[WN] Wel eens een blunder meegemaakt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_Jo

Wel eens een blunder meegemaakt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:57

Wie hebben er wel eens een blunder gehad in/tijdens een wedstrijd ?

Ik heb bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat een paard
bij het halthouden ging liggen en rollen !
Gelukkig niets met de ruiter gebeurt, kon nog net eraf springen.

smax

Re: Wel eens een blunder meegemaakt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:59

Ja wel eens bijna met 2 andere ruiters een jurylid en een hefboom bijna plat gereden Haha!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:13

dat ik ook al ken ik het horsemanship pattern zo goed ik toch steeds weer verkeerd rijd Clown Vork

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:02

niet op westernwedstrijd, maar toen Banjer en ik nog engels reden, hebben we wel eens onderling gestart, dressuur en springen...

in de dressuur ging ze vlak voor het van hand veranderen in middendraf stilstaan en poepen... Clown

Met springen durfde ik op een gegeven moment niet meer verder (2e muur van 70-80 cm was toch wel erg hoog... Haha!) dus ik groet me af en wil de ring verlaten... toen ik was uitgebeld sprong Banjer vanuit stilstand over de muur (foutloos!) en heb ik mijn parcours maar afgemaakt... Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:04

Toen ik nog dressuur reed, schrok mijn paard ergens van en ging ervan door. Dwars door de Z-dressuur bak om pas te stoppen bij de trailer. Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:36

Banjer schreef:
niet op westernwedstrijd, maar toen Banjer en ik nog engels reden, hebben we wel eens onderling gestart, dressuur en springen...

in de dressuur ging ze vlak voor het van hand veranderen in middendraf stilstaan en poepen... Clown

Met springen durfde ik op een gegeven moment niet meer verder (2e muur van 70-80 cm was toch wel erg hoog... Haha!) dus ik groet me af en wil de ring verlaten... toen ik was uitgebeld sprong Banjer vanuit stilstand over de muur (foutloos!) en heb ik mijn parcours maar afgemaakt... Haha!

Haha!

Die vind ik wel goed Haha!

Zelf eigenlijk niet echt ietsmeegemaakt Haha!

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:48

Lang geleden ben ik tijdens het pionnetjesrijden (aangespannen) met pony en wagen aan de kletter gegaan....... uiteindelijk stopte mijn pony tussen de rozenstruiken Bloos

En nog krijg ik het van bekenden wel eens om mijn oren......
Die rozenstruiken die weten wat....... ik had er nog een lekke band van ook Koe

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:54

Banjer schreef:

Dat was een blunder en toch ook weer niet !

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:20

moest een keer verkleed (met veeeeeeeeeel te grote schoenen), zonder zadel een klein hindernisje springen. Ik moest de schoen een beetje raar houden zodat hij bleef zitten en toen schopte ik een klein beetje de staander om......... Bloos

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 01:11

moest zo nodig met een arabier die net 8 weken onder het zadel was de trail starten, wat we overigens niet eens geoefent hadden, haha en het ging super zo, door het hek over de brug op naar de jog over om vervolgens de pick up te pakken.
staat braaf stil, ik pak het plakje hooi op en toen zaten we in een spin!!
ik vooral het hooi vast houden en ja hoor met hooi en al er af!!
paard door de bak, peter wittemans er achter aan.... haha en wat was ze bang voor hem!!
ik paard weer gepakt, peter de teugels vast en wilde nooit meer los laten..... ik banketstaaf als brug man dat ze heus niets zou doen... ahum.. hij had e net een rot smakker zien maken, afiijn ik er weer op... peter gedwongen de teugels weer los te laten en ging verder met het parcours.Peter rent naar de pick-up want die mocht ik niet meer doen!! apart he????
weken lang was ze als de doods als ik hooi in box gooide... en weet je wat het rare was, van de trail had ik niets geoefend... behalve pick-ups!!!!
zo zie je maar weer het kan raar verkeren.......
groeten sil

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:31

Met dressuur rijden op een wedstrijd. Van F naar H van hand veranderen in middendraf. Paardje ging zich tijdens de middendraf eens even lekker uitschudden onder het lopen. Heel apart.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:48

Ik moest wachten tot ik aan de beurt was. ging mijn mooi schoongewassen paard rollen!!

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:19

Toen ik nog engels reed had ik een springwedstrijd. Het had die dag geregend dus er lagen overal plassen. Paardje en ik (nog samen) gingen op een hindernis af, paard weigerde Extreme duivel , ik weigerde helaas niet en ging in mijn eentje die hindernis over! *LOL* Je raad het al, midden in een plas!! Ziek Al het publiek lag in een scheur en later kon ik er ook wel om lachen. Haha!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:22

hahahh geweldig allemaal.......... Haha!

Ik ben een keer met mijn vorige paard Texas Jack .........tijdens een horsmanshipwedstrijd bij Jos in Beets met paard en al in het publiek terecht gekomen Bloos .....en ook nog bijna een wachtende ruiter van zijn paard gesleurd...........
Die Jack was echt een grapjas Nagelbijten / Gniffelen

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:17

WHAHAHAHAHAHAH!!!! echt zoooo leuk dit!!! Al die verhalen.. Tong uitsteken

mijn paard heeft ook een keer zo de muts uit gehangen!! ik was met haar aan het wandelen, wat erg over een komt met het uitlaten van de hond want ze heeft van die buien dat ze overal aan moet snuffelen.

