[WN] Ropemaster teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Ropemaster teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:45

Op Ebay kwam ik laatst deze tegels tegen en het concept sprak me erg aan. Ik had er nog niet eerder van gehoord.
Het is IMO dus de gulden tussenweg voor mensen die graag snel van teugels (of bit) willen wisselen, maar een hekel hebben aan die klikkende metalen 'knijpers' aan een bitring.

Verder ben ik zelf erg weg van katoenen ronde teugels(waar ik nu ook vaak mee rijd), maar ongetwijfels kan dit idee ook met leren teugels gemaakt worden.

Hier een duidelijke foto van hoe het eruit ziet:
Afbeelding

en de bijbehorende link http://www.tradere.de/

Wat vinden jullie:
-is dit iets nieuws wat zeker aan zal slaan/gebruikt zal gaan worden
-zou het op een wedstrijd gebruikt mogen worden
-zou het stevig genoeg zijn bij een paard die wel eens 'oost-indisch doof' is Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:31

Lijkt me wel een goed systeem zo op eerste gezicht. Hangt natuurlijk wel af van de kwaliteit van de 'hardware'.
Ik kwam laatst ook nog een ander 'quick change' systeem tegen.
Ook dat lijkt me een slim systeem.
Nu heb ik het voorlopig niet echt meer nodig, maar eerder wisselde ik bij Fly regelmatig van bit en ze heeft altijd een hekel gehouden aan het gerammel van de clips.
Eén van deze systemen was dus handig geweest.

Afbeelding

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:00

ik hou ook veel van die katoenen teugels maar dit systeem heb ik nog niet eerder gezien.. ziet er evenwel goed uit, misschien een goed idee Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:39

Ziet er goed uit en zal zeker handig zijn.
Ik zou ze wel kopen,als ik ze tegenkom! OK dan! (wel westernbruin,natuurlijk! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:02

ziet er idd erg goed uit... Lachen Denk ook wel dat ik ze zou kopen als ik ze tegenkom in NL, en ze zijn betaalbaar... ik ben altijd wel in voor nieuwigheden op westerngebied, of paardengebied algemeen... Haha!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:19

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met jullie eens ben *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:25

Het concept op zich is OK dan! . Ik rijd nl. ook met van die katoenen teugels met slobberstraps, maar die zijn heel moeilijk te verwissselen (schroef!) dus dan zou een snel wisselsysteem wel handig zijn. Ook handig als je ze een keer schoon wilt maken, trouwens.

Wat me op jouw foto opvalt SM is dat de lus vrij groot is. Ik ben erg huiverig voor alles wat uitsteekt aan mijn paard. Als ze ergens hun snoet langs halen kunnen ze ergens achter blijven haken. Of zou dat met gebruik "platter" worden?

Die op het plaatje van Francis lijken me wat dat betreft "safer".

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:55

Idd die andere vind ik ook veiliger

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:03

Francis schreef:
Eén van deze systemen was dus handig geweest.

[image]

Zo'n systeem heb ik aan mijn hoofdstel en teugels en werkt prima , is makkelijk los te halen en niet zo gevaarlijk als schroefjes want heb nu al 2 x iets los gehad wat met schroefjes vast zat , 1x mijn bit uit mijn hoofdstel ( tijdens wedstrijd ) en 1 x teugel van het bit ( tijdens bosrit ) dus voor mij geen schroefjes meer *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:13

Mac schreef:
Wat me op jouw foto opvalt SM is dat de lus vrij groot is. Ik ben erg huiverig voor alles wat uitsteekt aan mijn paard. Als ze ergens hun snoet langs halen kunnen ze ergens achter blijven haken. Of zou dat met gebruik "platter" worden?

Hier lijken ze wat meer 'aangetrokken'
Afbeelding

Dat andere systeem lijkt me ook wel wat, maar die heb ik nog niet in kombinatie met ronde katoenen teugels gezien.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:25

Is dat hetzelfde systeem? Ja, hier zijn ze idd platter. Beter dus, wat mij betreft!