[WN] Jerry's cursus "koeien"....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

Jerry's cursus "koeien"....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:17

Wat doe je met een cutting gefokte Quarter, die bang is (en niet zo'n beetje ook) voor koeien?

Juist ja, je gaat op training working cowhorse.

Nou dat was spannend. Toen we in de grote roundpenn stonden en de eerste koeien naar binnen kwamen, brak bij Jerry de paniek uit en dacht hij nog maar aan 1 ding: weg wezen hier....

Maar de verandering kwam als donderslag bij heldere hemel...

Toen ik eenmaal met Jerry achter een ander paard aan reed, die een koe voor zich uit dreef, veranderde Jerry als bij toverslag. Opeens had hij door dat die beesten bang voor hem waren. En binnen 10 min. drong hij tussen de koeien door waarbij hij er niet voor schroomde om af en toe zijn tanden op de kont van de koe te zetten als die niet snel genoeg weg liep. Mijn medecursisten en de trainer waren laaiend enthousiast en Jerry mocht zelfs de moeilijkste gevallen "terug halen".

Sprint - stop - rollback etc. etc. het ging met de minuut beter en na een uur had hij een zeer trotse baas.

In de tweede sessie ging het wat moeijlijker, hij was zowel lichamelijk als geestelijk moe en werd onrustig. Een half uur later stond hij in zijn box te slapen, iets wat ik eigenlijk nooit zo meegemaakt had.

Al met al een zeer geslaagde actie, die binnen enkele weken zijn vervolg krijgt, omdat iedereen van mening was dat Jerry echt cow-sense heeft.

MVG Louis

El_vis

Re: Jerry's cursus "koeien"....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:33

whahaha da best grappig om te horen, maar ja goed dat het al wat beter ermee gaat,succes Haha! Knipoog

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:37

Leuk hè om echt ineens zo'n verandering te zien in wat er in dat paardenkoppie om gaat.

Zet 'm op en nog veel plezier met de Koe Koe Koe

=^.,.^=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:52

Moet een geweldige ervaring geweest zijn te merken hoe die 'knop' ineens om ging! Braaf paard...

Ik vind het zowiezo fantastisch om te voelen hoe er vanalles onder je gebeurt zonder dat je daar wat voor hoeft te doen...
Heb zelf ooit es een clinic teampenning gedaan op een Paintmerrietje dat een behoorlijke dosis cow-sence bleek te bezitten... Zo gaaf om te merken dat zo'n dier er alles aan doet om die koe onder controle te houden.
Toen ik en nog iemand achteraf de koeien weer in de veewagen dreven, was ze zo fanatiek dat ik voor dat ik het wist tussen de koeien op de veewagen stond... Haha!

Heel veel plezier en succes nog met je nieuw ontdekte tak van sport.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:03

Francis schreef:
...Toen ik en nog iemand achteraf de koeien weer in de veewagen dreven, was ze zo fanatiek dat ik voor dat ik het wist tussen de koeien op de veewagen stond... Haha!

Whoehahaha! Haha! Dat zie ik al helemaal voor me Haha!

=^.,.^=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:49

Waar kan je dat proberen zo'n cursus working cowhorse?
Ik wil dat nl ook zo graag een keer doen met mn cutting/reining gefokte merrie. Ze is heel fel op de koeien van de buurman (als die langs onze wei wandelen op weg naar de melkstal) en het lijkt me geweldig om dat een keer te voelen/proberen.

alle info is welkom!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:36

Ah! Er is dus hoop voor paarden die bang zijn van koeien Clown
Digger denkt ook nog steeds dat koeien van een andere planeet komen.
Waar heb je dat gedaan Louis??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:25

Mooi zeg!
Hij lijkt mijn border collie wel! *LOL*

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:50

De cursus hebben we gedaan bij de trainer die al jaren bij ons "thuis" komt; Sonja Schiele in Kevelaer (D).
Die organiseert regelmatig zulke dagen.

MVG Louis

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:52

Ja dat lijkt mij ook echt super gaaf!!! Valt dat niet nog eens te organiseren?? Denk dat er best veel mensen geinterreseerd zijn..

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:15

Showpony en anderen,
Als jullie interesse hebben, schrijf me dan even een emailtje (aan sablou@wxs.nl) met jullie naam, telefoonnummer en email adres, dan zal ik kijken wanneer Sonja weer zoiets opzet en dan zal ik jullie dat laten weten.

MVG Louis

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:34

Organiseert Sonja dat dan in NL of in D?

=^.,.^=

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:38

Dat is in D, vlak over de grens bij Venlo.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:54

Vaak wordt cowsense door een leek aangezien als angst. Maar het is meer het gevoel waar het paard zich geen raad mee weet waar hij bang voor is. Mijn paarden zijn allemaal cutting gefokt ( Tenino San, Jimmy Doc, Dry Doc) en in het begin hebben ze allemaal zoiets van "wat moet ik hier mee" maar ze zijn daar snel overheen.