[WN] Mijn paint gaat naar Rieky young

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Mijn paint gaat naar Rieky young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:57

Gisteren heb ik de beslissing genomen, mijn paintje Cat wordt ingereden door Rieky young.
Ben blij dat ik het niet zelf hoef te doen, lijkt me geweldig dat iemand haar de hulpen leert.
Ze is al een beetje zadelmak en vindt niks erg om te doen en is erg op mensen gericht.
Groetjes Lisa

Sammy_Jo

Re: Mijn paint gaat naar Rieky young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:12

He, leuk hoor voor je !

Heel veel succes met je Paint.
Dat hij/zij maar veel mag leren !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:43

Verstandig dat je het door een Prof laat doen. Verkeerde dingen zijn namelijk net zo snel aangeleerd als goede dingen. En de eerste ervaring kan maar beter goed zijn. Hoe lang gaat ze daar blijven?

Mijn driejarige heb ik ook uit handen gegeven. Ze wordt ingereden door Evelien Geerlof van Trainingsstal Starnmeer. We zullen zien hoe snel de basis er in gaat zitten. Van de zomer wil ik haar sowieso op het land hebben. Het is en blijft nog een baby, ook al zijn ze drie.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:02

lisa_pluisje schreef:
Gisteren heb ik de beslissing genomen, mijn paintje Cat wordt ingereden door Rieky young.
Ben blij dat ik het niet zelf hoef te doen, lijkt me geweldig dat iemand haar de hulpen leert.
Ze is al een beetje zadelmak en vindt niks erg om te doen en is erg op mensen gericht.
Groetjes Lisa

Wanneer breng je haar daar naar toe? Misschien zie ik je dan nog wel, Holly staat daar ook in training.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:33

Ik heb zelf ook wel mijn paard zadelmak gemaakt en getraind, alleen ging ze daarna dood helaas.
Daarom wil ik gewoon dat ze naar Rieky gaat en dan gaat ze inderdaad nog een poosje het land op.
Alleen zit ik nu met de vraag, ga ik haar laten dekken voor de training of juist daarna?
Ze hoeft alleen de basis te leren en dan komt ze lekker terug, dus gewoon stap, draf, galop en halt en achterwaarts.
Ik ben benieuwd en eigenlijk ook heel blij dat ik het uit handen heb durven geven.

Groetjes Lisa

Ps als jouw paard er ook staat kunnen we misschien een keereen afspraak maken aan de bar Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:52

Ik zou haar voor de training laten dekken, de eerste maanden ondervinden ze toch weinig van de dracht. Alleen: als je paard een stresskip is met rijden of met transport is de kans wel groot dat ze eventueel de vrucht kwijt raakt. Maar hoe eerder je in het jaar dekt, hoe langer de weideperiode is dat een veulen het jaar daarop het land op kan, en hoe meer uitloop je hebt als het de eerste keren niet pakt. Je weet ook niet hoe lang ze in training moet staan: sommige paarden doen ook erg lang over "alleen de basis." Dus heb jij 1 maand in je hoofd, en het worden er twee, ben je weer een maand kwijt waarin je haar had kunnen laten dekken.

De hengst die je op het oog had, is dat er een van Burgmeijer? Of moet je daarvoor nog ergens anders naar toe?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 19:02

Ik ga haar laten dekken door Zeek van double j paints.
Die heb ik vandaag gebeld en ze zei dat het rustig na het inrijden kon, ik wil inderdaad niet het risico lopen dat ze een felbegeerd vruchtje kwijt raakt.
Ben heel erg benieuwd.
Groetjes Lisa