[WN] Westernles omgeving Eindhoven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend2

Westernles omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:05

zie titel Haha!
Ik begin het engelse rijden een beetje zat te worden, en wil graag wat meer leren wbt western rijden (en dan met name rijden met één hand en gewicht je paard versnellen/vertragen/sturen... de stops, spins, etc vind ik nog niet belangrijk)
Weten jullie misschien een stal/particulier waar ze lessen geven? En dan graag in omgeving Eindhoven, of goed bereikbaar met ov vanuit eindhoven (reistijd max 30 min vanaf station Eindhoven).
Ik hoop dat jullie tips hebben!

diamond

Re: Westernles omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 07:45

www.kim's stables
Haha!

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:09

Je kunt natuurlijk naar Sterksel: de discovery ranch, tel. 06 111 30 672.

Monique Mertens komt aan huis les geven: www.westerngids.nl

In Nuenen bij de king stables staan ook een aantal westernruiters (Jolande en Adrienne hier op bokt). Wellicht kan je daar ook terecht voor lessen?

Succes!!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:58

Elke maand organiseren we bij King Stables in Nuenen een western clinic van Wendy van Osch. Zij geeft op alle nivo's (zowel ruiter als paard) les en iedereen is super enthousiast. De volgende clinic is 20 februari. Mocht je interesse hebben laat het me dan maar weten Haha! Verder zit er in de omgeving nog westernstallen in Sterksel (als de opvolger van de Peachtree tenminste western is blijven doen) en in Eersel.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:10

Bedankt voor jullie reacties! Zo te zien zijn er meer stallen in de buurt dan ik gedacht had!... Ik heb helaas geen eigen paard, dus Kim's stables valt wel af (website was www.kimsstables.nl). Maar het is misschien wel erg leuk om eens zo'n clinic te bekijken in Neunen. Moet toch nog even zien of westernrijden mij wel bevalt....
Ik moet maar eens kijken of dat met de bus bereikbaar is... Hebben jullie misschien ook het websiteadres van kings stables? (kon het niet vinden met google)

@Jolande: ik PB je wel even als ik besluit te gaan!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:58

Kijkers zijn ook altijd welkom Haha! King Stables heeft inderdaad een (pas vernieuwde) website: http://home.planet.nl/~geurd016/Nederlands/index.html Bij de menu optie 'agenda' kun je altijd terug vinden wanneer er een clinic of wat anders, is.
King Stables is overigens geen western-stal, maar een gemengde stal, we staan er met een stuk of 5 westernruiters, en de rest is dressuur/spring/recreatie. Cool Gaat prima samen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:06

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:18

oh... ok.... ik kijk blijkbaar met m'n neus....bedankt!