een beetje over val is het feit dat je zulke eisen stelt aan de kleur van de Quarter en verder geen informatie wilt hebben over het character of over de bouw/het type. Een kruising van een Quarter met een Haflinger kan gerust erg leuk uitpakken, maar niet iedere kruising brengt 2000 Euro op. De fokker heeft in het geval van het paardje dat jij bedoelt erg veel geluk gehad, en een handelaar krijgt nu eenmaal meer volk over de vloer dan Jantje, Pietje of Klaasje om de hoek. Dan is er altijd wel iemand die verliefd wordt, en de kans dat het veulen verkocht wordt is dan groter.

Dus ga bij jezelf te rade: voor wie ga je dat veulen fokken? Voor jezelf of voor de verkoop?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:34

johanna29 schreef:
haflingers worden toch ook wel eens alpenquarters genoemd

Helaas wel ja. Niets tegen Haflingers, maar noem hem dan gewoon Haflinger. Ga hem niet opwaarderen/lager waarderen dan hij is. Een Haflingeris een Haflinger en geen Quarter met wat voor voorzetsel ook.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 09:47

Steaming schreef:
Hallo punkies heb niks verkeerds over haflingers gezegd, heb zaterdag nog een halve dag doorgebracht op een haflingerwedstrijd en heb helemaal niets tegen haflingers. Maar jij doet voorkomen of een kruising een hoop geld waard is wat lang niet altijd het geval is en zet zelf dat bedrag hier neer en voordat nu iedereen de dollarteken in de ogen krijgt heb ik daar maar even op gereageerd. En lang niet elke hengstenhouder gooit z'n hengst op elk willekeurig paard of het nu binnen of buiten het ras is. Maar bij sommigen kun je wel terecht en soms ook nog wel voor gereduceerd tarief, omdat ze er minder kosten en papierwerk van hebben.
En verder de waarde van het paard is maar net wat iemand er voor over heeft en als de koper en de verkoper er tevreden mee zijn is dat goed.

solly :p Ik begrijp het bedankt. Kwam er alleen nogal raar uit bij mij Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 09:48

Cassidy schreef:
johanna29 schreef:
haflingers worden toch ook wel eens alpenquarters genoemd

Helaas wel ja. Niets tegen Haflingers, maar noem hem dan gewoon Haflinger. Ga hem niet opwaarderen/lager waarderen dan hij is. Een Haflingeris een Haflinger en geen Quarter met wat voor voorzetsel ook.

ik noem onze haflinger geen alpenquarter hoor, ik ben blij met ghewoon een haflinger Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 09:52

Cassidy schreef:
Punkies, waar ik een beetje over val is het feit dat je zulke eisen stelt aan de kleur van de Quarter en verder geen informatie wilt hebben over het character of over de bouw/het type. Een kruising van een Quarter met een Haflinger kan gerust erg leuk uitpakken, maar niet iedere kruising brengt 2000 Euro op. De fokker heeft in het geval van het paardje dat jij bedoelt erg veel geluk gehad, en een handelaar krijgt nu eenmaal meer volk over de vloer dan Jantje, Pietje of Klaasje om de hoek. Dan is er altijd wel iemand die verliefd wordt, en de kans dat het veulen verkocht wordt is dan groter.

Dus ga bij jezelf te rade: voor wie ga je dat veulen fokken? Voor jezelf of voor de verkoop?

Hoi,
De vorige hengst was een Palomino net als onze haflinger dus, daar is dus ook een palomino veulen uit gekomen. Wij houden dit veulentje gewoon hoor, en we doen het voor de lol. Niet om er geld aan te verdienen. Het caracter en de bouw is natuurlijk ook erg belangrijk.... En ik ben niet zo heel bang, dat we als we nou een veulentje hebben die niet meer kwijtraken. Mijn springinstructrice(ofwel een hele goeie vriendin) wil hem wel hebben dan. Maar we laten rosa nu nog zowiezo een jaartje niet dekken. Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 09:55

johanna: Het liefste toch een QH omdat het niet eens zozeer gaan om het western. Maar omdat ik QHes erg leuke paarden vind hoor, arabieren ook zeker wel en ik rijd der ook op eentje, maar ik vind Manga een heel leuk beestje, ook hoe ze eruit zien qua bouw enzo. Maar laat de fotos graag zien hoor. Mischien is dat ook wel een idee Tong uitsteken Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:34

[quote="punkies"]De vorige hengst was een Palomino net als onze haflinger dus, daar is dus ook een palomino veulen uit gekomen./quote]Een haflinger is geen palomino, maar een vos met blonde manen Haha!
Dat de palo-hengst goed kleur vererft heeft hij van zijn vader, die gaf ook 90% zijn creme-gen door.
De kans dat je met een donkerpaard dus een donker veulen fokt is 50% als we ervan uitgaan dat de vader écht zwart is. Is hij homozygoot zwart dan zul je 100% zeker een zwart veulen krijgen.
Is hij bay (bruin) dan heb je kans op zwart, bay en vos.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:44

En nog iets Punkies: bij de Quarters is het eigenlijk meer uitzondering dan regel dat je natuurlijk dekt, doorgaans gebeurt dat via KI. Dus dat de handelaar een natuurlijke dekking heeft gedaan is de uitzondering. Dus als je al KI laat doen, kom je met meer kosten te zitten dan het paard ooit waard gaat zijn als je het gaat moeten verkopen. Bovendien kan door iedere dekking het paard lastig worden (ook als het via KI gebeurt), en heel veel eigenaren van Quarters lopen dat risico liever niet. Niet voor een nakomeling zonder papieren (en het halfquarterstamboek is in dit geval niet relevant).

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:48

Ik wil een foto van Manga wel zien!(hint hint Haha! )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:28

jessiejanes schreef:
Ik wil een foto van Manga wel zien!(hint hint Haha! )

Jammer dat die zoekfunctie het niet doet he? Een foto van Manga als veulen heb ik wel gezien, en het was een schatje. Maar zijn niet alle veulens schattig?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:04

Cassidy schreef:
Dus als je al KI laat doen, kom je met meer kosten te zitten dan het paard ooit waard gaat zijn als je het gaat moeten verkopen.

Dat ligt er aan hoe de natuurlijke dekking is "geregeld". Als de hengst wat verder weg staat en je merrie moet daar een tijdje in pension, dan kan het ook aardig in de papieren lopen. Ik was dus al met al minder geld kwijt aan puur de dekprocedure bij KI dan bij natuurlijk.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:10

Mac schreef:
Cassidy schreef:
Dus als je al KI laat doen, kom je met meer kosten te zitten dan het paard ooit waard gaat zijn als je het gaat moeten verkopen.

Dat ligt er aan hoe de natuurlijke dekking is "geregeld". Als de hengst wat verder weg staat en je merrie moet daar een tijdje in pension, dan kan het ook aardig in de papieren lopen. Ik was dus al met al minder geld kwijt aan puur de dekprocedure bij KI dan bij natuurlijk.

Inderdaad, toen ik Jeddah liet dekken heeft ze daar 6 weken gestaan, ik bracht haar vlak voor een hengstigheid, maar ze wilde niet tonen aan de hengst op onbekend terrein, de volgende hengstigheid was ze wel op haar gemak en kon ze gewoon gedekt worden. Al met al was het geld dat ik betaald heb aan pensionstalling en benzine voor het elke dag op en neer rijden meer dan wat ik aan dekgeld betaald heb.