Wie is er ooit op westernvakantie in Zuid Frankrijk geweest? (http://www.ranch.nl/) Of wie is er van plan daar naar toe te gaan?
Hollybollie
Geplaatst: 19-01-05 17:49
Hoi,
Ik ben er afgelopen zomer geweest met mijn vriend. Het is nu verkocht aan fransen heb ik begrepen maar de opzet blijft redelijk hetzelfde geloof ik.
Wij hebben het er heel erg naar ons zin gehad. Veel door de bossen gezworven. Het werken met de koeien vond ik echt geweldig! In het begin van de week bakte niemand er wat van, maar na een week begon iedereen het aardig door te krijgen en hebben we een teampenningwedstrijd gedaan.
Ook hadden ze voor iedereen een passend paard uitgezocht. Ik kreeg een arabier (Dana) toegewezen en hoewel ik niet echt een arabierenfan ben heb ik het prima naar mijn zin met haar gehad. Je krijgt echt respect voor deze paarden als je ziet wat ze aankunnen. Je rijd niet over nette ruiterpaden zoals hier, maar midden in de natuur met keien, takken, heuveltje op, heuveltje af, enz.
Ik kan het je echt aanraden! Ik zou wel een zadelbontje meenemen, want hoewel ze goede zadels hebben krijg je echt zadelpijn na een paar uur rijden. De eerste dag keken sommige mensen me aan zo van: die is gek met haar zadelbontje maar na dag twee hadden de meeste ernstige zadelpijn en ik dus niet .
Groetjes,
Bianca
Jannie
Geplaatst: 19-01-05 18:26
Ik ben er ook geweest, dat is deze zomer al weer drie jaar geleden. Ook ik heb het er uitstekend naar mijn zin gehad! Heerlijk rijden door de bergen en de bossen en we hebben natuurlijk ook met vee gewerkt. En ook niet onbelangrijk: we hebben heerlijk gegeten! Wij waren met z'n vieren en er was ook nog een stel uit Belgie. We konden het goed vinden met elkaar en we hebben tot 's avonds laat bij het kampvuur gezeten. Heel gezellig! Ik zou zo weer gaan. Ik hoorde idd dat het verkocht is, dus hoe het nu precies gaat weet ik niet.
MissYvette4u
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-05 06:41
Nu het verkocht is, praten ze er nog wel NL? Ik kan namelijk geen Frans.
Wie is er van plan dit jaar te gaan? Ik wil er dolgraag ooit naar toe maar durf niet in mijn eentje.
Citaat:
maar na een week begon iedereen het aardig door te krijgen en hebben we een teampenningwedstrijd gedaan.
Hoe lang zijn jullie daar geweest?
Hollybollie
Geplaatst: 20-01-05 07:27
Hoi,
We zijn een week op de ranch geweest. We zijn met de auto gegaan en hebben het de heen en terugreis rustig aangedaan en hebben wat plaatsjes in Frankrijk bezocht.
Ik heb geen idee of ze daar nu nederlands spreken maar als het fransen zijn die het over hebben genomen lijkt me dat sterk. Ik zou ze gewoon een mailtje sturen.