[WN] Officiële springwedstrijden met een Q/P/A

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Officiële springwedstrijden met een Q/P/A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 11:29

Tja, ik heb nu eenmaal de handicap dat ik vooral altijd de niet voor de hand liggende weg kies maar ik heb weer wat nieuws.
Met mijn amerikaanse appie rijd ik o.a. dressuurwedstrijden. Ik ben nog op zoek gegaan naar meerdere amerikaanse appies (of P/Q) die nu dressuur rijden maar niet echt gevonden. (ook niet via de rasverenigingen )
Maar dan nu het springen......... ik ben tot de ontdekking gekomen dat pride het bijzonder leuk vind en dat hij het ook ontzettend makkelijk doet. Tijdens het vrijspringen draait hij zijn hoef niet om voor lijntjes op de 1.20 en een breedtesprong van 3 meter. Ook onder het zadel doet hij het leuk. Maar voorlopig durf ik nog niet hoger dan 80 cm Haha!
Mijn doel is in elk geval om volgend winterseizoen ook een paar officiele springwedstrijden te rijden ( B = 100 cm ).
Het lijkt mij wel leuk om met mensen met een Q/P/A in contact te komen die ook springwedstrijden rijden, als die er al zijn................
Dus... wie???

Asciugamano

Re: Officiële springwedstrijden met een Q/P/A

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:29

Leuk Cornelie!
Ik doe dat zelf (nog) niet maar het lijkt me in ieder geval fantastisch om eens te proberen!
Succes!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:44

cornelie schreef:
Ik ben nog op zoek gegaan naar meerdere amerikaanse appies (of P/Q) die nu dressuur rijden maar niet echt gevonden. (ook niet via de rasverenigingen )

Er is een Bokker die dressuur rijdt met haar Paint Horse. Misschien weet Francis haar naam nog, die heeft toen een artikel over hen in de Paint Post geplaatst => het is de zus van bokker TOETJOEEE .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:58

Leuk joh. Helaas mag ik alweer niet meedoen. Heb geen qpa Haha!
Maar ik kom kijken Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:04

Tuurlijk mag je meedoen, kwpn'ers zat in de springsport Haha! ( ik wil dus gewoon bij de KNHS gaan springen )
Maar ook SGW wil ik gaan doen, hier in het bos staan zo'n 30 hindernissen en dat is altijd geweldig om te doen. Alice naber zit hier ook in de buurt dus eens zien of ik tzt daar een lesje ga doen.

Maar de paint die dressuur rijd zou ik ook graag mee in contact komen.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:16

ik herinner mij dat een van de gebroeders whitaker uit engeland, eens internationaal heeft gesprongen met een appie,maar hoe lang dat geleden is? dat moet je me niet meer vragen.!!!

rinus

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:44

He Cornelie, met Blaze doe ik ook wel eens gek Clown . Hij heeft twee weken terug twee winstpunten behaald in de B! (En dat zonder oefenen, hij durfde in eerste instantie bijna niet te lopen met dat dressuurzadel op zijn rug...) Toen dat zo leuk ging heb ik besloten om mij voor de eerstkomende springcursus bij ons op de manege in te schrijven, gewoon om te kijken hoe Blaze dat vind. Helaas duurt het nog even eer er weer een cursus begint, als het leuk gaat dat springen hoor je er zeker van Haha! .

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:54

Leuk Cool
Pride heeft ook een wp in de dressuur en daarin zijn we ook fijn wedstrijden aan het rijden.
Ach ja, je moet alles een keer geprobeerd hebben Haha!
Ben benieuwd of blaze ook zo'n makkelijke springer is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:59

Ik vind het heel leuk, maar durf helaas niet hoger dan een cm of 70 Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:02

wat gaaf cornelie dat jij ook gewoon alles prbeerd, als je eens hier in de buurt springt of crosst moet je het me zeker laten weten, dan kom ik je aan moedigen Lachen

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:22

Hé! Ik heb een Paint waar ik nog niet op rijd, gaat dit jaar wel gebeuren. Ik longeer haar wel regelmatig en dan leg ik soms een caveletti neer en daar springt ze dan met veel plezier met vlag en wimpel overheen! Ik doe het puur omdat ze dan andere spieren gebruikt en ontwikkeld.