Zo dus ook deze dag: we liepen over het erf (zij lekker overal snuffen), langs de stallen en het weiland en de mestput....blijkbaar rook ze iets wat zoooo interesant was dat ze richting mest put ging, ik probeerde haar nog met mn hele 45kg tegen te houden maar er was geen redden meer aan....
daar ging ze..de mestput in hahahahah doos!
gelukkig zakte ze niet te veel weg en zat ie goed vol EN had ze al snel door dat dit toch niet zo`n strak plan was en kwam ze er weer rustig uit gewandeld Koe
Ik me helemaal KAPOT geschrokken, hehehe. T is misschien niet echt eeb blunder-verhaal, maar moest er wel om lachen..

O JA, ik bedenk me net nog iets hahahahah zo erg...
toen ik noel (ja de knol..)net had (was ik 13) vond ik het handig om af te zadelen terwijl ik er nog op zat.

Beschrijving: men zit op het zadel en maakt voorzichtig aan de ene en dan aan de andere kant de singel los dan gaat men achter het zadel zitten, glijd men van de bips van het edele beest en : tataaaaaaa het peerd is afgezadeld.

Ja, zo hoorde het dus te gaan....Noel stond lekker te grazen en ik had de singel aan de ene kant al los, ik boog over naar de andere kant en PLOF daar lag ik op de grond met het zadel tussen mijn benen!!!!! en noel stond gewoon door te eten en ze keek niet eens!!!! DOOS hahahahah. Ja dat was wel een beetje stom...gelukkig was het een wintec dress zadel en geen western WHAHA Nagelbijten / Gniffelen

2 mutsen bij elkaar dus!

Nu Jullie weer, kom maar op met de "blunders" Vingers aflikken

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:14

Tijdens een wedstrijd willen afstijgen en dan met je showgilletje aan de knop van je zadel blijven hangen.
Gelukkig had ik mijn voet nog in de beugel en kon ik weer terug omhoog om mezelf te bevrijden.

Een vriendin van mij had later een keer hetzelfde maar dan met haar jas; zij had echter haar voet wel al uit de beugel en hing dus met haar jas aan de zadeknop.
Ik heb haar weer even een beetje omhoog geholpen en toen kon ze zichzelf losmaken.

Je voelt je wel heel banketstaaf op dat moment hoor.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:32

Ik heb er eigenijk wel heel veel.......
Mijn paard flipt nog al eens, tijdens mijn eerste wedstrijd bijna de jury omver gereden, toen ik tijdens een appaloosa show de eerste prijs had gewonnen flipte mijn paard weer eens, ik bleef met mijn gilet achter de knop hangen en alle knopen eraf!
De leukste was afgelopen jaar in juli in Nieuwe Pekela, toen mijn paard bij het hek een hap van de palmboom nam, dat was nog niet zo erg, maar hij wou dus niet meer los laten! Hij liep alleen nog maar achterwaarts en ik moest het hek los laten. Het was wel een leuk gezicht: paard dat achterwaarts loopt met een palmboom!
(ik kon de humor er zelf ook wel van in zien, en we hebben de video nog erg vaak teruggezien!)

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:35

Ik had het advies gekregen om met een zweepje mijn proefje te doen , was ze wat meer voorwaarts

Dus hebben we in minder dan drie minuten een heel dressuur proefje gedaan Lachen
we gingen zo snel dat de lezer me nog maar net bij kon houden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:38

Telt je paard vergeten ook? Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:40

Romkabouter schreef:
Telt je paard vergeten ook? Bloos

heb je je proef zelf maar gelopen?? Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:41

Nou, het was les. Viel mee dus Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:44

Ik vind het eigenlijk wel erg knap om je paard te vergeten

je zadel vergeten tot daar aan toe
maar je paard ....... geweldig Dat heb je vast nog erg lang moeten horen Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:45

dat gaat ie zeker nog lang horen... Haha!

Maar Liane... had jij niet met Billy een keer een hele leuke blunder, een maandje of wat terug?? Schijnheilig

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:00

Ik ga geen namen noemen maar.... Clown
Mijn Smax heeft wel eens een laadklep van de trailer eruit geduwd Bloos al rijdend wel te verstaan Clown De chauffeur had eerst niets in de gaten, totdat deze vonken zag in zijn spiegel, dus toch maar ff gestopt, laadklep lag op de grond, en 2 paarden stonden rustig te eten, maar het is nooit officieel bewezen dat mijn paard dat was, maar dat word er gefluistert }>

bad_bitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:19

ik dee mee aan een wedstrijd
en ik had een pony die kon stijgeren liggen buigen lachen
enz enz
en ik was all round geworden
dus ik wou hem op zijn achterbenen naar voren laten lopen
en dan laten buigen maar ik gaf het verkeerde commando
en ging die dood liggen voor de jury
vette blunder Haha!