Ik wil graag dit seizoen een keer meerijden met de kennismakingsklasse, eigenlijk vooral voor de ervaring/omdat het me een keertje leuk lijkt. Het lijkt me wel heel leuk om ooit echt te gaan starten, maar dat zien we dan wel
(waarschijnlijk niet meer met mijn huidige pony).Ik heb een haflingermerrie van 17/18 jaar, nog wel goed gezond afgezien van lichte artrose in haar voorbenen (ze is daar niet kreupel van! alleen op erg koude/vochtige dagen wat stijf met losrijden. ze krijgt al glucosamine-complex, hiermee zijn de klachten echt minimaal.). Ze loopt graag en is nogal een doorzetter, dus dat zit wel goed

Verder is haar conditie redelijk goed, zou ik met haar gewoon mee kunnen rijden? (natuurlijk wel met wat training)
Hoe kan ik haar het beste trainen voor zo'n rit? ik rij haar dressuurmatig/recreatief en aangespannen.
Hoe kan ik zelf bijvoorbeeld haar hartslag meten?
en welke rit is aan te raden voor een beginneling?
katwijk is namelijk het dichtste bij voor mij, maar ik heb gehoord dat katwijk vrij zwaar is/dat er veel combinaties de finish niet halen. andere wedstrijden zijn weer best wel ver weg voor mij, en ze maakt zich al zo druk op de trailer..ik hoop dat iemand wat vragen kan beantwoorden