[WN] Ebay betalingen met Paypal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith

Ebay betalingen met Paypal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:36

Aangezien hier de meeste mensen zitten die via ebay kopen denk ik, vraag ik het hier even... als je een Paypal account aanmaakt om via ebay iets te betalen, heb je dan perse een credit/ visa card o.i.d. nodig of kun je het ook via bijv. internetbankieren geld op je account zetten en dat dan overmaken naar de account van de verkoper? (gaat dus om iemand uit de U.S.A.
Ik snap er nog niet zoveel van, maar ik heb dus geen creditcard en heb wel iets gezien wat ik wil kopen Knipoog
Iemand die me dit kan vertellen?

DubbelFun

Re: Ebay betalingen met Paypal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:47

Je kunt idd via een NL-bank/giro-rekening geld storten op je Paypal-account. Hiermee kun je een koop via Ebay betalen aan de verkoper.

Er zijn zelfs kopers die geen CC accepteren via Paypal, maar alleen via geld wat direkt op de rekenig staat.

Been there , done that Clown

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:52

Ok, dus ik hoef niet perse een creditcard te hebben, maar als ik geld op mijn account wil zetten, vraagt ie steeds om een Creditcard of visa card... hoe krijg ik hem dan zo dat ik er gewoon via internetbankieren geld op kan zetten? :S

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:04

Dat kun je ergens bij je persoonlijke instelling aangeven.
Als je op de NL-site van Paypal kijkt staat er ergens ook een banknummer van Paypal.
Ik zoek even voor je Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:10

Hoe het werkt
Als je bent ingelogd zie je bovenin je scherm 'add funds'
Als je hierop klikt krijg je een scherm met een link. Via dit scherm zie je dit banknmummer:

PayPal's Account Number:
266566472

Bank:
Bank of America, N.A.
Amsterdam, Netherlands

Rechts zie je ook een "Your Bank Transfer ID" blokje met een specifiek nummer. Dit nummer moet je op je betaling vermelden zodat het geld ook daadwerkelijk op jouw rekening terecht komt.

Met internetbankieren duurt het 1 a 2 dagen voor het op je paypal-rekening staat.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:35

Dank je wel voor je duidelijke uitleg! Heb het nu allemaal gevonden!! Alleen niet of het extra geld kost om geld van je rekening op je paypal account te zetten? Misschien dat je dat ook weet? (wel handig, iemand die er vaker gebruik van maakt Knipoog)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:37

Erop zetten niet, eraf halen wel. Dat is maar een klein bedrag, is nl ook afhankelijk van het soort account dat je hebt.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:40

Dus ik moet er altijd iets meer op zetten dan ik moet betalen voor iets? heb overigens een personal account of zoiets... gewoon voor particulier gebruik in elk geval...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:42

Ik zou er niet meer opzetten dan echt nodig is. Buiten dat ik altijd prettig met Paypal gewerkt heb doen er ook rare verhalen de ronde; bevriezen van een rekening e.d.
En wat er niet op staat, kan er niet afgehaald worden ook Pling

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:45

Daar heb je gelijk in! Ik moet het gewoon een keer proberen denk ik.. Maar het kost alleen geld als je het zelf weer naar je eigen rekening terug wilt storten, niet als je het overmaakt naar een andere account? maar wat bedoel je met bevriezen van de rekening? Van je Paypal account? Niet van je gewone bankrekening mag ik aannemen? (jeetje wat een vragen sorry Clown )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:51

Alleen het terugstorten van Paypal naar je bank kost geld.
En natuurlijk kan Paypal niet aan je NL-bank komen. Clown

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:52

Haha nee ik dacht al Knipoog Dank je wel voor je uitleg, geloof dat het helemaal duidelijk is nu! ga het gewoon proberen en dan krijg ik het vanzelf verder allemaal door! Dank je...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 08:34

en voor belgie is dat hetzelfde ook? want dat heb ik ook nog niet helemaal door ik betaal altijd via een bankcheque en die stuurt dan zo door getekend enzo is al elke keer gelukt tot nu toe gewoon verkoper wat vragen das al.

PS: wat heb je mss gezien?? dat je zo leuk vind op ebay? der staat altijd wel iets leuks op dus Haha!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:32

Kom ik ook aan met een vraagje, als je via je credit card wilt betalen met Paypal moet je dan ook geld zetten op je Paypal rekening of hoeft dit niet omdat het via een creditcard gaat en word dat automatisch van je creditcard afgeschreven ?
Ik heb er al eens mee zitten puzzelen maar kom daar niet uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:49

@Spikers: als je je bij Paypal hebt aangemeld met een CC en die is nog geldig dan zal het geld van je aankoop automatisch via deze CC van je bank/giro worden afgeboekt.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:56

Aha ik dacht het al maar wist het niet zeker thanks. Knipoog