[WN] welke pad is goed voor gevoelige rug??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

welke pad is goed voor gevoelige rug??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:30

Bij engelse ruiters heb je de divopad. Ik heb hem keer gezien voor een westernzadel maar had toen geen geld mee dus niet gekocht. Nu wil ik graag een pad dat goed is voor een paard met een gevoelige rug. Wat raden jullie aan.
Ik zit momenteel erg te klooien. Lig er met mijn merrie uit. (zie medisch).
Maar ik wil een goede pad hebben die goed de druk verdeeld en zo.
Ik gebruik de gewone pad zo een waar je de binnenkant eruit van kan halen. Maar door het geklooi wil ik voor mijn merrie alleen het beste hebben.

dus wat gebruiken jullie??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:42

Ik denk dat bij welke pad je ook gebruikt het verschil minimaal is. De ene pad zal een iets grotere schokdempende werking hebben dan de ander, maar de basis (de rug van je paard c.q. het goed passen van je zadel) moet goed zijn.

bass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:17

Ik ben zelf erg te spreken over de neoprene pad. Maar als de drukverdeling nog niet goed is moet je je misschien afvragen(?) of er niet iets anders aan de hand is. Wat je ook geprobeerd hebt blijf zoeken! Ik ga even proberen op te zoeken wat je in medisch hebt gezet. weet niet of het lukt want ik blijf immers blond.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:34

idd een neopreen of 2 pads op elkaar...

bass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:46

Heb net je verslag gelezen. Joh wat en toestanden. Heb je al eens getest of jouw merrie last heeft van haar eieren? Sorrie maar zoeen heb ik gehad, die had ieeren van drie tot vijf cent. en dan drie tegelijk. Snap ik dat je eraf gaat. Daar heeft ze last van hoor! Het is maar een idee. je kunt het heel eenvoudig zelf testen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:53

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:45

Als je wilt weten of het echt aan het zadel of een pad ligt, zou je eens kunnen proberen bareback te rijden. Als dat verantwoord is, natuurlijk ... Als ze dan dezelfde problemen houdt, heeft het iig niet met het zadel/de pad te maken.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:11

Wij hebben voor onze merrie met rug problemen de neopreen pad van proffesional choice. Overigens hebben we eerst medisch de problemen verholpen en zijn we toen over gegaan naar een pad die de druk goed verdeeld. Wij hebben de equitex ook overwogen, maar na lang wikken en wegen hebben we toch de pc pad gekozen.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:26

De nieuwe Professional Choice SMX Air Ride Pad, kan dat iets voor je zijn?

Groetjes, Gisela

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:51

Plaatje en beschrijving:

Afbeelding

SMx Air Ride Saddle Pad
By Professionals Choice
A new, patented padding material allows air to circulate in every direction resulting in accelerated heat and moisture evaporation, making it highly breathable. As the horse sweats, the sweat coats the waterproof beads and the airflow actively accelerates evaporation, cooling, and drying. Your horse will feel less heat and cool off faster, increasing overall performance. The padding also has a unique shock absorbing ability. Excess energy from impact is deflected throughout the pad and away from the horse's back, reducing pressure. This prevents pressure points from forming and gives an even, comfortable ride. Scientific testing has proven it to be remarkably compression-resistant even under the most demanding use, making it exceptionally durable and long lasting.

Groetjes, Gisela

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:55

Heb je die pad zelf al geprobeerd Gisela en weet je wat de dat ding kost en waar je het kunt kopen?

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:54

Ik gebruik een "won"pad. Deze gebruik ik nog niet zolang, maar heb ik op aanraden van mijn voormalige trainer in Canada gekocht. De onderkant is van neopreen en vormt zich naar de rug van je paard. De bovenkant is van filt, en vormt zich naar het zadel. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd. Lachen

Mijn nieuwe trainer in Amerika gebruikt volgens mij een soortgelijke pad als de pad van professional's choice. Hij was daar erg tevreden over OK dan!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:28

Wij hebben 2 pads gekocht, tot nog toe alleen op Flash gebruikt en het bevalt prima. Tot nog toe elke dag de spieren op de rug gecontroleerd en tot op heden geen gevoeligheid.

Bij Taylor in Texas (Whitesborough omgeving) kost deze pad $ 120, bij de tack stores op internet heb ik de goedkoopste voor $ 139.99 gezien.

Taylor heeft helaas geen website.

Groetjes, Gisela

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:14

Ik heb de PC pad is Oklahoma gezien en er eens goed naar gekeken.
Maar ik kan er niks "speciaals" aan ontdekken Verward
Zijn ze nu echt zo goed als de omschrijving doet geloven??

Charene, jij hebt er toch ook eentje??

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:18

Equitex ben ik zelf helemaal fan van.
Maar ook de polypad is in westernuitvoering te krijgen en dat vind ik prijstechnisch gezien ook zeer interessant dus die ga ik ook eens uittesten.
De pad op de foto is ook in NL te koop en dan moet je toch wel rekenen op minimaal 200 euro.