[WN] AQHA versus van Haeringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

AQHA versus van Haeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 13:56

Ik heb mijn merrie jaren geleden laten testen op HYPP bij het van Haeringen lab.
Als ik nu met haar zou willen fokken, is deze test dan geldig?
Zowiezo is toch al bewezen dat ze het niet heeft? Voor haar 7e jaar zou het dan toch al toonbaar zijn geweest?
En zo niet, wat moet je dan doen zodat evt. veulen de vermelding niet op hun papier krijgen?

Cassidy

Re: AQHA versus van Haeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:58

De AQHA accepteerd de test van het van Haeringen Laboratorium niet.
HYPP is meteen aan te tonen. Dus als ze 7 jaar geleden negatief was, is ze dat nu ook. Als je een officiele stempel in je papieren hebben wilt dat het paard HYPP vrij is moet je het via Amerika spelen. Dus nog een keer via de AQHA laten testen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:40

Klopt.
Ik heb Sugar ook laten testen via Wageningen, die overigens toen nog wel erkend werd door de AQHA.
Toen de AQHA een eigen test had ontworpen bleek het ineens niet meer erkend te worden.

Als je wilt fokken moet de merrie sowieso DNA-bekend zijn, dus kun je HYPP meteen mee laten testen.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:39

Lekker makkelijk allemaal, maar toch jammer dat het van Haeringenlab niet meer geldig is volgens de AQHA

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:48

De AQHA wil natuurlijk geld zien...Haha!

DNA typering voor het stamboek kan ook alleen maar via AQHA, ook dat accepteren ze niet van van Haeringen. Kun je lekker dubbel gaan betalen...Boos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:00

En het DNA van de AQHA accepteren ze niet voor de (anti)chip, daar mag je wel voor in Wageningen zijn Verdrietig