[WN] Geopat buitenbakbodem voor western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Geopat buitenbakbodem voor western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:19

Hallo,

Wie rijdt er western op een Geopat bodem voor buitenbakken?
Bij ons op stal is er net zo'n bodem aangelegd maar ik durf hier niet echt mijn paard op te laten stoppen. Ik ben nog beginner dus maak nog geen slidings. Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes,
Barbara

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:46

Lijkt een beetje op een Agterberg. Hebben wij liggen en is voor beginners zeker geen aanrader om in te stoppen. Als je paard de juiste bespiering en techniek heeft valt er in te stoppen, maar bij een Geopat is alles nog ruwer en stroever begrijp ik? Dan zou ik er zeker niet in stoppen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:12

Het lijkt wel iets op het spul wat Jos er ooit eens door heeft laten gooien.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:59

Geopat is een gewone zandbodem (eerst drainage, dan wegendoek, dan huppeldepup zand uit de westerschelde ofzo en dan nog een laag zand of andersom) maar door de bodem is stukjes katoen gemengd voor de veerkracht...anders als Agterberg dus.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:44

Jos heeft geovlokken in haar bak. Zal dus wel net zo iets zijn. Wij zijn daarvoor aan het kijken als bodembedekking in onze paddocks. Hebben namelijk een goede bodem in onze bak, met kunststofvezelfs er doorheen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:50

Ziet er inderdaad uit als de agterberg bak die bij onze pensionstal ligt. Voor dressuur ruiters ideaal, voor westernruiters minder. Stoppen is in elk geval zeer af te raden. Het spul stropt nl. enorm op. Verder mogen we er van de eigenaar ook niet in spinnen (in andere bakken wel), dus dat zal ook wel een reden hebben. Voor pleasure ruiters zou het dus evt. wel kunnen.
Ik zie nu dat het kan kloppen dat het het zelfde is want dit las ik net op de site van Agterberg:
Citaat:
De Geofibremix en de Geomix zijn echte Agterberg producten, die over geheel Europa worden toegepast.

BarbaraNova

Re: Geopat buitenbakbodem voor western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 11:21

In onze roundpen ligt alleen zand maar wel een dikke laag, kan ik daar wel mijn spins trainen? Mijn spins gaan nog stapvoets ben nog maar beginner hoor dus nog geen plankgas spins

westernworld

Re: Geopat buitenbakbodem voor western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:41

ik heb gekeken bij een de firma, en te zien aan de adressen waar zo'n bak ligt,lijkt het niet geschikt voor slidings e.d. voor een westernbodem even verder kijken.

rinus

en uitkijken bij een dikke laag zand, kan zeer zwaar voor je paardje zijn.