[WN] lope

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiranxSuraya

lope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:25

ik heb even een Vraagje :
de Walk en jog doet mijn Haflinger Heel rustig
Maar de loop gaat zo snel als ik Easy zeg gaat ze gelijk Terug naar de jog als ik haar Beetje aan Spoor Gaat Ze bokken Verward heeft iemand handige tip voor mij ? Bloos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haha!

Francis

Re: lope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:12

Lope is altijd het moeilijkst om te verzamelen, goed langzaam gaan kost heel veel kracht.
Dat ze terug valt komt omdat ze blijkbaar nog niet sterk genoeg is in de achterhand om langzamer te gaan. Het bokken kan uit 'frustratie' komen...("ik gíng toch easy!").
Veel oefeningen om haar sterk te maken doen, hoe sterker ze wordt, hoe langzamer ze kan. Dat kost tijd en veel hard werk...

MiranxSuraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 00:32

Francis schreef:
Lope is altijd het moeilijkst om te verzamelen, goed langzaam gaan kost heel veel kracht.
Dat ze terug valt komt omdat ze blijkbaar nog niet sterk genoeg is in de achterhand om langzamer te gaan. Het bokken kan uit 'frustratie' komen...("ik gíng toch easy!").
Veel oefeningen om haar sterk te maken doen, hoe sterker ze wordt, hoe langzamer ze kan. Dat kost tijd en veel hard werk...

ja ik heb nuh le Van een goeie trainer hij heeft zelf 4 quarters,,
hijs Erg goed ,, en ja t zal nog wel even duren

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 05:13

ik ken dit probleem.. mijn fjord heeft daar ook moeilijkheden mee.
maar inderdaad oefening om de achterhand te versterken.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:53

ik moet dan veel werken op hoofd, been heup, schouder positie en daarop werken induwen uitduwen, achteruit, verzamelen, lang joggen,

zijwaarts enzo wat doen jullie??

je weet nooit een tip of een oefening kan nooit geen kwaad Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:59

Mijn haf heeft dat soms nog, namate ik meer rijd gaat het beter

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:28

Inderdaad de oefeningen die je beschrijft. Als ze sterker wordt, kan ze vanzelf beter langzaam galopperen. Pas op dat je haar niet dwingt langzaam te galopperen als ze daar niet sterk genoeg voor is, dan krijg je viertakt galop in plaats van drietakt (dan draaft ze eigenlijk achter) en dit is een ernistige fout, die lastig weer af te leren is.

MiranxSuraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:41

Wetsernfriek schreef:
ik moet dan veel werken op hoofd, been heup, schouder positie en daarop werken induwen uitduwen, achteruit, verzamelen, lang joggen,

zijwaarts enzo wat doen jullie??

je weet nooit een tip of een oefening kan nooit geen kwaad Haha!

Jah back up, roll over Euhm in vier kant STaan dan achter hand of voor hand draaien , over De brug met balk er voor ,, we sprigen 40 cm of zo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:34

Chevier, het vierkant en de brug e.d. hebben hier niets mee te maken.
Wat westernfriek bedoelt is denk ik dat ze het paard met de oefeningen leert de schouders op te tillen (draai om de achterhand), de kont eronder te brengen (draai om voorhand en achterwaarts) en de rug bol te maken (zijwaarts). Verder draait het veel om schouder en heupcontrole. Als je paard dat allemaal goed beheerst en sterk genoeg is in zijn spieren, dan pas zal je paad netjes langzaam kunnen galopperen.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:07

chevier van wie heb je les als ik vragen mag?

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:01

Mijn merrie had ook een zwakke achterhand en door training en zeeeeeeer veel overgangen rijden is deze sterker geworden, ook het zogenaamde vierkantjes maken in alle gangen bevorderden dit (en een fijne trainster Knipoog )
Vervolgens steeds korte stukjes galoperen om de snelheid bij vertrek weg te halen, waarom zou ik hard gaan als ik zo toch weer moet joggen/ stappen.
Let wel dit duurt erg lang voor je dit bereikt, maar dan heb je er wel heel veel plezier van.