Groetjes!

Brabander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:05

Er heeft hier in Twente en omgeving een jaar of 8 geleden een quarter in het Z springen gelopen. Deze kwam rechtstreeks uit Amerika.
Hij won heel veel, omdat ie zo snel kon wenden en korte bochten kon maken.

Zelf ga ik wel eens naar een oefen parcourtje in de buurt, voor de afwisseling
Is erg leuk, alleen Jo springt er rond, en geeft je het gevoel alsof je 1,80mtr springt. En bij te veel druk wordt ze zo rond dat ik eraf knetter. Bloos

Met mijn vorige Quarter merrie heb ik dressuur gereden in de B. Maar de jury leden waren niet onder de indruk van de uitgestrekte draf. Ze willen het liefst meteen een gestrekte draf zien en die zit er niet in he.
En je ziet ze kijken, daar heb je weer zo'n ponytje. Slapen

Maar voor het springen moet je gewoon naar wat oefenparcourtjes gaan en als je 40+ bent kun je 40+ wedstrijden starten. Hoef je geen startkaarten voor te hebben. Dit zijn onofficielle wedstrijden. En alles is 10 tot 20 cm lager dan het gewone springen. Maar die oudtjes zijn wel 10x fanatieker. Die liggen soms plat op hun paard om te winnen. Haha!
Nou sterkte.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:21

He, zo oud ben ik nog niet Boos! Clown

In de B zitten 26 onderdelen en daarvan is maar 1 of 2 onderdelen een middendraf. Dat zal zeker nooit een 8 worden maar een 6 moet elk paard kunnen. Maar de draf is wel onze zwakste kant, de stap en vooral galop is weer sterk.

Maar we gaan verder Haha! Alice naber zit bij ons in de buurt dus we gaan ook eens een oefencross doen en een introduktieles Pling

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:24

Die Twentse quarter ken ik. Die kon allemachtig snel door de bocht Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:36

Nou, dan wordt het tijd voor de polder appaloosa Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:42

En voor die uitgestrekte draf stap je gewoon even over op Lan Cornelie. Zonder moeite een 8 Haha!
Je mag haar lenen (als de bult weg is).

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:22

cornelie schreef:
Nou, dan wordt het tijd voor de polder appaloosa Cool

Ff vanwege je onderschrift...

Wanneer komt Pride op TV en op welk zender?! Ben benieuwd! Clown Tong uitsteken Vingers aflikken Pling Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 23:49

Omroep flevoland Clown
In het programma Polderprak bij de dierenkunstjes.

Tss, anya, alleen maar een uitdaging voor mij om ooit met pride daarvoor een 8 te halen Knipoog
( en bovendien zijn we nog lang niet bij die klasse Tong uitsteken )
Maar wel vriendelijk aangeboden Bloos

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:51

Wuahahh

t was als PBtje bedoeld Cool Foutje Clown

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:23

Springen en dressuur met Q/P/A is heel normaal in Noord Amerika. Ze zijn gewoon op veel van deze wedstrijden te zien en presteren best wel goed en dikwijls ook heel goed. Ik lees er af en toe wel eens wat over. Waarschijnlijk vind je genoeg op de sites van de betreffende stamboeken. Maar daar hebben we dus hier even niks aan. Maar waarom zou het niet kunnen. Mijn reiner sprong in het bos ook gewoon over de slagbomen, vond ie leuk. Een keertje heb ik hem een geweldige sprong zien doen, waar mijn mond van open bleef staan. Hij werd achterna gezeten door onze alpha merrie en meneer wilde zich snel in veiligheid brengen, daarbij sprong hij over twee afrasteringen van 1.40 met een sloot 1.50 ertussen. Gelukkig bleef het bij die ene keer.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 09:30

In amerika doen ze het veel ja, maar daar vind je ook meer types. Dus echte huntertypes etc. Pride is gewoon zwaar gebouwd en niet echt een lichtvoetig hunter typje.
Maar ik hoor het graag als er in nl weer eens een q/p/a in de dressuur/springsport wordt uitgebracht.
En jawel, het is ook mogelijk om bv een ROM in de dressage te halen Pling