RH Be Aech heeft zijn medewerking verleent aan www.westerngids.nl, dit is een nieuwe website waar je alles kunt vinden over quarters, gerelateerde bloedlijnen, stallen, trainers enzovoorts. RH Be Aech had de eer om voor deze 'gouden gids voor westernruiters' als voorbeeld te mogen dienen in een presentatie
Ik ben hier dan ook meer dan trots op nu de site EINDELIJK online is. Deze site is tot stand gekomen door de 'nieuwe' samenwerking van Gera Hoving en Mandy van Dissel. Het resultaat is verbluffend.
Mandy en Gera, petje af
En voor de rest....snel gaan kijken!
Ik ga er straks even goed voor zitten.

Het initiatief komt natuurlijk toch voort uit jezelf, omdat je merkt dat het verdwijnen van een pagina als western.ibs4.com toch wel als een erg gemis wordt gezien (wel door mezelf in ieder geval). Ranches waren tot nu toe eigenlijk verplicht om een eigen website op te starten, wanneer zij zich wilden presenteren aan het 'grote publiek' via internet en aan een eigen website zitten veel kosten verbonden, maar ook veel werk. Ieder feitje of iedere prestatie (een showrecord bijvoorbeeld) die je er aan toe wilt voegen, kost weer tijd en inspanning, want dat moet allemaal die tot nu toe weer worden geregeld. We hopen dat wij dat werk een beetje over kunnen nemen van ranches, hengstenhouders, trainers e.a. die zich willen presenteren op De Westerngids. Ook hoorden we van een aantal hengstenhouders dat er eigenlijk nog geen pagina bestaat, waar dekhengsten van verschillende stallen bij elkaar gepresenteerd worden, met fotomateriaal en aanvullende informatie, zoals de prijzen en titels die een hengst heeft verdiend. Er zijn in Nederland ongetwijfeld meer Quarter, Paint en Appaloosa hengsten te vinden dan de namen die bij de grootste groep westernruiters bekend zijn. Ik was laatst op een WRAN wedstrijd, waar ik ook een aantal hengsten rond zag lopen, die ik niet van naam kende. Ik denk dat het toch belangrijk is voor een merriehouder om een keuze te kunnen maken uit een ruim aanbod dat bij hem- of haarzelf bekend is.