Enfin, ik ben mij eens voorzichtig aan het oriënteren op een lamsbont(je) voor over de zitting. Dit omdat als ik mijn met spijk rijd, ik mijn knieën openschuur, en als ik met mijn rijbroek rijd, ik dan me ergens anders doorrijd...

Nu heb ik zo even de diverse western onlineshop links bezocht, maar hoewel ik denk dat er vast meerdere winkels ze hebben, er staan er maar bar weinig online. Ik heb trouwens alleen in NL gezocht, heb niet zoveel lust om het in België, Duitsland oid te zoeken. Ik heb er twee gevonden, en vraag me af of er mensen zijn met specifiek ervaring van een van deze twee. En daarnaast in zijn algemeen of er nog bepaalde merken aan of afraders zijn etc.

Lamsvel zitting
Zitting met knopuitsparing. Van echt lamsvel, door een speciale behandeling te wassen op 30 graden met een wolwasmiddel.
69.60 Bron

Zadelvel western schapenvel
naturel of zwart €79,00
Bron
maar die beschermen juist weer niet tegen het doorrijden met een rijbroek aan.
, ik heb dat probleem ook met mn oude wranglers
en dan heb ik het probleem niet meer, ook heb ik wel chaps aan als het koud is en dan moet ik er voor zorgen dat me broek niet dubbel zit .ik lees ook dat je een rijbroek onder je chaps aan heb dat gaat ook lekker schuren meestal omdat rijbroeken van nylon zijn en door de vrijving krijg je warmte
en dat brand er lekker in aan de binnenkant van je knieen
gekocht en die omgedaan. 1 paard rijden lukte altijd wel, maar meerdere op één dag konden mijn knietjes niet aan. Met die kniesteundingen kon ik blijven rijden