Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik vind persoonlijk de trail parcours vaak wat afgezaagd. Ook op de NK vind ik dat ze er meestal weinig uitdagende dingen in verwerklen
PeppySan schreef:Citaat:Ik vind persoonlijk de trail parcours vaak wat afgezaagd. Ook op de NK vind ik dat ze er meestal weinig uitdagende dingen in verwerklen
Op de NK's is genoeg commentaar geweest dat de trail te moeilijk zou zijn!
Als je leuke ideeën hebt, VERTELLLLL
cornelie schreef:Tja, soms is een buitenbak dan ook handig }> Ik reed nogal eens in de regen met een paraplu in mijn hand, dan zijn dit soort dingetjes dus handig te doen
)
cornelie schreef:Tja, volgens mij doen wij wel vaker rare dingen met de paarden![]()
Ik vond vandaag toevallig nog wat balonnen in mijn zak die ik vorig jaar nog gebruikt heb.
Ik vind vooral een sprong altijd leuk in de trail, dan zie je ook goed wie er weleens springt/huppelt en wie dat nooit doet
Citaat:In principe is "contra galop" geen oefening die valt onder de trail-hindernissen. Het is wat mij betreft de eerste keer dat ik hoor van een wedstrijd waarin een andere galop is voorgeschreven dan die volgens het natuurlijk verloop van het parcours voor de hand zou liggen. Hoewel de jury de vrijheid heeft om van alles te vragen, en dus ook dit, zou ik als jury de contra galop geschrapt hebben en beoordeeld hebben in hoeverre de paarden in staat waren om de eenvoudige hindernis zelfstandig uit te voeren.
PeppySan schreef:Citaat:In principe is "contra galop" geen oefening die valt onder de trail-hindernissen. Het is wat mij betreft de eerste keer dat ik hoor van een wedstrijd waarin een andere galop is voorgeschreven dan die volgens het natuurlijk verloop van het parcours voor de hand zou liggen. Hoewel de jury de vrijheid heeft om van alles te vragen, en dus ook dit, zou ik als jury de contra galop geschrapt hebben en beoordeeld hebben in hoeverre de paarden in staat waren om de eenvoudige hindernis zelfstandig uit te voeren.
Hier stond voorgeschreven op welke manier de hindernis genomen moest worden. De bocht was flauw en er stond geen contra galop, maar right lope aangegeven terwijl de balkjes iets naar links afbogen.
Het was een puntje op de i voor ruiters die het wel konden en daar ook naar beloond werden. Van een moeilijke bocht in echt contra was geen sprake, het maakte het verschil tussen een 8 en een 10 op die oefening.