Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:Nou, dat wedstrijden kijken gaat wel lukken
Adrienne schreef:Neem dit niet verkeerd op of zo hoor, maar wat dacht je er van om eerst eens een paar lessen te nemen??????![]()
Lijkt me toch wel het minste en dan krijg je ook netjes uitgelegt waar je op moet letten en zo. Dat kan naar mijn idee handig zijn![]()
![]()
dus als je een goede trainer weet die in nijverdal aan huis les geeft hou ik me aanbevolen 

alpenquarter schreef:Zelfs mn oude trail-veteraan biedt zich aan om je een beetje wegwijs te maken in het trail-gebeuren.
Anya schreef:En verder zou ik zeggen: gewoon een wedstrijd bekijken en een keer starten. Als je paard niet alle kanten op crosst en netjes stil kan staan kom je een heel eind.
Niet te lang wachten met starten hoor. Dat heb ik gedaan uit onzekerheid en dan rij je heel snel (te snel) je punten voor de amateur bij elkaar. Dat is niet perse handig
Spotty schreef:Dit is het domste wat ik ooit gehoord heb en weet inderdaad dat sommige mensen zo gaan starten...
ik weet alleen ook dat we inmiddels de sport al zo`n 10 jaar (terwijl we al 20 jaar bezig zijn om het cowboy imago kwijt te raken ) omhoog willen helpen maar door dit soort praktijken we in het gesprek alleen maar cowboys blijven die een paar keer de bak doorscheuren en dan maar ons paard op de rem trekken..
Sorry maar als je bij een trainer lessen volgt zal die je ook begeleiden naar wedstrijden en ook vertellen wanneer je daar klaar voor bent en dat is dus niet omdat je een keer wat anders wilt proberen..
Nee trainen om iets te bereiken daar gaat het om, en als je alleen recreatie ruiter wilt zijn blijf dat dan ook..
Ook voor western moet er getraint worden om wat te bereiken..
Even buiten gesprek vind ik dit nog het ergste te horen van een moderator die zelf ook dus blijkbaar uit dit antwoord geen snars van het western rijden afweet want dit is heel erg fout.. Volgens mij zit deze dan op een verkeerde stoel..
Ik kom hier niet vaak maar als ik dit lees gaan mijn nekharen overeind staan..
duss daarom een reactie....
Niet om wie dan ook in een kwaad daglicht te zetten maar om over na te denken..
Groentjes Johnny

Xono schreef:Zorg dat je paard schoon is en jullie er netjes uitzien! Dan ben je al over de helft
Elles schreef:als je paard in de pleasure een beetje beleefd is tegen andere paarden en ze niet in het voorbijgaan een rotschop wil verkopen, ben je ook al een heel eind
Anya schreef:En verder zou ik zeggen: gewoon een wedstrijd bekijken en een keer starten. Als je paard niet alle kanten op crosst en netjes stil kan staan kom je een heel eind.
Spotty schreef:Dit is het domste wat ik ooit gehoord heb
Spotty schreef:ik weet alleen ook dat we inmiddels de sport al zo`n 10 jaar (terwijl we al 20 jaar bezig zijn om het cowboy imago kwijt te raken ) omhoog willen helpen maar door dit soort praktijken we in het gesprek alleen maar cowboys blijven die een paar keer de bak doorscheuren en dan maar ons paard op de rem trekken..