[WN] Joepie!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Joepie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:07

Heey allemaal

Wilde even zegge dat ik eindelijk na lang zoeken een wersternpad heb gevonden met de amerikaanse vlag!!

Bij de divoza in zoetermeer hadden ze een hele mooie liggen , dus ik hoefde niet meer na te denken..

Was namelijk toe aan een dik pad, eerst had ik zo'n kleed, maarja een pad is fijner vind ik.

Ik rijd nu western op janneke, hoop dat ik later ook op joelle kan gaan "wetsernen" ze heeft nu al een vrij scherpe schoft namelijk!

Nou da moes ik effe kwijt!

xxx ellebelletje!

Anoniem

Re: Joepie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:15

Ik wil de pret niet drukken hoor maar als je zadel goed paste met alleen een dun kleedje eronder, past het dan nog goed met een dikke pad eronder Verward

En wat bedoel je met dat je hoopt dat je met het andere paard western kan rijden, omdat hij een 'scherpe'(= hoge?) schoft heeft? Ook daar zijn gewoon passende zadels voor te vinden Verward

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 13:32

Nou ...ik heb er iemand naar laten kijken van een paardenshop hier in de buurt...en die zei dat het zadel nog steeds even goed ligt als ervoorheen, dus daar was ik wel blij mee!

En wat ik bedoelde met scherpe schoft was dat een vriendin me heeft ook een paardje met scherpe schoft en die had er verschillende ruitershops bij gehad echter kon ze geen goed passend westernzadel vinden!
Ach gut dus ik hoop dat ik dat wel kan! Knipoog

groetjes ellebel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:51

Ellebel, er zitten een paar goede zadelmakers hier op Bokt en volgens mij zouden die je het antwoord geven dat voor praktisch elke rug een goed passend zadel te vinden is.
Misschien niet op de tweedehandsmarkt en in de gunstigste prijsklasse, maar te vinden is het volgens mij altijd; al laat je 't maar op maat maken.

Ik vind het trouwens wel bijzonder, dat een zadel even goed ligt met praktisch niks eronder of met een dikke pad. Misschien geen goede vergelijking (zadelmakers???) maar ik moet er niet aan denken om mijn goed passende zomerschoentjes met dikke sokken aan te moeten. Dat zou me toch echt m'n voeten kosten. Maar misschien is dat erg overdreven van mij Verward

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:17

Nee hoor! je hebt gelijk Haha! (

Als het zover is dan laat ik ook zeker een zadel op maat maken!
dan besteed ik liever geld uit aan een goed passend zomerschoentje uuhhhh zadel Knipoog Clown

Maar over janneke, tsja ik snap ook niet hoe dat kan... In principe ligt het zadel toch echt hetzelfde! heb er bij janneke ook niets aan gemerkt ..maarja zodra ik iets zie aan schuurplekken of dat t zadel niet goed ligt, zal ik er echt wat aan veranderen hoor! Ja

In ieder geval bedankt voor je reactie! ook eens goed te horen wat ander ervan vinden!

groetjes ellebel OK dan!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:36

Gefeliciteerd!! Maar er zijn ook een heel aantal inet shops die ook
van alles in de Amerikaanse vlag- vorm verkopen!

Sonja heeft idd een goed punt, met een erg passend voorbeeld Lachen
Heb je er ook geen last van met rijden?
Misschien dat je later nog drukplekken krijgt?

Niet banketstaaf bedoeld, maar als ik het zo lees, denk ik er hetzelfde
over als Sonja.
Degene aan wie je advies vroeg, is dat een persoon met ervaring,
of gewoon zo maar een persoon??

Nou, iig, veel plezier met rijden!! Lachen

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 14:44

Ja dankje!

Ik heb er drie personen naar laten kijken ( gewoon om effe te kijken wat de reacties zijn)
de een was een man met 30jaar ervaring.. de tweede was een instructrise van hier de ponyclub en de derde was degene van de ruitershop...allemaal vonden ze het zadel netjes aansluiten en nergens klapperen of raar liggen...Dus ik vertrouw erop dat het zadel dan toch echt netjes ligt...eigen inzicht was dat ie netjes lag Knipoog

Maar denk wel dat ik na 3 dezelfde verhalen toch echt wel mag geloven dat het zadel niet verkeerd ligt Ja

( nou ja, een vriendin van me heeft er heel erg pech mee gehad, en daarmee haar pony verpest Hamer )

Daarom denk ik ik haal er maar gelijk 3 mensen bij..want ze zeggen altijd driemaal scheepsrecht ! Haha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:01

Maar zijn dat mensen met verstand van dressuur of mensne met
verstand van western.

Want een engels zadel ligt natuurlijk heel anders op je paard dan
een westernzadel. (andere drukpunten enzo)

Tsja, ik zou het ook wel geloven idd, als 3 mensen het zeggen, maar
toch raar, om dezelfde reden als wat Sonja zegt...

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:13

als een zadel goed past , dan past het toch. Verward

mijn zadels passen zonder kleedje
maar ik doe er ook een pad onder en dan past hij bij mij nog steeds.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:23

Jos schreef:
als een zadel goed past , dan past het toch. Verward

mijn zadels passen zonder kleedje
maar ik doe er ook een pad onder en dan past hij bij mij nog steeds.

Bij ons hetzelfde!
En we hebben meerdere/verschillende pads. Hoe kan dat? Dus eigenlijk vraag ik me af of het dan toch misschien niet zo heel nauw steekt, of dat je misschien beter helemaal geen pad zou moeten gebruiken of moet je misschien een iets te groot zadel hebben, zodat het met een pad eronder precies past? Of kan het toch, zowel met als zonder pad passend? Verward

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:56

misschien hebben wij wel ' aanpassende zadels" Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:11

Jos schreef:
misschien hebben wij wel ' aanpassende zadels" Haha!

Zou je denken? Hmm, ga ik 'm morgen eens op onze Shet proberen! Tong uitsteken

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:13

mijn shet past hem ook hoor
die 'past' er op als ik er niet op rijd
een soort veredelde zadelsteun

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:21

Nou ik dit lees vraag ik me af.. Ik krijg altijd te horen dat je een zadel zonder pad moet passen en als het dan past is het goed.. Maar dan zou het toch eigenlijk te klein zijn als je er een pad onder doet..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:04

Niseyra schreef:
Nou ik dit lees vraag ik me af.. Ik krijg altijd te horen dat je een zadel zonder pad moet passen en als het dan past is het goed.. Maar dan zou het toch eigenlijk te klein zijn als je er een pad onder doet..

Daar moest ik ook aan denken. Allerlei pas- methodes zoals die met het ijzeren ruggergraatje wordt ook vanaf de rug naar het kale zadel nagemeten. Niemand meet ooit de dikte van het pad op! Zou ook bar lastig zijn, kun je nauwelijks meer veranderen.....

Misty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:09

Nou, voor die van mij is er geen zadel te vinden die haar maat bevat dus we hebben er nu 1 in bestelling die helemaal op maat gemaakt wordt bij evelien dus nu nog een aantal weken wachten en ik heb een mooi en goed passend pleasure zadel. Heb nu ene reining zadel maar ik krijg er echt een hele slechte zit van en ik rijd geeneen reining! Je benen zitten veel te ver naar voren en je zit onderuit gezakt in zo'n zadel en je kan er nog strafpunten voor krijgen ook op een wedstrijd! Nu kost het wel wat om er 1 te laten maken maar weet wel zeker dat ie helemaal goed ligt en dat ike r ene betere zit op heb en daar gaat het om! Knipoog;):D:D

Groetjes Stephanie en hoefjes van Misty de tinker Koe