[WN] Starten op 1 hand + leeftijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Starten op 1 hand + leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:44

goed.. dan zal ik het er toch maar eens met mijn lesgeefmeneer hebben over het aanvragen van een startnummer.

wat ik op de W.E hoorde was dat verwacht wordt dat je je paard vanaf zijn 6e rij op 1 hamd.. (waardeloze spelling) ben je dan verplicht om scharen te nemen of mag je ditzelfde bitje houden?

heeft niets met start nummers te maken, maar wel met wedstrijden en dat weer met startnummers Haha!:D
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-01-05 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast. Split uit http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=4&t=354088

Jannie

Re: wran en start nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:51

klaske schreef:
wat ik op de W.E hoorde
was dat verwacht wordt dat je je paard vanaf zijn 6e rij op 1 hamd..
(waardeloze spelling) ben je dan verplicht om scharen te nemen of mag je ditzelfde bitje houden?

Zolang je beginners rijdt mag je op alle paarden, ongeacht leeftijd op twee handen (met snaffle) rijden.
Zodra je amateurs gaat starten, moet je alle paarden van 6 jaar en ouder op één hand met een bit (dus idd met een schaar) gaan rijden.
Dit is vanaf 1 januari in het jaar dat het paard 6 wordt.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:04

beginner ben je als je geen junior meer bent en nog geen punten hebt behaald toch? en amateur wordt je als je 7 punten hebt behaald toch? en dan MOET ik dus met scharen gaan rijden.

en wat nou als je daar helemaal geen zin in hebt? geen wedstrijden meer?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:24

Als je daar nou een ander topic over opent dan kunnen we het hier over startnummers hebben

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:30

Ik split hem wel Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:31

Nu kan dat nog..... Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:32

Sugarmiss schreef:
Ik split hem wel Haha!

Haha! Nou je 't nog kan...

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:51

Klaske, je kan alleen punten op C wedstrijden halen, dus als je D wedstrijden rijdt kun je geen punten halen.
En die 7 punten, als je gelijk eerste wordt van een heleboel deelnemers, dan heb je direct een heleboel punten.
Maar anders start je toch eerst alleen D wedstrijden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:02

Ja, als je naar de amateur moet met een senior paard en je wilt hem niet op een scharenbit rijden, dan heb je helaas pech gehad. Regels zijn regels.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:15

Maar is het ook verplicht om met een bit te rijden?
Misschien kan ze met 1 hand ook goed op een snaffletje rijden??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:31

sflj schreef:
Misschien kan ze met 1 hand ook goed op een snaffletje rijden??

Vast wel Lachen Maar idd, een scharenbit is verplicht op paarden vanaf 6 jaar (wordt vanaf 1 januari gerekend, dus paard uit 1999 zijn dit jaar allemaal 6 vanaf 1 januari).

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:48

Wanneer krijg je punten?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:48

Als je op c, b of a- shows rijdt, rijd je voor punten. Ze hebben er een speciaal puntensysteem voor Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:58

Oke thnx dat had ik begrepen maar hoe werkt dat puntensysteem of waar kan ik dat vinden Haha!

Romkabouter

Re: Starten op 1 hand + leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:19

In de amateur moet je een paard op een bit rijden. En een bit moet je in de wedstrijd op 1 hand rijden.

Je moet dus op 1 hand omdat je paard een bit in moet. En niet met 1 hand omdat het amateur is of je paard 6 of ouder.

Wil je dit niet, dan zul je of moeten stoppen met wedstrijden of in de beginners blijven. Het aantal punten is per jaar, dus als je daar onder blijft hoef je niet over.
Of dat ook bevorderlijk is voor het wedstrijdplezier van jou en je concurrenten zal ik niet oordelen Knipoog

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:34

mag je bij de beginners blijven rijden dan?(als je dat wilt)..ook al heb je genoeg punten om naar de amateur te gaan?
nee toch?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:40

Code
311.   Overgang van indeling in de "B" categorie naar de "G" categorie vindt plaats indien:
-        de ruiter daartoe zelf een verzoek indient; òf
-        de ruiter na 1 januari van het huidige kalenderjaar zeven (7) of meer punten heeft behaald volgens regel 162 in één of meer onderdelen van de beginnersklasse; òf
-        het WRAN bestuur daartoe besloten heeft.

