Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Steaming schreef:2000 euro voor een halve haflinger![]()
krijg je voor een hele haflinger niet eens.
En ook niet elk vol quarter veulen brengt dat op.
DJQuarter schreef:Nou ja, zo gaan we niet met elkaar om hè hier op WN...?! }>
Als zelf niet elke volle quarter 2000 opbrengt en een halve haflinger wel, dan moet het een verdomd leuk paardje zijn
Steaming schreef:2000 euro voor een halve haflinger![]()
krijg je voor een hele haflinger niet eens.
En ook niet elk vol quarter veulen brengt dat op.
Steaming schreef:nou deze blijkbaar wel! En wat maakt de prijs uit! Ik vraag hier alleen maar om foto's van donkere Quarterhorses en dan gaan jullie zo zeiken! Mijn zaak toch als ik een halve haflinger wil?En manga is een geweldig mooi en lief veulenEn ook niet elk vol quarter veulen brengt dat op.

Yessy schreef:Ik denk dat er vooral wordt bedoeld dat je voor een dekking veel geld betaalt, en het vergeleken met een hele quarter weinig oplevert omdat ie niet bij het stamboek kan worden ingeschreven. Wij waren afgelopen keer met de dekking en dierenarts kosten ruim 1500,- kwijt, voor 2000,- ging dat veulen echt niet weg
als je op zoek bent naar een boek vol quarterhengsten zou je toch de hengstenspecial moeten bestellen of bij iemand moeten lenen denk ik, dat is toch het volledigst
en de hengst was van hem zelf
We hebben Manga trouwens wel in het halfquarterstamboek ingeschreven;)

johanna29 schreef:haflingers worden toch ook wel eens alpenquarters genoemd
Steaming schreef:Hallo punkies heb niks verkeerds over haflingers gezegd, heb zaterdag nog een halve dag doorgebracht op een haflingerwedstrijd en heb helemaal niets tegen haflingers. Maar jij doet voorkomen of een kruising een hoop geld waard is wat lang niet altijd het geval is en zet zelf dat bedrag hier neer en voordat nu iedereen de dollarteken in de ogen krijgt heb ik daar maar even op gereageerd. En lang niet elke hengstenhouder gooit z'n hengst op elk willekeurig paard of het nu binnen of buiten het ras is. Maar bij sommigen kun je wel terecht en soms ook nog wel voor gereduceerd tarief, omdat ze er minder kosten en papierwerk van hebben.
En verder de waarde van het paard is maar net wat iemand er voor over heeft en als de koper en de verkoper er tevreden mee zijn is dat goed.
Cassidy schreef:johanna29 schreef:haflingers worden toch ook wel eens alpenquarters genoemd
Helaas wel ja. Niets tegen Haflingers, maar noem hem dan gewoon Haflinger. Ga hem niet opwaarderen/lager waarderen dan hij is. Een Haflingeris een Haflinger en geen Quarter met wat voor voorzetsel ook.
Cassidy schreef:Punkies, waar ik een beetje over val is het feit dat je zulke eisen stelt aan de kleur van de Quarter en verder geen informatie wilt hebben over het character of over de bouw/het type. Een kruising van een Quarter met een Haflinger kan gerust erg leuk uitpakken, maar niet iedere kruising brengt 2000 Euro op. De fokker heeft in het geval van het paardje dat jij bedoelt erg veel geluk gehad, en een handelaar krijgt nu eenmaal meer volk over de vloer dan Jantje, Pietje of Klaasje om de hoek. Dan is er altijd wel iemand die verliefd wordt, en de kans dat het veulen verkocht wordt is dan groter.
Dus ga bij jezelf te rade: voor wie ga je dat veulen fokken? Voor jezelf of voor de verkoop?

) 
jessiejanes schreef:Ik wil een foto van Manga wel zien!(hint hint)
Cassidy schreef:Dus als je al KI laat doen, kom je met meer kosten te zitten dan het paard ooit waard gaat zijn als je het gaat moeten verkopen.
Mac schreef:Cassidy schreef:Dus als je al KI laat doen, kom je met meer kosten te zitten dan het paard ooit waard gaat zijn als je het gaat moeten verkopen.
Dat ligt er aan hoe de natuurlijke dekking is "geregeld". Als de hengst wat verder weg staat en je merrie moet daar een tijdje in pension, dan kan het ook aardig in de papieren lopen. Ik was dus al met al minder geld kwijt aan puur de dekprocedure bij KI dan bij natuurlijk.