Met mijn amerikaanse appie rijd ik o.a. dressuurwedstrijden. Ik ben nog op zoek gegaan naar meerdere amerikaanse appies (of P/Q) die nu dressuur rijden maar niet echt gevonden. (ook niet via de rasverenigingen )
Maar dan nu het springen......... ik ben tot de ontdekking gekomen dat pride het bijzonder leuk vind en dat hij het ook ontzettend makkelijk doet. Tijdens het vrijspringen draait hij zijn hoef niet om voor lijntjes op de 1.20 en een breedtesprong van 3 meter. Ook onder het zadel doet hij het leuk. Maar voorlopig durf ik nog niet hoger dan 80 cm
Mijn doel is in elk geval om volgend winterseizoen ook een paar officiele springwedstrijden te rijden ( B = 100 cm ).
Het lijkt mij wel leuk om met mensen met een Q/P/A in contact te komen die ook springwedstrijden rijden, als die er al zijn................
Dus... wie???

. Hij heeft twee weken terug twee winstpunten behaald in de B! (En dat zonder oefenen, hij durfde in eerste instantie bijna niet te lopen met dat dressuurzadel op zijn rug...) Toen dat zo leuk ging heb ik besloten om mij voor de eerstkomende springcursus bij ons op de manege in te schrijven, gewoon om te kijken hoe Blaze dat vind. Helaas duurt het nog even eer er weer een cursus begint, als het leuk gaat dat springen hoor je er zeker van