Volgens de regels mag het dus, zolang de WRAN niet anders besluit Knipoog

Dat met dat 1 hand en het bit (zie boven) weet ik overigens niet zeker. Mij is vertelt dat je met een bit niet op twee handen mag rijden, maar dat kan anders zijn.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:44

ja maar om nou voor eeuwig in B of G te blijven rijden is niet eerlijk, zoals rom al zei.. en de WRAN zet je vanzelf over.

dus dat zou voor mij... in mijn geval beteken dat ik of op scharen moet of geen wedstrijden meer..

of op een trensje op 1 hand rijden. is optie lijkt mij. zolang je het maar op 1 hand doet in amateurs..

hmmz.. waarom moet t soms zo moeilijk.. ik wil gewoon lekker rijden, af en toe een wedstrijdje.. puntjes...

eerst maar een paar jaar D- wedstrijdjes Scheve mond

eerst maar een startnummer aanvragen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:48

klaske schreef:
ja maar om nou voor eeuwig in B of G te blijven rijden is niet eerlijk, zoals rom al zei.. en de WRAN zet je vanzelf over.

Als je de wedstrijden die je niet niet in alle onderdelen blauwe linten weghaald, maar overal wat in de middenmoot eindigt, zal niemand je raar aankijken als je beginners blijft starten denk ik.

wram wil wel graag doorstoming, maar als je er niet aan toe bent, ben je er niet aan toe Knipoog

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:52

Romkabouter schreef:

wran wil wel graag doorstoming, maar als je er niet aan toe bent, ben je er niet aan toe

vraag 2! ben ik uberhoubt toe aan wedstrijden... weet je pas als je het doet..

lesgeefmeneer zegt zelf van niet omdat ik nog wel eens wil hangen als klas echt vervelend is.. zoals laatst bij de onderlinge.. tja is fout weet ik, maar als madam niet luisterd moet ik het haar toch op 1 of andere manier duidelijk maken....

en nee dat lukt me nu echt niet op 1 hand.. maar ik heb ook trensbitje... ppfieuw..

ik weet het, ik ben doemdenker en wil veel, maar als puntje bij paaltje komt durf ik niet.
ik wil ook geen flater slaan op de wedstrijd of iemand tegen me in t harnas jagen.. nou ja.. trusten mensen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:57

klaske schreef:
lesgeefmeneer zegt zelf van niet omdat ik nog wel eens wil hangen als klas echt vervelend is.. zoals laatst bij de onderlinge..

Als je instructie zegt van niet moet je daar op kunnen vertrouwen denk ik Lachen

Citaat:
ik wil ook geen flater slaan op de wedstrijd of iemand tegen me in t harnas jagen.. nou ja.. trusten mensen

Moah, doe ik ook vaak genoeg vind ik. Het blijven paarden he Knipoog

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:05

klaske schreef:
of op een trensje op 1 hand rijden. is optie lijkt mij. zolang je het maar op 1 hand doet in amateurs..

Dit is dus niet zo: je moet met een bit rijden bij de amateurs!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:11

Probeer het eens uit (samen met je lesgeefmeneer) om op een bit te gaan rijden.
Het paard van een vriendin ging er ineens veel beter op lopen dan op een snaffle/trensje. Het bit lag bij haar paard veel rustiger in z'n mond en daardoor werd het paard ook rustiger.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:52

nee dat gaat niet lukken, hij wil er absoluut geen scharenbit in hebben..

en aangezien het paard wettelijk nog van hem is.. heeft hij er net iets meer over te zeggen.
ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..

en jannie... thanx, dus dan zal ik dan in amateurs moeten stoppen, of alsnog over willen gaan op een bit..

ik zal er over nadenken

Misty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:58

Gaat dit nou over startnummers of over shank?
Hehe, ik heb startnummer 216! En rij op shank, maar nog neit zo lang en ben nog beginner dus eigenlijk hoef ik eht nog niet maar doe het wel, wordt het straks alleen maar makkelijker Knipoog!!!
Ja toch?!
Groetjes Stephanie en hoefjes Misty de tinker Koe !